Dnes Pátek - skorojasno 29°C
Zítra Sobota - oblacno 28°C
Pátek 19. 7. 2024
Svátek má Čeněk
Pražské drby
Co se v Praze povídá aneb Tak trochu jiný pražský bulvár
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Kropicí vozy se mění na sypače, během zimy budou ze silnic i odklízet sníh
Vozy připravené na zimní údržbu. Foto: se souhlasem PSAS

Kropicí vozy se mění na sypače, během zimy budou ze silnic i odklízet sníh

Technici městské společnosti Pražské služby (PSAS) v těchto dnech dokončují přestavby vozů, které v létě pravidelně čistily nebo ochlazovaly metropoli. Cisterny na korbách a kropicí lišty, respektive samosběrné technologie, nahradily nástavby na posypový materiál a sněhové radlice. Jedná se dohromady o 135 speciálních vozů, které čekají na pokyn Technické správy komunikací (TSK). Informoval o tom mluvčí PSAS Alexandr Komarnický. 

Všechny vozy se musí upravit před nástupem zimní sezony, která začíná 1. listopadu a končí posledním březnem. „Do termínu zbývá jen pár dní, kolegové ale nezahálí, proto bude do posledního října technika nejen připravená, ale i odzkoušená. Zima nás v tomto ohledu rozhodně ani letos nezaskočí,“ řekl Komarnický. Samotná přestavba jednoho takového vozu trvá třem až čtyřem pracovníkům zhruba dvě hodiny čistého času. 

Na nadcházející zimní období má druhá největší městská společnost k dispozici celkem 60 kusů velké techniky, která se bude v případě sněhové nadílky starat o průjezdnost a údržbu silnic. Dalších 75 menších vozů se kromě vozovky postará také o údržbu chodníků. 

„Chtěli bychom zdůraznit, že naše technika vyjíždí vždy výhradně na pokyn TSK, protože ta má podle zákona zodpovědnost za správu komunikací. My sami můžeme jen doporučit, že je podle našich zkušeností vhodné vyjet. Do té doby jsme každopádně vždy v permanentní pohotovosti,“ vysvětlil Komarnický.

Anketa

V jakém ročním období máte Prahu nejraději?

52.6%
(52.6%)
14.5%
(14.5%)
15.8%
(15.8%)
17.1%
(17.1%)
Řidiči PSAS se drží předem stanovených tras, schválených TSK. Každá z nich je dlouhá maximálně 50 kilometrů. Sypače mají na korbě zhruba 5 tun soli a 2 tuny solného roztoku neboli solanky, což na tuto vzdálenost vystačí. Když svou trasu řidič dokončí, a dostane pokyn ji projet znovu, vrací se do areálu firmy pro doplnění materiálu.

V případě kalamitního stavu pak posádky upřednostňují dle instrukcí především hlavní trasy a silnice, které vedou k takzvané kritické infrastruktuře. Následně se údržba zaměřuje na vedlejší komunikace. Má to svá pravidla, nikdy se podle Komarnického nejedná o dílo náhody. 

S přestavbami vozů z letní techniky na zimní a opačně začali v Pražských službách před více než dvaceti lety. Postupně se proces zjednodušil a zdokonalil. Modularita nástaveb jednak umožňuje efektivní celoroční využití vozového parku, jednak ulehčuje pravidelné posezónní kontroly techniky.


Autor: puc

Na trati mezi Zličínem a Hostivicí srazil vlak člověka

17. července 2024 v 09:18

Na železniční trati mezi stanicemi Praha-Zličín a Hostivice srazil v úterý před 22:30 hodin osobní vlak člověka. Provoz na trati kvůli tomu stál zhruba hodinu a půl.

Další články
Nahoru