Dnes Středa - jasno 1°C
Zítra Čtvrtek - snih 2°C
Středa 27. 1. 2021
Svátek má Ingrid
Koronavirus
Aktuální informace o šíření epidemie v Praze.
Kvalitní služba klientům začíná odborností realitního makléře, říká Jaromír Mašek, ředitel Fincentra Reality
ByznysKomerční sdělení

Kvalitní služba klientům začíná odborností realitního makléře, říká Jaromír Mašek, ředitel Fincentra Reality

Jaké nároky má společnost Fincentrum Reality na své makléře? Co si myslí o serverech, které podporují klienty řešit si jejich prodej či pronájem samostatně? Vnímá je jako konkurenci? V rozhovoru odpovídá na tyto a další otázky.

V čem se Fincentrum Reality liší od jiných realitních kanceláří, co se poskytovaných služeb pro klienty týče?
V dnešní době se téměř veškeré společnosti takzvaně „vytahují“, která nabízí lepší a rozmanitější služby, ale zapomínají na základní stavební kámen všech realitních společností a těmi jsou realitní makléři. Naše společnost Fincentrum Reality se oproti konkurenčním společnostem hodně zaměřuje na to, aby naši makléři poskytovali co nejodbornější služby pro naše klienty.

masek-jaromir-fincentrum

Jaromír Mašek

Každý klient by se měl vždy před rozhodnutím, kterého realitního makléře zvolí, zamyslet, jestli je to ten vhodný odborník na trhu, kterého hledá. Bohužel se čím dál více setkáváme s tím, že makléři v jiných konkurenčních společnostech nabídnou klientům od úklidu i zajištění hypotéky či zasmluvnění energií apod., nicméně si neuvědomují, že službu sice poskytne makléř sám, ale na úkor jeho hlavní činnosti, tedy činnosti realitního makléře. Nelze být totiž odborník ve všech odvětví, které se, byť okrajově, dotýkají realitní činnosti.

Naši největší výhodou oproti konkurenci je, že si tuto skutečnost uvědomujeme a klademe důraz na to, aby se každý držel řemesla, kterému rozumí do všech detailů. Proto například finanční poradenství u nás zajišťují kolegové z mateřské společnosti Fincentrum & Swiss Life Select a.s., kde se zprostředkování financování věnují kvalifikovaní odborníci.

Díky propojenosti s Fincentrem & Swiss Life Select a.s. navíc můžeme klientům (typicky prodávajícím) nabídnout širší rozsah nabídky jeho nemovitosti, a to prostřednictvím poptávkového systému, ve kterém je zahrnuto přes cca 2000 finančních poradců s dosahem na cca půl milionů potenciálních kupujících během okamžiku. Naopak pro kupujícího pak zajistíme hladké financování s vyjednáním pro něj co nejvýhodnějších podmínek na trhu. Toto spojení dnes tvoří opravdovou stabilitu a kvalitu, kterou v současnosti klient aktivně vyhledává.

Jak zajistíte, aby makléř Fincentra Reality byl ta správná osoba pro poskytnutí kvalitní služby?
Způsob, jak makléře podpořit, aby zajistili onu kvalitu, je takový, že oproti konkurenci poskytujeme adaptační proces nováčkům a na celou síť realitních makléřů klademe důraz na vzdělávání, a to od právních znalostí až po „vztahový management“, což vede ke spokojenosti makléře, jeho odbornosti s dohledu nadřízených a na konci tohoto řetězce pak nacházíme spokojeného klienta. 

Vnímáte internetové servery, které podporují klienty řešit si jejich prodej či pronájem samostatně, jako Vaší konkurenci?
Tyto společnosti za konkurenci nepovažuji. Zmiňované servery mají ambici na to, zastoupit realitní kanceláře, aby měl klient pocit, že vše řeší sám a zdarma, ale ve výsledku to klienta stojí daleko víc peněz, a navíc se vystavuje obrovskému riziku, že prodej jeho nemovitosti (s čímž on ve většině případů nemá žádnou či minimální zkušenost) bude bez odborného dozoru, a navíc s pochybným výsledkem. Bez znalosti strategie obchodu a znalostí, jak úspěšné prodat, klienti ztrácejí na kupní ceně cca 20 % oproti tomu, čeho by dosáhli, pokud by obchod svěřili realitní kanceláři. Samozřejmě to neplatí vždy, může se stát, že klient má bohaté zkušenosti a je právníkem pohybujícím se na trhu nemovitostí, ale jedná se spíše o výjimky. 

Snažíte se takové klienty přesvědčit o opaku?
Vždy budou na trhu jedinci, kteří budou chtít prodávat svépomocně a je to v pořádku, jelikož je to jejich volba. Rozhodně nemáme ambici přesvědčovat tyto klienty o opaku – k tomu zvolit si pro zajištění prodeje své nemovitosti odborníka by měl být zdravý úsudek každého a měl by k němu dojít sám, na druhou stranu, ne všechny takové případy musí nutně končit katastrofou. Nicméně se v praxi mnohokrát setkáváme s tím, že klienti si prodávají nemovitosti sami, bohužel však neznají příslušná právní ustanovení a zádrhely, na které je nutné si dát před podpisem pozor a následně na to mohou doplatit.

