dnes
Pondělí - zatazeno
4°C
zítra
Úterý - zatazeno
6°C
pozítří
Středa - polojasno
3°C
Kolabující řidiči v MHD? Nebojte se, fasují šumák, sodovku a síťované boty
Ilustrační foto: Aktron / Wikimedia Commons

Kolabující řidiči v MHD? Nebojte se, fasují šumák, sodovku a síťované boty

Hlavně tramvajáci ve stařičkých, ale stále velmi frekventovaných vozech T3, zažívají v horkých dnech pravé peklo. Zatímco jejich kolegové v modernějších tramvajích jsou na tom lépe, v kabinách „tétrojek“ stoupají teploty do závratných výšek. Nehrozí kolapsy řidičů z horka, a tím ohrožení cestujících? Dopravní podnik se snaží toto riziko snížit „vylepšením pitného režimu řidičů".

„Snažíme se řidičům MHD práci při vysokých teplotách zpříjemnit a zajišťujeme jim dostatečné množství nápojů, klimatizaci,“ uvedla mluvčí pražského dopravního podniku Aneta Řehková.

Řidiči dostávají také letní variantu uniformy pro lepší pracovní pohodlí, která se sestává z polokošile, krátkých kalhot a letních síťovaných bot.

Ve vozovém parku dopravního podniku je zhruba 900 tramvají, klimatizováno jich je zhruba 200 z nich. Klimatizaci má přes 450 kabin pro řidiče v autobusech, což je přibližně polovina celkového počtu. Plně klimatizovaných autobusů včetně prostoru pro cestující jsou v pražské MHD přes dvě desítky. Testují se i plně klimatizované tramvaje ForCity.  

Nejdůležitější ochranou před přehřátím organismu je pravidelný pitný režim. Řidiči mají na všech konečných zastávkách přístup k chlazené pitné vodě. V každé vozovně je i „sodobar“, z kterého si řidič může načerpat chlazenou sodovku.

V případě teplot nad 26 stupňů dostává každý řidič bezplatně takzvané ochranné nápoje. Jedná se o instantní potravinový doplněk, který po rozmíchání ve vodě doplní v těle minerální látky. Přípravek je doporučen Státním zdravotním ústavem a schválen vedoucím lékařem dopravního podniku.


Další články
Nahoru