dnes
Středa - snih
3°C
zítra
Čtvrtek - obcasny-dest
6°C
pozítří
Pátek - prehanky-snih
4°C
Koalice se dohodla na vypracování studie alternativní trasy městského okruhu
Ilustrační foto: archiv

Koalice se dohodla na vypracování studie alternativní trasy městského okruhu

Pražská koalice ANO, ČSSD a Trojkoalice (SZ, STAN a KDU-ČSL) se domluvila, že nechá vypracovat studii takzvané povrchové varianty vedení městského okruhu mezi Pelc-Tyrolkou a Štěrboholy. Studie zahrne harmonogram stavby, cenu i trasu.

Dosud byla chystaná varianta přes Balabenku, která počítala se stavbou tunelů, práce na této variantě se nezastaví. Tendr na dodavatele studie město vypíše v polovině července a konečnou variantu vybere na jaře 2018. ČTK to řekli náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) a zastupitel Matěj Stropnický (SZ). Dohodu schválili radní.

ANO s ČSSD prosazují variantu pracovně nazývanou Vlasta s několika tunely přes Balabenku. S tou Trojkoalice nesouhlasí a požaduje rozpracování druhé, převážně povrchové varianty.

Podle Stropnického se přípravy na stavbu okruhu dohodou nezastavují. „Město ale předtím, než se definitivně rozhodne, bude mít na stole dvě porovnatelné varianty, jednu z nich vzešlou ze soutěže. Teprve na jaře příštího roku se rozhodne, zda bude investovat do té drahé varianty, nebo do té levnější, o kterou budeme usilovat my," řekl.

Jak by se v případě výběru alternativní trasy zpozdila výstavba okruhu, zástupci koalice neřekli. Podle Stropnického s Dolínkem případný termín zahájení stavby určí právě studie.

Stavba trasy, kterou prosazují ANO a ČSSD, by v případě schválení mohla začít v roce 2023 a náklady jsou odhadovány na 40 miliard korun. Délka trasy má být 10,25 kilometru a bude se skládat ze tří úseků.

Varianta Trojkoalice neplánuje vybudování jedné velkokapacitní komunikace, ale počítá s vedením dopravy po dvou už existujících trasách. Jedna by vedla od Pelc-Tyrolky Povltavskou ulicí směrem na Českobrodskou. Na ní by byl tunel pod Malešicemi. Druhá by řidiče vedla z Holešoviček přes Průmyslový polookruh.

Městský nebo také vnitřní okruh staví město ze svých zdrojů. Funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou až k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.


Praha 2: Údržba chodníků v zimě

3. ledna 2018 ve 13:12

Radnice Prahy 2 bude pro zimní sezonu  2017/18  zajišťovat schůdnost na chodnících, které jsou zařazeny ve vyhlášce hl. m. Prahy mezi neudržované komunikace.

Další články
Nahoru