dnes
Středa - skorojasno
5°C
zítra
Čtvrtek - obcasny-dest
8°C
pozítří
Pátek - zatazeno
12°C
Byznys

Kooperativa spustila novou image kampaň „Někde tam jsou“

Kooperativa je jedna z nejvýznamnějších pojišťoven na českém trhu s dlouhodobě oceňovanou komunikací, a to jak mezi odbornou veřejností, tak i samotnými klienty. I úspěšnou komunikaci je však třeba čas od času revidovat, proto v uplynulém roce proběhl brandaudit, na kterém se pod hlavičkou komunikační agentury WEAREGINGER (WAG) podílel také zkušený stratég RNDr. Ivan Tomek, Csc. 

kooperativa-vizual „V první řadě jsme si potřebovali zmapovat a zrevidovat aktuální stav hodnot i atributů značky a následně je porovnat s tím, jak je značka ale i celý obor pojišťovnictví skutečně vnímán stávajícími i potenciálními klienty,“ vysvětluje marketingový ředitel Kooperativy Jindřich Skrip. Kreativní ředitel agentury WAG Jiří Langpaul k tomu dodává: „Usilovali jsme o získání autentické zpětné vazby nejen od relevantního vzorku trhu a také od managementu pojišťovny, partnerů i koncových zprostředkovatelů. Následně jsme se snažili sladit hodnoty a atributy značky tak, aby odpovídaly očekávání.“

Výsledky brandauditu se staly odrazovým můstkem pro druhou fázi. K té byla přizvána výzkumná agentura Kantar. Zde šlo především o celkové doladění brand essence, identifikaci unikátní human truth a cultural opportunity. Z těchto základů při následných kreativních workshopech vzešel nový positioningový koncept. „Konfrontace s cílovou skupinou a kreativními respondenty na workshopech byla nesmírně inspirativní, a právě tady se začal rodit nový komunikační koncept," svěřuje se Jindřich Skrip. Cílem nové kampaně je nadále posilovat vnímání Kooperativy, coby nejdůvěryhodnější pojišťovny na českém trhu.

kooperativa-vizual1

Myšlenka nového komunikačního konceptu vychází ze skutečnosti, že život je plný nástrah a příčin, které nám mohou způsobit problémy, je nekonečná řada. Od malých virů, přes naší vlastní roztržitost až po mocné přírodní živly. Potenciální nástrahy jsou všudypřítomné a často je ani nevnímáme. Jakmile nám ale v nevhodný moment zkříží cestu, problém je na světě. Jak říká slogan kampaně – Někde tam jsou, a proto je tady i Kooperativa.

Připravená v takových nečekaných a neuvěřitelných situacích podat pomocnou ruku. „Hledali jsme koncept, který bude blízký všem. Usilovali jsme především o autenticitu a lidskost. Na jedné straně jsme chtěli sobě a společnosti nastavit zrcadlo tak, aby to každého vedlo k zamyšlení nad vlastním chováním. A na straně druhé, aby každý na základě svých životních zkušeností dokázal z rukávu vytáhnout nějakou tu pro koncept relevantní „To nevymyslíš“ historku. To je podle mého důkaz skutečně silné myšlenky,“ říká Jiří Langpaul.

Integrovaná kampaň se opírá především o tři televizní spoty, o jejichž natočení se postaral kreativně oceňovaný Tobias Perse. „Jako režisér často čtete náměty, které jsou zcela zřejmé, mnohokráte provedené a stokrát předtím zhlédnuté. Při prvním čtení tohoto konceptu jsem ale cítil, že v tomto případě jednotlivé nápady představují čerstvé a originální myšlení, které nechá vzniknout něčemu originálnímu a inteligentnímu. Jednoduše řečeno, byla to dobrá příležitost“, vysvětluje Tobias Perse.

kooperativa-vizual2

„Ve všech exekucích bylo třeba uhlídat specifickou „kooperativní“ tonalitu, která je za roky působení na trhu již poměrně charakteristická,“ říká Jindřich Skrip. To byl úkol pro osvědčený kreativní tým, který má s Kooperativou již mnohaleté zkušenosti. 

Kromě kreativního ředitele Jiřího Langpaula stojí za konceptem textař Petr Voborský, artdirektor Jaroslav Mašek, Helena Johnston a Vjerka Mühldorfová.

