Dnes Neděle - oblacno 17°C
Zítra Pondělí - prehanky-dest 8°C
Neděle 11. 4. 2021
Svátek má Izabela
Koronavirus
Aktuální informace o šíření epidemie v Praze.
Kvůli složitosti podloží může trvat výstavba prvního krátkého úseku metra D až 7,5 roku
Geologický průzkum, na který by měla navázat stavba metra, začal na Pankráci loni v červnu. Foto: MHMP

Kvůli složitosti podloží může trvat výstavba prvního krátkého úseku metra D až 7,5 roku

Pražský dopravní podnik (DPP) dnes vypíše veřejnou zakázku na první část nové linky metra D, která zahrnuje přestupní stanici na Pankráci, novou stanici Olbrachtova a tunely mezi nimi. Doba výstavby má být 7,5 roku a předpokládaná hodnota zakázky činí 10,8 miliardy korun bez DPH. ČTK o tom informoval projektový manažer podniku Daniel Šabík. Smlouvu s dodavatelskou firmou chce DPP podepsat do konce června, stavba by měla začít po získání stavebního povolení v létě letošního roku. První úsek linky D má propojit Písnici s Pankrácí a má mít osm stanic. Celkové náklady se odhadují na 57 miliard korun.

DPP loni v červnu zahájil geologický průzkum, na který má stavba navazovat. Délka stavby 7,5 roku je podle informací podniku dána složitými geologickými podmínkami a nutností vést tunely v blízkosti stávající linky C, kdy někde budou obě linky dělit pouze čtyři metry. DPP již uskutečni předběžné tržní konzultace, kterých se zúčastnilo osm společností.

„Je to stavba, která má bezchybně sloužit stovkám milionů cestujících další desítky let. Proto máme zájem do tendru na výstavbu prvního a nejsložitějšího úseku metra D přilákat do Prahy co nejvíce renomovaných a zkušených společností se silným zázemím, které mohou navázat na své doposud realizované obdobné projekty," uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski.

Zadání tendru zahrnuje podmínku, že celkový roční obrat dodavatele nesmí být menší než pět miliard korun bez DPH za poslední tři roky. Další podmínkou je zkušenost firmy s adekvátně rozsáhlými tunelovými dopravními stavbami, včetně alespoň jedné drážní.

Při splnění podmínek bude podnik nabídky hodnotit „na základě nejvýhodnějšího poměru nabídkové ceny a kvality". Cena bude mít při hodnocení váhu 80 procent, zbylých 20 bude záviset na konkrétních zkušenostech firmy a jejího odborného personálu, obzvláště hlavního manažera výstavby.

Stavba je první částí prvého úseku nové linky, který má spojovat Pankrác a Písnici. Na lince mají jezdit vlaky bez řidiče. V budoucnu by měl vzniknout navazující úsek z Pankráce na náměstí Míru.


Začne další etapa opravy Plzeňské ulice

Včera ve 21:27

Technická správa komunikací zahájí ve středu 14. dubna stavební práce na Plzeňské ulici v úseku Trabant muzeum – Bucharova, směr z centra. Souvislá údržba komunikace je rozdělena na dvě části a skončí do 12. května.

Uzavírka Koněvovy ulice

Včera v 10:20

Technická správa komunikací přejde od 26. dubna do 4. července do další části rekonstrukce Koněvovy ulice, ve které se bude kompletně rekonstruovat vozovka v úseku od ulice Rokycanova směrem nahoru po č. 41. Tyto práce si vyžádají kompletní obousměrnou uzavírku a bude znemožněn vjezd do všech...

Oprava mostu Ve Žlíbku po zimní přestávce pokračuje

7. dubna 2021 v 08:05

Technická správa komunikací zahájí po zimní přestávce od 11. dubna stavební práce na druhé polovině mostu X526 v ulici Ve Žlíbku – Počernická přes komunikaci D10 (Novopacká). Práce by měly skončit do 31. července 2021. 

Kdy v dubnu neprojedete tunelem Mrázovka

6. dubna 2021 v 11:36

Z důvodu mytí a údržby technologie bude postupně uzavírán tunel Mrázovka.

Praha 4 nesouhlasí se zkrácením autobusové linky 193

5. dubna 2021 ve 20:10

Městská část Praha 4 rozhodně nesouhlasí se zkrácením nebo jinými změnami autobusové linky MHD číslo 193. Informovala o tom v tiskové zprávě.

Začne oprava Kutnohorské ulice

2. dubna 2021 v 08:00

Technická správa komunikací začne od pondělí 12. dubna s rozsáhlou rekonstrukcí Kutnohorské ulice v úseku začínající 250 m před ulicí Kardausova a končící okružní křižovatkou Přátelství x Podleská.

Oprava mostu Chodovec v Praze 11

1. dubna 2021 v 08:49

Technická správa komunikací začne od soboty 10. dubna instalovat dopravní omezení a od pondělí 12. dubna zahájí stavební práce na mostě X694 Chodovec, který převádí ulici Brněnská přes ulici Pod Chodovem.

Uzavření středního tubusu Strahovského tunelu

31. března 2021 v 17:10

Z důvodu mytí stěn a stropu a údržby technologie bude střední tubus (B) Strahovského tunelu ve směru na Břevnov od 6. dubna do 12. dubna uzavřen vždy v noci od 23 hodin do 5 hodin.

Mytí stěn a stropu v Letenském tunelu

31. března 2021 ve 12:16

Z důvodu mytí stěn a stropu bude Letenský tunel od čtvrtka 8. dubna do pátku 9. dubna od 23 hodin do 5 hodin uzavřen.

Další články
Nahoru