Kolem nových stanic metra možná vzniknou parkovací zóny. Napoví podzimní analýzy
27. května 2015 08:51
Proč bude analýza provedena až na podzim? „Termín podzim byl zvolen především z toho důvodu, že tyto analýzy je vhodné dělat až po nějaké době po zprovoznění stanic metra, kdy už budou stabilizované nové návyky cestování,“ napsal Dolínek, který připomněl, že metropole dlouhodobě plánuje výstavbu záchytného parkoviště P+R v lokalitě Dlouhá míle v souvislosti s rekonstrukcí železniční tratě Praha – Kladno.
„Je to z toho důvodu, že nově zprovozněné stanice metra jsou umístěny v lokalitách se souvislou zástavbou, kde je obtížné nalézt vhodné prostory pro jejich výstavbu a napojení na uliční síť,“ sdělil náměstek.
Praha se před třemi lety pokusila nalézt vhodnou lokalitu pro parkoviště u stanice metra Nádraží Veleslavín. Reakcí místních obyvatel byl velký odpor proti tomuto záměru, obávali se nárůstu dopravy v lokalitě. Tehdejší pražští radní ustoupili a zastavili přípravu výstavby.
„Z dnešního pohledu toto rozhodnutí mých předchůdců nepovažuji za šťastné, faktem ale zůstává, že pokud by bylo možné do této lokality záchytné parkoviště umístit, bude se jednat o parkoviště spíše lokálního významu,“ dodal náměstek Petr Dolínek.
Pokud by modré zóny začaly u nových stanic metra platit, řidiči by za roční parkovací karty zaplatili možná i přes tisícovku. Na úrovni vedení města se podle informací serveru Pražský patriot vedou diskuse nad výrazným zdražením karet, které nyní stojí 700 korun. Uvažuje se o částce 1200 korun, padají však i vyšší návrhy.