dnes
Čtvrtek - zatazeno
4°C
zítra
Pátek - zatazeno
10°C
pozítří
Sobota - polojasno
10°C
Kvalitní služba klientům začíná odborností realitního makléře, říká Jaromír Mašek, ředitel Fincentra Reality
ByznysKomerční sdělení

Kvalitní služba klientům začíná odborností realitního makléře, říká Jaromír Mašek, ředitel Fincentra Reality

Jaké nároky má společnost Fincentrum Reality na své makléře? Co si myslí o serverech, které podporují klienty řešit si jejich prodej či pronájem samostatně? Vnímá je jako konkurenci? V rozhovoru odpovídá na tyto a další otázky.

V čem se Fincentrum Reality liší od jiných realitních kanceláří, co se poskytovaných služeb pro klienty týče?
V dnešní době se téměř veškeré společnosti takzvaně „vytahují“, která nabízí lepší a rozmanitější služby, ale zapomínají na základní stavební kámen všech realitních společností a těmi jsou realitní makléři. Naše společnost Fincentrum Reality se oproti konkurenčním společnostem hodně zaměřuje na to, aby naši makléři poskytovali co nejodbornější služby pro naše klienty.

masek-jaromir-fincentrum

Jaromír Mašek

Každý klient by se měl vždy před rozhodnutím, kterého realitního makléře zvolí, zamyslet, jestli je to ten vhodný odborník na trhu, kterého hledá. Bohužel se čím dál více setkáváme s tím, že makléři v jiných konkurenčních společnostech nabídnou klientům od úklidu i zajištění hypotéky či zasmluvnění energií apod., nicméně si neuvědomují, že službu sice poskytne makléř sám, ale na úkor jeho hlavní činnosti, tedy činnosti realitního makléře. Nelze být totiž odborník ve všech odvětví, které se, byť okrajově, dotýkají realitní činnosti.

Naši největší výhodou oproti konkurenci je, že si tuto skutečnost uvědomujeme a klademe důraz na to, aby se každý držel řemesla, kterému rozumí do všech detailů. Proto například finanční poradenství u nás zajišťují kolegové z mateřské společnosti Fincentrum & Swiss Life Select a.s., kde se zprostředkování financování věnují kvalifikovaní odborníci.

Díky propojenosti s Fincentrem & Swiss Life Select a.s. navíc můžeme klientům (typicky prodávajícím) nabídnout širší rozsah nabídky jeho nemovitosti, a to prostřednictvím poptávkového systému, ve kterém je zahrnuto přes cca 2000 finančních poradců s dosahem na cca půl milionů potenciálních kupujících během okamžiku. Naopak pro kupujícího pak zajistíme hladké financování s vyjednáním pro něj co nejvýhodnějších podmínek na trhu. Toto spojení dnes tvoří opravdovou stabilitu a kvalitu, kterou v současnosti klient aktivně vyhledává.

Jak zajistíte, aby makléř Fincentra Reality byl ta správná osoba pro poskytnutí kvalitní služby?
Způsob, jak makléře podpořit, aby zajistili onu kvalitu, je takový, že oproti konkurenci poskytujeme adaptační proces nováčkům a na celou síť realitních makléřů klademe důraz na vzdělávání, a to od právních znalostí až po „vztahový management“, což vede ke spokojenosti makléře, jeho odbornosti s dohledu nadřízených a na konci tohoto řetězce pak nacházíme spokojeného klienta. 

Vnímáte internetové servery, které podporují klienty řešit si jejich prodej či pronájem samostatně, jako Vaší konkurenci?
Tyto společnosti za konkurenci nepovažuji. Zmiňované servery mají ambici na to, zastoupit realitní kanceláře, aby měl klient pocit, že vše řeší sám a zdarma, ale ve výsledku to klienta stojí daleko víc peněz, a navíc se vystavuje obrovskému riziku, že prodej jeho nemovitosti (s čímž on ve většině případů nemá žádnou či minimální zkušenost) bude bez odborného dozoru, a navíc s pochybným výsledkem. Bez znalosti strategie obchodu a znalostí, jak úspěšné prodat, klienti ztrácejí na kupní ceně cca 20 % oproti tomu, čeho by dosáhli, pokud by obchod svěřili realitní kanceláři. Samozřejmě to neplatí vždy, může se stát, že klient má bohaté zkušenosti a je právníkem pohybujícím se na trhu nemovitostí, ale jedná se spíše o výjimky. 

