Konec EURO II. V pražské MHD vyjely naposledy autobusy s dnes již překonanou emisní normou
23. listopadu 2019 19:47
V současné době je ve vozovém parku městského dopravce 1150 autobusů, z nichž 408 plní aktuální normu EURO VI a 518 pak odpovídá normě EURO V/EEV. Zbývající autobusy jsou v provedení EURO III a IV, avšak i tyto vozy rychle mizí z ulic.
Z technického pohledu představují městské autobusy s označením EURO II poslední motorizaci, která byla vybavena klasickou koncepcí palivové soustavy, jejímž hlavním prvkem bylo mechanické vstřikovací čerpadlo včetně mechanicky ovládaných vstřikovačů.
„Tato jednoduchá, konstrukčně nenáročná a provozně spolehlivá koncepce však musela být s nástupem normy EURO III nahrazena novými prvky, které se již neobešly bez elektronického řízení,“ uvedl pražských dopravní podnik v tiskové zprávě.
Samotná konstrukce autobusů byla rovněž na velmi solidní úrovni, což dokládá dlouholetý provoz v náročných podmínkách, který značně překonal původně deklarovanou životnost 10, respektive 12 let.