
Letiště Praha nestíhá odbavovat zavazadla, cestující na ně musí dlouho čekat
2. července 2024 15:08
Provozovatelé pražského Letiště Václava Havla se 20. května na sociální síti X pochlubili, že letos už odbavili pět milionů cestujících a vyjádřili naději, že dokonce roku odbaví celkem 16 milionů lidí.
Před měsícem novináře informovali, že podle prognóz by jen o prázdninách mělo být v Praze odbaveno tři a půl milionu cestujících. „Do letní sezóny vstupujeme s větším počtem zaměstnanců a na nárůst provozu se připravují i všichni naši partneři, jako například handlingové společnosti,“ uvedl tehdy Martin Kučera, člen představenstva zodpovědný za bezpečnost a provoz.
Na začátku letních prázdnin, kdy bývá provoz největší, však letiště nápor nezvládá. Kolabuje výdej zavazadel, cestující na ně musí čekat v prostorách letiště i několik hodin. Množí se i případy, kdy lidé po příletu do cílové destinace zjistí, že jejich zavazadla s nimi neodletěla a zůstala v Praze.
Letiště se omlouvá a uvádí hned několik příčin. Jednou z nich je nedostatek lidí v handligové společnosti v provozních špičkách. Ukázalo se, že reálný provoz je vyšší, než se předpokládalo, takže nabírání sezónních zaměstnanců se ukázalo jako nedostatečné.„Letiště Praha a handlingová společnost CSAH se omlouvají za problémy s odbavením zavazadel. Nastalou situaci řešíme, odesíláme zavazadla do konkrétní destinace nejbližším možným letem, aby cestující měli svá zavazadla co nejrychleji u sebe. V následujících dnech doporučujeme cestujícím, aby měli u sebe na palubě letadla nejnutnější léky a hygienické potřeby,“ sdělila Divíšková.
„Handling se nadále snaží zajistit další personál ať už napřímo nebo prostřednictvím personálních agentur. V třídírně a na reklamacích nyní pomáhají letištní administrativní pracovníci,“ dodala.
Od úterních 15 hodin letiště dočasně aktivovalo speciální linku 220 111 444 určenou pro cestující, kteří nemají v destinaci své zavazadlo.