Linka důvěry organizace Život 90 pomáhá starším lidem zvládnout těžké situace
30. října 2020 12:25
„Na jaře jsme zaznamenali několikanásobně vyšší množství telefonátů než obvykle. Někdy sloužilo i pět konzultantů místo obvyklých dvou, a to proto, abychom mohli přijmout co nejvíce hovorů od lidí, kteří potřebují naši pomoc,“ popisuje situaci na lince důvěry František Horák, vedoucí Senior telefonu.
Senioři a seniorky přitom řeší rozličná témata, někteří mají obavy z nakažení se virem, jiní si chtějí popovídat, protože se cítili osamocení, jiní zase nerozumí stále se měnícím nařízením vlády. Společné mají jedno, bojí se nejen o sebe, ale i o své blízké. Někteří starší lidé mají například strach z nedostatku zboží v obchodech a z uzavření prodejen.
Linka funguje neustále. Jedná se o bezplatnou službu na čísle 800 157 157, která je k dispozici 24 hodin denně, sedm dní v týdnu, a volat na ni mohou starší lidé i jejich blízcí, kteří si nevědí rady v těžkých životních situacích. Vyškolení konzultanti a konzultantky mohou pomoci ve chvílích osamělosti, s odborníky mohou probrat i komplikované mezilidské vztahy a poradit se mohou i o praktických věcech, jako jsou například příspěvky na péči či na bydlení. Na tuto linku bezpečí se mohou obrátit i ti, kteří se potýkají přímo či nepřímo s domácím násilím nebo týráním.