Kropicí vozy se mění na sypače, během zimy budou ze silnic i odklízet sníh
29. října 2023 09:07
Všechny vozy se musí upravit před nástupem zimní sezony, která začíná 1. listopadu a končí posledním březnem. „Do termínu zbývá jen pár dní, kolegové ale nezahálí, proto bude do posledního října technika nejen připravená, ale i odzkoušená. Zima nás v tomto ohledu rozhodně ani letos nezaskočí,“ řekl Komarnický. Samotná přestavba jednoho takového vozu trvá třem až čtyřem pracovníkům zhruba dvě hodiny čistého času.
Na nadcházející zimní období má druhá největší městská společnost k dispozici celkem 60 kusů velké techniky, která se bude v případě sněhové nadílky starat o průjezdnost a údržbu silnic. Dalších 75 menších vozů se kromě vozovky postará také o údržbu chodníků.
„Chtěli bychom zdůraznit, že naše technika vyjíždí vždy výhradně na pokyn TSK, protože ta má podle zákona zodpovědnost za správu komunikací. My sami můžeme jen doporučit, že je podle našich zkušeností vhodné vyjet. Do té doby jsme každopádně vždy v permanentní pohotovosti,“ vysvětlil Komarnický.
Anketa
V jakém ročním období máte Prahu nejraději?
V případě kalamitního stavu pak posádky upřednostňují dle instrukcí především hlavní trasy a silnice, které vedou k takzvané kritické infrastruktuře. Následně se údržba zaměřuje na vedlejší komunikace. Má to svá pravidla, nikdy se podle Komarnického nejedná o dílo náhody.
S přestavbami vozů z letní techniky na zimní a opačně začali v Pražských službách před více než dvaceti lety. Postupně se proces zjednodušil a zdokonalil. Modularita nástaveb jednak umožňuje efektivní celoroční využití vozového parku, jednak ulehčuje pravidelné posezónní kontroly techniky.