Dnes Pátek - obcasny-dest 1°C
Zítra Sobota - obcasny-dest 4°C
Pátek 6. 12. 2024
Svátek má Mikuláš
Pražské drby
Co se v Praze povídá aneb Tak trochu jiný pražský bulvár
Pro inzerenty
Inzercí na serveru www.prazskypatriot.cz cílíte na pražské zákazníky
Kropicí vozy se mění na sypače, během zimy budou ze silnic i odklízet sníh
Vozy připravené na zimní údržbu. Foto: se souhlasem PSAS

Kropicí vozy se mění na sypače, během zimy budou ze silnic i odklízet sníh

Technici městské společnosti Pražské služby (PSAS) v těchto dnech dokončují přestavby vozů, které v létě pravidelně čistily nebo ochlazovaly metropoli. Cisterny na korbách a kropicí lišty, respektive samosběrné technologie, nahradily nástavby na posypový materiál a sněhové radlice. Jedná se dohromady o 135 speciálních vozů, které čekají na pokyn Technické správy komunikací (TSK). Informoval o tom mluvčí PSAS Alexandr Komarnický. 

Všechny vozy se musí upravit před nástupem zimní sezony, která začíná 1. listopadu a končí posledním březnem. „Do termínu zbývá jen pár dní, kolegové ale nezahálí, proto bude do posledního října technika nejen připravená, ale i odzkoušená. Zima nás v tomto ohledu rozhodně ani letos nezaskočí,“ řekl Komarnický. Samotná přestavba jednoho takového vozu trvá třem až čtyřem pracovníkům zhruba dvě hodiny čistého času. 

Na nadcházející zimní období má druhá největší městská společnost k dispozici celkem 60 kusů velké techniky, která se bude v případě sněhové nadílky starat o průjezdnost a údržbu silnic. Dalších 75 menších vozů se kromě vozovky postará také o údržbu chodníků. 

„Chtěli bychom zdůraznit, že naše technika vyjíždí vždy výhradně na pokyn TSK, protože ta má podle zákona zodpovědnost za správu komunikací. My sami můžeme jen doporučit, že je podle našich zkušeností vhodné vyjet. Do té doby jsme každopádně vždy v permanentní pohotovosti,“ vysvětlil Komarnický.

Anketa

V jakém ročním období máte Prahu nejraději?

52.6%
(52.6%)
14.5%
(14.5%)
15.8%
(15.8%)
17.1%
(17.1%)
Řidiči PSAS se drží předem stanovených tras, schválených TSK. Každá z nich je dlouhá maximálně 50 kilometrů. Sypače mají na korbě zhruba 5 tun soli a 2 tuny solného roztoku neboli solanky, což na tuto vzdálenost vystačí. Když svou trasu řidič dokončí, a dostane pokyn ji projet znovu, vrací se do areálu firmy pro doplnění materiálu.

V případě kalamitního stavu pak posádky upřednostňují dle instrukcí především hlavní trasy a silnice, které vedou k takzvané kritické infrastruktuře. Následně se údržba zaměřuje na vedlejší komunikace. Má to svá pravidla, nikdy se podle Komarnického nejedná o dílo náhody. 

S přestavbami vozů z letní techniky na zimní a opačně začali v Pražských službách před více než dvaceti lety. Postupně se proces zjednodušil a zdokonalil. Modularita nástaveb jednak umožňuje efektivní celoroční využití vozového parku, jednak ulehčuje pravidelné posezónní kontroly techniky.


Autor: puc

Ocenění Komunální projekt roku pro Prahu 13

Dnes v 10:34 | Aktualizováno 30. listopadu -0001, 00:00

Praha 13 zvítězila v kategorii Chytrá obec v rámci desátého ročníku soutěže Komunální projekt roku 2024. Projekty se ucházely o prvenství v devíti soutěžních kategoriích: Sociální projekt roku, Veřejné zdraví a sport, Veřejná zeleň, Kulturní a vzdělávací činnost, Odpadové hospodářství, Utváření...

Dobrovolní hasiči Prahy 8 rozšiřují svůj vozový park

Včera v 15:18

Jednotka Sboru dobrovolných hasičů Praha 8 se na konci listopadu dočkala významného rozšíření svého vozového parku. Nově zařadila do služby víceúčelový cisternový automobil Volvo, který dříve používal Hasičský záchranný sbor hl. m. Prahy.

Praha 9: Hledá se architekt*ka veřejného prostoru

Včera v 07:40

Zajímáte se o kvalitní rozvoj městské části, architekturu a urbanismus? Chcete se podílet na tvorbě koncepce veřejných prostranství a koordinaci staveb v návaznosti na veřejný prostor?

Další články
Nahoru