dnes
Středa - oblacno
4°C
zítra
Čtvrtek - jasno
2°C
pozítří
Pátek - skorojasno
1°C
Letos již došlo k devadesáti čtyřem dopravním nehodám, jejich příčinou bylo nesprávné uložení nákladu
Ilustrační foto: Pixabay

Letos již došlo k devadesáti čtyřem dopravním nehodám, jejich příčinou bylo nesprávné uložení nákladu

Vozidla se špatně ukotveným nákladem představují nejen na tuzemských silnicích stále vážné riziko. Alarmující čísla za poslední roky upozorňují na nutnost osvěty řidičů v oblasti správného jištění nákladu. Podle statistik Policejního prezidia ČR došlo v tomto roce od ledna do září již k 94 dopravním nehodám, které se staly právě kvůli špatně či nedostatečně jištěnému nákladu. Tyto nehody způsobily bezmála pětimilionovou škodu. 

„V roce 2017 jsme celkově zaevidovali 124 dopravních nehod, které byly způsobeny nesprávným uložením nákladu. Hmotná škoda se vyšplhala na 5 318 600 korun. Během roku 2016 se stalo kvůli nedostatečnému zajištění nákladu 102 nehod, které zapříčinily škodu v hodnotě 5 819 400 korun,“ říká Eva Kropáčová, vrchní komisařka Policejního prezidia ČR.

Každý druhý náklad není správně upevněn
Experti již několik let upozorňují na nedostatečné jištění nákladů, a to jak u profesionálních přepravců, tak u běžných řidičů. Například již v roce 2014 poukázal odborný týdeník Dopravní noviny na alarmující stav, že každý druhý náklad není správně upevněn. Je ale třeba si uvědomit, že v případě náhlé změny směru, rychlého brzdění či dokonce srážky se může špatně kotvený náklad stát smrtící zbraní. Naprosto nevhodné a extrémně nebezpečné je pak přepravovat náklad přímo v kabinách vozů a bez zajištění. Zprávy z motoristické kroniky ukazují, že kvůli nedostatečnému zajištění nákladu umírají nejen na českých silnicích nevinní lidé a dokonce i děti.

Bezpečné kotvení zaručí pouze certifikované prostředky
Jedinou cestou ke změně je kvalitní a bezpečné jištění nákladu. Češi ale často nepoužívají bezpečné kotvicí systémy, anebo je špatně aplikují. Nemluvě o oblibě obyčejných a naprosto nevyhovujících gumicuků, šňůr a řemenů. „Bezpečné kotvení zaručí pouze certifikované prostředky a systémy určené speciálně pro tento účel,“ říká Dominik Kubik ze společnosti Carl Stahl, která se osvětě v oblasti jištění nákladu na českých sinicích dlouhodobě věnuje.

Ovšem ani v případě, že se řidič vydá do specializované prodejny autopříslušenství pro ucelený kotvicí systém, nemá vyhráno. „Je třeba se přesvědčit, že prodejce na popruh neumístil upozornění, že výrobek není určen pro vozidla provozovaná v České republice, což se bohužel běžně děje,“ upozorňuje Kubik.


Těšnov – Vltavská: V sobotu nepojedou tramvaje

Včera v 08:03

Z důvodu studijní zatěžovací zkoušky silničního mostu přes kolejovou křižovatku Vltavská dochází od soboty 15. prosince přibližně od 4.30 hodin do neděle 16. prosince do 0.30 hodin k obousměrnému přerušení provozu tramvají v úseku Těšnov – Vltavská.

V tunelu Mrázovka se budou čistit kamery

4. prosince 2018 v 11:20

Od soboty 8. prosince od 23 hodin do neděle 9. prosince do 5 hodin bude z důvodu čistění kamer tunel uzavřen.

Nové jednosměrky na Břevnově

4. prosince 2018 v 08:31

V Praze 6 aktuálně probíhá instalace dopravního značení k realizaci projektu zón placeného stání, jehož součástí je i nová úprava směrovosti komunikací v lokalitě Břevnov, konkrétně v oblasti ohraničené ulicemi Bělohorská, Tomanova a Liborova.

Další články
Nahoru