Snažíte se takové klienty přesvědčit o opaku?
Vždy budou na trhu jedinci, kteří budou chtít prodávat svépomocně a je to v pořádku, jelikož je to jejich volba. Rozhodně nemáme ambici přesvědčovat tyto klienty o opaku – k tomu zvolit si pro zajištění prodeje své nemovitosti odborníka by měl být zdravý úsudek každého a měl by k němu dojít sám, na druhou stranu, ne všechny takové případy musí nutně končit katastrofou. Nicméně se v praxi mnohokrát setkáváme s tím, že klienti si prodávají nemovitosti sami, bohužel však neznají příslušná právní ustanovení a zádrhely, na které je nutné si dát před podpisem pozor a následně na to mohou doplatit.

Pokud byste přesto těmto klientům chtěl poradit, na co se mají zaměřit?
Úspěšný prodej začíná kvalitním inzerátem – to znamená správně určená inzerovaná cena, aby nebyla ani zbytečně nízká, tak neúměrně přemrštěná. Častokrát máme k nemovitosti emoční a osobní vztah a bez objektivního názoru ji častokrát vyčíslíme za jinou cenu, než ve skutečnosti má. Vedle ceny je potřeba zaměřit se na kvalitní a profesionální fotografie a homestagingu, které cenu nemovitosti mohou výrazně zvýšit. V neposlední řadě bych doporučil domluvit si právníka (ideálně advokáta), který klientům pomůže se smluvní dokumentaci a úschovou finančních prostředků. Jedná se však jen o hrubé stavební kameny dobře zrealizovaného obchodu, který však v praxi trvá několik měsíců. Na závěr bych však doporučil před prodejem si odpovědět na otázku, zda mám vlastní zkušenosti s prodejem na takové úrovni, že se ve výsledku nemohu poškodit, a pokud je nemám, tak zda by nebylo vhodnější vložit se do rukou odborníka, ideálně z větší firmy či firmy s letitým jménem na trhu, který bude mít zázemí, vysokou odbornou úroveň a nadřízeného, abych měl jistotu, že jsem v dobrých rukou.


Nezaměstnanost v metropoli se v říjnu snížila na 1,9 procenta

8. listopadu 2019 ve 14:20

Nezaměstnanost v Praze v říjnu klesla na 1,9 procenta ze dvou procent v září. Bez práce bylo v hlavním městě na konci minulého měsíce 17 985 lidí, tedy o 530 méně než v září. Ubylo také volných pracovních míst, meziměsíčně zhruba o 3500 na 72 231 pozic. I tak jich bylo v metropoli mezi kraji...

Přístroje zachraňující život se nově objeví v devadesáti obchodech Tesco

30. října 2019 v 17:15

Společnost Tesco vybavila všechny své hypermarkety větší než 2000 metrů čtverečních a distribuční centra ve střední Evropě 347 automatizovanými externími defibrilátory (AED) – zařízeními, která v případě nouze pomáhají zachránit lidské životy. Celkem 90 z nich bylo instalováno na obchodech v České...

V září v České republice přibylo nejvíce podnikatelů od začátku roku 2012

22. října 2019 v 17:39

V září letošního roku vzniklo v České republice 2383 obchodních společností a 5956 fyzických osob podnikatelů. Zároveň zaniklo 1079 obchodních společností a 2332 fyzických osob podnikatelů. Celkem tak v ČR přibylo 1304 obchodních společností, nejvíce od ledna tohoto roku, a 3624 fyzických osob...

Letos vzniká nejméně firem za poslední tři roky

22. října 2019 v 07:42

Obavy podnikatelů z dalšího vývoje tuzemské ekonomiky se odrážejí na tempu zakládání nových firem. Letos bylo v ČR založeno 22 250 nových společností, což je nejméně za poslední tři roky. Aktuálně je v obchodním rejstříku zapsáno 503 187 firem, o necelých 11 000 více než na konci roku...

Letiště Praha vybralo provozovatele obchodů s doplňkovým sortimentem pro cestující

19. října 2019 ve 20:00

Vítězem koncesního řízení Letiště Praha na provozovatele obchodů v oblasti tzv. travel essentials se stala společnost Lagardere Travel Retail. Ta bude provozovat na Letišti Václava Havla Praha celkem sedm jednotek pod značkou Relay o celkové rozloze 552 m2. Při výběru vítěze rozhodovala z padesáti...

Další články
Nahoru