Dnes Pátek - zatazeno 8°C
Zítra Sobota - obcasny-dest 7°C
Pátek 19. 4. 2024
Svátek má Rostislav
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Letošní opravy Barrandovského mostu začnou v květnu a potrvají čtvrt roku
První etapa oprav Barrandovského mostu. Foto: archiv TSK Praha

Letošní opravy Barrandovského mostu začnou v květnu a potrvají čtvrt roku

Letošní fáze oprav pražského Barrandovského mostu začne 15. května a potrvá 92 dní, tedy do 14. srpna. Opravy zahrnují práce na severní polovině jižního mostu a na barrandovské rampě z ulice K Barrandovu. Novinářům to dnes řekl primátorův náměstek Zdeněk Hřib (Piráti). Doprava bude podobně jako loni vedena ve třech namísto nynějších čtyř jízdních pruzích v každém směru. Barrandovská rampa bude uzavřena. Dělníci mimo jiné opraví svršek mostu a odvodnění, sanují spodní části nosné konstrukce či udělají nové římsy. Město vyzývá řidiče, aby zvážili nutnost jet přes most a využili objízdné trasy.

Už v polovině května letošního roku odstartují hlavní práce na druhé etapě rekonstrukce Barrandovského mostu, klíčové dopravní tepny v Praze, kterou denně využije 144 tisíc vozidel. Opravovat se bude severní polovina jižního mostu a barrandovská rampa vedoucí z ulice K Barrandovu na most.

Přímo na mostě bude doprava vedena ve třech provizorních jízdních pruzích v každém směru. Tedy tři pruhy směrem na Smíchov a tři pruhy směrem na Braník. Největším dopravním omezením, které zásadně dopravu v Praze ovlivní, bude uzavření barrandovské rampy od Barrandova ve směru z ulice K Barrandovu na Jižní spojku, a to současně s dopravním omezením přímo na mostě.

Tuto rampu denně využije 1,5násobku vozidel, které využívají již zrekonstruovanou strakonickou rampu. Z toho je zřejmé, že zásah do dopravy v celé Praze bude významnější, než při první etapě rekonstrukce loni.

„Dopravní omezení, která budou v druhé etapě ještě větší než v té první, budou vyžadovat nejen velké úsilí stavbařů, ale i spolupráci a trpělivost všech, kteří po něm jezdí. Věřím, že se to vyplatí a na konci budeme mít pečlivě zrekonstruovaný most, který bude sloužit dalším generacím,“ uvedl primátor Bohuslav Svoboda (ODS). 

„Z pohledu dopravy je před námi nejtěžší etapa celé této opravy století. Mimo samotných prací na mostě nás čeká i rekonstrukce rampy z ulice K Barrandovu, kdy nebude možné přímo na Barrandovský most najet. Proto opravdu apeluji na ty, kdo tím směrem na most jet vůbec nemusí, aby se mu i kvůli svému vlastnímu pohodlí zdaleka vyhnuli. Z modelů dopravy je už nyní patrné, že složité budou nejen příjezdy do Prahy z jihu a západu, ale ovlivní to život mnoha Pražanům i v jiných částech metropole, kde se mohou příkladně negativně projevit regulace tunelů na Městském okruhu. Nasbírali jsme mnohé zkušenosti a data z první etapy, a to nám teď pomáhá v plánování té letošní,“ prohlásil Hřib. 

Řidiči budou moci během opravy mostu využít objízdné trasy přes Pražský okruh, kdy bude otevřen sjezd do Písnice. Rozšířena bude rampa z Modřanské na Jižní spojku. Stejně jako loni bude v provozu vratná rampa u Lihovaru, kterou využijí řidiči jedoucí z ulice K Barrandovu přes most na Jižní spojku. Posílena bude po dobu oprav MHD, kdy budou ve vybraných ulicích provizorní vyhrazené pruhy pro autobusy. Posíleny budou tramvajové linky a upraveny trasy některých autobusů. Zvýší se preference MHD v křižovatkách.

Spodní stavba Barrandovského mostu se dočkala rekonstrukce a sanace už v minulých letech, konkrétně od září 2020 do listopadu 2021. První etapa rekonstrukce nosné konstrukce mostu se uskutečnila loni od května do října. Zbývající tři etapy pak budou na řadě letos a v následujících dvou letech, a to v úzké koordinaci se stavbami dalších investorů na území Prahy a Středočeského kraje.

V rámci stavebních prací první etapy byl zbourán mostní objekt, který tvořil součást strakonické rampy. Uskutečnily se také „tvrdé“ práce, jako například frézování vozovkového souvrství zbylé části rampy a jižní poloviny jižního mostu. Dále byly zdemolovány a následně vystavěny nové římsy. Poté vznikla nová rampa a byla vyměněna ložiska i dilatační závěry. Upraveno bylo i odvodnění a položené je nové vozovkové souvrství včetně nového dopravního značení.

Práce se také zaměřily na vnitřek mostu, kde technologicky nejnáročnější bylo vrtání otvorů v příčnících mostu, které jsou uvnitř nosné konstrukce nad podpěrami. Jednalo se o vrty přes hustě vyztuženou a armovanou železobetonovou stěnu, s předpínací výztuží a předpínacími tyčemi. Poté přišla na řadu betonáž deviátorů a dodatečné předepnutí nosné konstrukce.


Autor: Hla

V úseku Hradčanská – Strossmayerovo náměstí nahradí tramvaje autobusy

15. dubna 2024 v 10:22

Od středy 17. dubna do neděle 28. dubna bude z důvodu oprav přerušen tramvajový provoz v úseku Hradčanská – Strossmayerovo náměstí.

Praha 6: Přestupky nově vyřešíte v Poliklinice Pod Marjánkou

8. dubna 2024 v 07:17

Ve dnech 18. a 19. dubna bude pro veřejnost uzavřený odbor přestupkového řízení, protože se bude stěhovat z adresy Dr. Zikmunda Wintra 768/20 do Polikliniky Pod Marjánkou.

Další články
Nahoru