dnes
Sobota - jasno
12°C
zítra
Neděle - jasno
12°C
pozítří
Pondělí - polojasno
11°C
Kvůli novým tramvajovým i železničním tratím se změní územní plán
Ilustrační foto: archiv

Kvůli novým tramvajovým i železničním tratím se změní územní plán

Hlavní město nechá zpracovat změny územního plánu, které v budoucnu umožní postavit dvě nové tramvajové tratě, rychlodráhu do Brna nebo rozšířit železnici v metropoli. Zadání změn ve čtvrtek schválili zastupitelé. Umožní výhledově postavit takzvanou východní tramvajovou tangentu z Jižního Města na Žižkov, jižní tangentu z Podolí do Michle, vysokorychlostní železnici do Brna a takzvané Nové spojení 2, které má zvýšit kapacitu pražských železnic.

Podněty navrhl městský Institut plánování a rozvoje (IPR) v souladu se zásadami územního rozvoje, kterými se město musí při svém rozvoji a přípravě územního plánu řídit. „Schválené změny umožní posílení tolik preferované a potřebné kolejové dopravy v Praze," uvedl ředitel IPR Ondřej Boháč. Úprava územního plánu zpravidla zabere dva až tři roky.

Schválené podněty zahrnují východní tramvajovou trať, která má v budoucnu vést z Jižního Města přes Spořilov, Vršovice, Žižkov a Libeň až do Kobylis, a jižní trať, vedoucí ze Smíchova přes Dvorce a Budějovickou do Michle. Jde o záměry, s jejichž stavbou se nezačne dříve než za několik let.

Součástí změn je i vymezení koridoru pro plánovanou rychlodráhu z Prahy do Brna. Úprava umožní také přípravu takzvaného Nového spojení 2, které zahrnuje dva tunely a novou podzemní stanici umístěnou mezi hlavním nádražím a Národním muzeem. Projekt je zatím pouze ve fázi studie.

Stávající vedení magistrátu ve svých dopravních koncepcích a plánech počítá s větším rozvojem kolejové dopravy, která je ekologičtější než autobusy. Dopravní podnik nedávno představil strategii rozvoje tramvajových tratí, která počítá s téměř 30 novými. Informovali jsme zde: Metropole chce postavit 30 tramvajových tratí, se třemi počítá za pár let

Tři z nich mají být vybudovány do pěti let, a to trať z Divoké Šárky na Dědinu, ze Sídliště Barrandov do Slivence a z Modřan na Libuš do blízkosti plánované stanice nové linky metra D.


BESIP: Co dělat při jízdě v protisměru? Hlavně se neotáčejte!

Dnes v 09:00

Dvě rychle po sobě jdoucí nehody na dálnicích D5 a D10 v posledních dvou dnech upoutaly opět pozornost k nehodám způsobeným auty v protisměru. BESIP radí: zastavte na krajnici, opusťte vůz a zavolejte policii. V žádném případě se na dálnici autem neotáčejte.

Na Českobrodské bude omezena doprava

Včera v 07:20

Od pondělí 18. února bude pokračovat rekonstrukce Českobrodské ulice. Práce na 300 metrů dlouhém úseku komunikace a jejím okolí ve středu Běchovic, které si vyžádají nezbytná dopravní opatření, potrvají do konce června. 

Bubenečský tunel bude v sobotu uzavřen

11. února 2019 v 16:36

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie bude Bubenečský tunel uzavřen od soboty 16. února od 23 hodin do neděle 17. února do 5 hodin.

V Černokostelecké a Saratovské ulici bude omezen provoz

9. února 2019 v 08:00

Od 11. do 17. února bude částečně omezen provoz na Černokostelecké a Saratovské ulici. Důvodem je přeložka kabelů.

Tunel Mrázova čeká čištění kamer, bude uzavřen

7. února 2019 v 17:33

Z důvodu čištění kamer bude probíhat úplná uzávěra tunelu Mrázova od soboty 9. února od 23 hodin do neděle 10. února do 5 hodin.  

Vítězné náměstí – Nádraží Podbaba: Nedělní přerušení provozu tramvají

4. února 2019 ve 14:36

Z důvodu údržby tramvajové trati dochází v neděli 10. února od 7:30 hodin do 12:30 hodin k obousměrnému přerušení provozu tramvají v úseku Vítězné náměstí – Nádraží Podbaba.

Ládví C: Dočasné omezení přístupu imobilních osob ve stanici metra

3. února 2019 ve 13:05

Z důvodu opravy osobního výtahu mezi nástupištěm a uliční úrovní dochází od pondělí 4. února do odvolání – předpoklad první polovina února, k dočasnému omezení přístupu imobilních osob do stanice metra C – Ládví.

Další články
Nahoru