Magistrát spustí kampaň v Praze jako doma, cílem je přilákat turisty
1. června 2021 15:45
Stejně jako loni podpoří hlavní město i v letošním roce rozjezd cestovního ruchu programem V Praze jako doma. Do metropole bude lákat domácí i zahraniční turisty na volné vstupy do vybraných muzeí, galerií nebo zoo. Návštěvníci se mohou těšit na řadu novinek, například na živé kulturní akce nebo turistickou tramvaj.
Program připravilo hlavní město ve spolupráci s městskou společností Prague City Tourism. Nabízené benefity mohou turisté využít od začátku července až do konce srpna.
Princip je stejný jako loni. Za každou noc strávenou v hotelu nebo hromadném ubytovacím zařízení v Praze, které je do programu zapojeno, obdrží návštěvník voucher.
Ten může uplatnit pro volný či zvýhodněný vstup na vybrané památky, například do objektů Židovského muzea, Národní kulturní památky Vyšehrad nebo pražských věží, které má ve správě právě Prague City Tourism. A nově bude možné uplatnit vouchery i na živé kulturní akce, například na letní divadelní scény. Rezervovat hotel však mohou zájemci už od půlky června na webu projektu www.vprazejakodoma.cz.
„Letos jsme na podporu turismu a kulturních institucí, které jsou do programu V Praze jako doma zapojeny, vyčlenili 60 milionů korun. Věřím, že se nám tím podaří nastartovat blížící se turistickou sezonu a uspíšit návrat turistů do metropole,” uvedla Hana Třeštíková, radní pro oblast kultury a cestovního ruchu.
Novinkou letošního léta a celého programu je také provoz turistické tramvaje. Nová tramvajová linka č. 42 povede z Dlabačova přes Pražský hrad, Čechův most, Náměstí republiky, Václavské náměstí a odtud na Újezd a zpět přes Malostranskou směrem na Pohořelec. Na trase budou jezdit historické vozy ze začátku 20. století nebo tramvajové vozy typu T z přelomu 50. a 60. let.
Letos se metropole připravuje hlavně na domácí turisty, kterých do metropole loni o prázdninách přijelo až o 16 procent více než v roce 2019. Podle předsedy představenstva Prague City Tourism Fratniška Cipra to je směr, který chce město do budoucna udržet.
Program podpoří i celorepubliková kampaň, jejíž tváří je opět zpěvák Matěj Ruppert, který bude sdílet videa a informace k programu na svém instagramovém profilu. Tu obsahově doplní videa plná rad a tipů od známého influencera Janka Rubeše, který návštěvníkům ukáže netradiční místa v letní Praze, nebo jak celý program funguje.
Prague City Tourism ve spolupráci s agenturou CzechTourism připravuje i zahraniční incomingové kampaně s tím, aby přilákala i hosty ze zahraničí. Zejména se zaměří na přeshraniční trhy, jako je Německo, Polsko, Rakousko a Slovensko.
V loňském roce přilákal program V Praze jako doma na 7 000 návštěvníků, kteří v hlavním městě strávili průměrně 3,2 noci. „Meziročně vzrostl počet tuzemských návštěvníků. Turisté utratili přes 220 milionů korun," řekl Cipro.
Do programu se zapojilo na 400 hotelů či penzionů přes 60 památek a kulturních zařízení. Magistrát loni vložil do kampaně 121 milionů korun. Z nich městu PCT vrátila 50 milionů, které budou využity letos.