Pokud byste přesto těmto klientům chtěl poradit, na co se mají zaměřit?
Úspěšný prodej začíná kvalitním inzerátem – to znamená správně určená inzerovaná cena, aby nebyla ani zbytečně nízká, tak neúměrně přemrštěná. Častokrát máme k nemovitosti emoční a osobní vztah a bez objektivního názoru ji častokrát vyčíslíme za jinou cenu, než ve skutečnosti má. Vedle ceny je potřeba zaměřit se na kvalitní a profesionální fotografie a homestagingu, které cenu nemovitosti mohou výrazně zvýšit. V neposlední řadě bych doporučil domluvit si právníka (ideálně advokáta), který klientům pomůže se smluvní dokumentaci a úschovou finančních prostředků. Jedná se však jen o hrubé stavební kameny dobře zrealizovaného obchodu, který však v praxi trvá několik měsíců. Na závěr bych však doporučil před prodejem si odpovědět na otázku, zda mám vlastní zkušenosti s prodejem na takové úrovni, že se ve výsledku nemohu poškodit, a pokud je nemám, tak zda by nebylo vhodnější vložit se do rukou odborníka, ideálně z větší firmy či firmy s letitým jménem na trhu, který bude mít zázemí, vysokou odbornou úroveň a nadřízeného, abych měl jistotu, že jsem v dobrých rukou.


Praha odpustí podnikatelům poplatky za předzahrádky až do konce března

17. ledna 2021 ve 22:30

Praha prodlouží podnikatelům možnost mít před svou provozovnu předzahrádky zdarma, a to až do konce března tohoto roku. Rozhodli o tom radní. Cílem je podpora podnikatelů v době koronavirové krize, za předzahrádky přitom nic provozovatelé restaurací neplatili již od dubna minulého roku, podobně...

Dozorčí rada Pražské plynárenské odvolala předsedu představenstva Janečka, společnost nově povede Pacovský

16. ledna 2021 v 11:34

Na zasedání 15. ledna 2021 dozorčí rada Pražské plynárenské odvolala Pavla Janečka z funkce předsedy představenstva a člena představenstva společnosti. Pavel Janeček ve společnosti působil od 7. 4. 2014. Na uvolněné místo v představenstvu Pražské plynárenské byl jmenován Martin...

Téměř 100 000 živnostníků loni přerušilo podnikání

12. ledna 2021 ve 13:07

Loni přerušilo podnikání 99 329 živnostníků, což je o 43 % víc než v roce 2019 a o 65 % víc než v roce 2018. Celkový trend, kterým OSVČ dočasně ukončovaly podnikatelské aktivity, nabral na tempu v druhé polovině roku. V meziročním srovnání bylo extrémní září a...

innogy chce přispět ke zvyšování energetické účinnosti českého hospodářství

8. ledna 2021 v 08:25

Energetická skupina innogy uzavřela se státem dobrovolnou dohodu v oblasti energetické efektivity a zavádění energeticky úsporných opatření. Dohoda uzavřená mezi Ministerstvem průmyslu a obchodu (MPO) a společností innogy Česká republika počítá se zvyšováním energetické účinnosti u konečného...

V roce 2020 začalo podnikat nejméně lidí za poslední čtyři roky

8. ledna 2021 v 08:03

V roce 2020 začalo v České republice podnikat 60 459 fyzických osob podnikatelů, o 3343 méně než v předchozím roce a zároveň nejméně za poslední čtyři roky. V uplynulém roce zároveň ukončilo své podnikání 36 139 lidí, což je o 11,5 tisíce méně než před rokem a nejméně za posledních 10 let. Naopak...

DPH nespolehlivě odvádí 22 166 firem

7. ledna 2021 v 06:44

V loňském roce v ČR přibylo 2077 subjektů, které nespolehlivě odvádí DPH. Meziročně se jejich počet zvýšil o desetinu, což byl nejpomalejší přírůstek od roku 2015. Aktuálně Bisnode na černé listině nespolehlivých firem registruje 22 166 subjektů, z toho 5792 nespolehlivých plátců DPH a...

Jaké nové trendy přinese rok 2021 v oblasti vizitek?

6. ledna 2021 v 10:08

Ať už jste jednotlivec nebo gigantická společnost, jistě víte, že o každého klienta se svádí velký konkurenční boj. Je proto bez nadsázky nutností, aby vaše služby a produkty měly do detailu promyšlenou reklamu. Ale také propagace firmy samotné musí probíhat na té nejvyšší možné...

Zákaznická centra innogy jsou otevřena

5. ledna 2021 v 10:14

S ohledem na topnou sezónu jsou zákaznická centra innogy pro zákazníky i v současné době otevřena.

Pražský inovační institut posílil Tomáš Lapáček

4. ledna 2021 v 16:11

Vedení Pražského inovačního institutu (Pii) rozšířil od začátku ledna Tomáš Lapáček. Bude řídit klíčový projekt na podporu výzkumu, podnikání a inovací v metropoli – Prague Smart Accelerator II (PSA). Jeho úkolem bude mimo jiné vybudovat Regionální inovační značku Prahy a zlepšit spolupráci...

Další články
Nahoru