dnes
Úterý - obcasny-dest
10°C
zítra
Středa - zatazeno
11°C
pozítří
Čtvrtek - oblacno
11°C
Letní kino v opuštěném nádraží bude lákat i na unikátní formát
Nákladové nádraží po setmění. Foto: archiv

Letní kino v opuštěném nádraží bude lákat i na unikátní formát

Na návštěvníky Nákladového nádraží Žižkov, který je kulturní památkou, i letos v létě čeká bohatý kulturní a společenský program. Těšit se mohou na pravidelná večerní promítání, divadelní představení, workshopy s dokumentaristy nebo komentované prohlídky a setkání s odborníky na urbanismus.

„Budeme hrát třikrát týdně pravidelně vždy pondělí, středy a pátky. Jsem rád, že budeme moci představit mimo jiné tři klasické němé filmy, které se hrály na festivalu v Karlových Varech, a které budou doprovázeny živou hudbou," řekl ČTK ředitel Národního filmového archivu Michal Bregant.

Další filmy budou na téma urbanismu města, jiné organizátoři promítnou z dnes už unikátního šestnáctimilimetrového filmového formátu. „Doufám, že nádraží bude praskat ve švech," doplnil.

Program představí také třeba Divadlo letí, Landscape festival nebo Galerie Jaroslava Fragnera. Vloni areál navštívilo 40 000 lidí, letos by mohla návštěvnost překonat hranici 80 000 diváků.

Podle náměstka primátorky Matěje Stropnického (Trojkoalice/SZ) dál pokračují roky trvající jednání o budoucím trvalém využití rozlehlého areálu nádraží. V dubnu uplynul rok od doby, kdy zástupci majitele, developera a radnice podepsali memorandum, v němž se dohodli na budoucím kulturním využití objektu.

„Na nedávném setkání jsme si s partnery potvrdili, že zájem o spolupráci trvá," uvedl Stropnický. Do konce června by podle něj všechny instituce měly schválit plán konverze nádraží.

Zájem o trvalé obývání areálu projevil nejen Národní filmový archiv, ale i Státní tiskárna cenin. „V případně tiskárny prověřujeme, zda je její umístění slučitelné s kulturním programem areálu, zvláště co se týká přísných bezpečnostních opatření, které tisk cenin provází," tvrdí náměstek.

Společnost Žižkov station development, která vznikla spojením Českých drah a firmy Sekyra Group, původně plánovala rozsáhlou výstavbu, jíž mělo nádraží ustoupit. Proti demolici se ale postavila část odborné i laické veřejnosti.

Ministerstvo kultury nakonec rozhodlo, že nádraží, které stojí na rozsáhlých nevyužívaných pozemcích, musí být zachováno. Původní plány na výstavbu nové městské čtvrti ale i nadále trvají. Nádraží se stane jejím centrem.


Další články
Nahoru