Agentura: WEAREGINGER

Kreativní ředitel: Jiří Langpaul

Senior copywriter: Petr Voborský

Artdirector & design: Jaroslav Mašek

Copywriter: Helena Johnston, Vjerka Mühldorfová

Project manager: Lucie Kurzová

Agency producer: Magdalena Bubna-Litic

Production: Dawson

Producer: Monika&Vlasta Kristl

Line producer: Oldřich HavelkaDirector: Tobias Perse

Tobias Perse režíroval televizní spoty i on-line filmy pro takové značky, jako jsou například BURGER KING, HORNBACH, SIEMENS & SMART. Jeho práce byly oceněny na festivalech CANNES LIONS, ADC EUROPE GRAND PRIX, D&AD, CLIO, EUROBEST, LIA.


Čtyři zajímavé byznys trendy pro menší firmy aneb O co půjde v roce 2020

Včera v 18:26

Kdo nesleduje trendy, tomu brzy ujede vlak. Samozřejmě to platí i pro podnikání, které v posledních letech nabírá na dynamice především díky moderním technologiím. Nemohli jste si nevšimnout, že se podnikatelské prostředí mění stále rychleji – mnohé věci jsme ještě nedávno za hudbu budoucnosti,...

Slovensko výrazně snížilo daně z příjmů živnostníkům a malým firmám

27. ledna 2020 v 10:58

Zatímco u nás se daně a odvody zvyšují, Slovensko od začátku letošního roku výrazně snížilo daně z příjmů pro živnostníky a menší firmy. Podnikatelské odbory kritizují vládu Andreje Babiše za to, že žádné podobně významné snižování daní z příjmů jako u našich sousedů nechystá, naopak neustále...

Loni vzniklo nejméně firem za poslední tři roky

23. ledna 2020 v 10:16

Zpomalování české ekonomiky se odrazilo na zájmu podnikatelů zakládat nové firmy. Vloni vzniklo 29 781 nových společností, což je nejméně od roku 2017, nicméně jde o třetí nejvyšší počet za posledních deset let. Současně podnikání ukončuje rekordní množství společností, na dvě vzniklé firmy...

innogy zavádí opatření eliminující nekalé praktiky ohrožující zákazníky

22. ledna 2020 ve 14:34

Ve snaze omezit další aktivity tzv. energetických šmejdů podpořila skupina innogy v ČR Deklaraci dodavatelů elektřiny a zemního plynu na ochranu spotřebitelů. Zapojí se tak do činnosti nové platformy, která by měla prostřednictvím Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) zavést formou...

Z daňových rájů loni uteklo 703 firem

21. ledna 2020 v 09:46

Počet českých firem, s vlastníkem v daňovém ráji, v roce 2019 zaznamenal více než pětiprocentní pokles. Ze zemí s daňovým zvýhodněním je aktuálně ovládáno 12 102 českých firem. Podle analýzy poradenské společnosti Bisnode, je to o 703 firem méně než na konci roku 2018, kdy bylo v daňových rájích...

Společnost Emons Spedice získala 10 000 m2 skladů v Praze a v Brně pro svou další expanzi

17. ledna 2020 v 11:48

Maximální rychlost a objem překládek, co největší počet ramp, rychlé napojení na dálniční síť a možnost nájezdu tzv. giga-linerů, tedy 25 metrů dlouhých souprav. Tak zněly hlavní požadavky renomované německé transportní a logistické společnosti Emons Spedice na nové provozovny v České republice....

Stamilionová investice sníží cenu za teplo

17. ledna 2020 v 09:39

Po třech letech intenzivních prací skončil projekt modernizace vytápění v Náchodě, který znamená přechod od zastaralé uhelné technologie k využívání moderního a ekologického zemního plynu. V Teplárně Náchod byl slavnostně uveden do plného provozu nový plynový kotel. Dvě kogenerační jednotky pro...

Praha otevřela své první Expat centrum, které pomůže cizincům s adaptací

15. ledna 2020 v 18:37

Po vzoru dalších evropských metropolí bude v Praze kvalifikovaným, studujícím či podnikajícím cizincům, kteří se rozhodli svou budoucnost spojit s hlavním městem České republiky, k dispozici Expat centrum Praha ve Škodově paláci v Jungmannově ulici. Cizinci v něm získají pozoruhodnou příležitost...

Další články
Nahoru