dnes
Sobota - polojasno
3°C
zítra
Neděle - zatazeno
3°C
pozítří
Pondělí - snih
1°C
Levnější kupon na MHD si koupilo už 50 tisíc lidí. Zabralo náměstkovo nasazování života v koloně?
Auta všude, kam se podíváš. Petr Dolínek neváhal při propagaci ročního kuponu porušovat pravidla silničního provozu a nasazovat zdraví. Foto: MHMP

Levnější kupon na MHD si koupilo už 50 tisíc lidí. Zabralo náměstkovo nasazování života v koloně?

Zlevnění ročních kuponů na pražskou MHD vyvolalo slušný zájem cestujících, kteří si jich za měsíc prodeje koupili již 50 tisíc. Od 1. července stojí kupon 3650 korun, veřejnou dopravou v metropoli tak lze cestovat za pouhých 10 korun denně.

„Očekávali jsme velký zájem, ale tak obrovský nápor je příjemným překvapením. Je vidět, že se podařilo cestujícím nabídnout opravdu atraktivní produkt, o který je zájem. Myslím, že se povedla i kampaň, jejímž prostřednictvím dopravní podnik zlevněné kupony i další změny propaguje,“ uvedl náměstek primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Kampaň sice vypadá líbivě, ale má i svou „mouchu“. Na jedné z reklamních ploch je vyfocen pes v MHD bez náhubku, přičemž text u něj upozorňuje na povinnost náhubek mít.

Do kampaně propagující zlevněný kupon se zapojil i náměstek Dolínek. S doprovodem vstupoval mimo přechod do kolony aut na Letné, řidičům rozdával symbolické jízdenky a vysvětloval, proč se jim vyplatí přesednout z automobilu na veřejnou dopravu.

Dosavadní vysoká čísla prodeje ukazují, že mnozí cestující čekali na zlevnění. Po oznámení slevy v zimě spočítal dopravní podnik propad prodeje o zhruba 14 tisíc kuponů.

Anketa

Splní se očekávání vedení Prahy, že po zlevnění ročního kuponu se výrazně zvýší zájem o cestování MHD?

55.5%
(55.5%)
44.5%
(44.5%)
Velký zájem cestujících může mít následně i dopad do celkových čísel, která před zavedením tarifu avizoval dopravní podnik. Ten před spuštěním prodeje odhadoval, že jej tarifní změna, která kromě slevy na roční kupon přinesla rovněž cestování zdarma pro psy a doprovod dětí do 3 let věku, vyjde ročně zhruba na 400 milionů korun.

 „V tuto chvíli je ještě těžké odhadovat konkrétní čísla. Zájem zákazníků neustává a prodáváme stovky nových kuponů denně, navíc lze čekat další vlnu náporu po prázdninách. Vše bude záležet na tom, kolik z prodaných kuponů si koupili noví zákazníci a kolik stávající, kteří přešli z krátkodobějších kuponů či jednorázových jízdenek. Na konci roku vše vyčíslíme,“ uvedl generální ředitel podniku Jaroslav Ďuriš.


Další články
Nahoru