Klimatizaci má jen šestina pražských tramvají, autobusy jsou na tom lépe
16. srpna 2024 15:37 | Aktualizováno v 17:30
Podle standardů kvality Pražské integrované dopravy (PID) by měla být klimatizace zapnuta při venkovních teplotách už od 22 stupňů Celsia. V případě autobusů je podle webu podniku klimatizace nainstalována ve zhruba 60 procentech vozů. DPP nakupuje přibližně 100 až 120 nových autobusů ročně, čemuž odpovídá i nárůst počtu klimatizovaných vozů. O doplňování klimatizací do starších vozů podnik podle Řehkové z důvodu technické a finanční náročnosti neuvažuje.
V případě tramvají je klimatizována část vozů Škoda 15T ForCity. V minulém volebním období městští radní schválili doplnění klimatizací i do zbylých 124 tramvají tohoto typu, následně však město i DPP od záměru upustily kvůli technickým a právním problémům. Podnik před časem uzavřel rámcovou smlouvu na nákup 200 tramvají Škoda ForCity Plus 52T za celkem 16,6 miliardy korun, které klimatizace mít budou. Zatím se DPP zavázal ze smlouvy nakoupit 40 vozů, o zbytku se teprve rozhodne.
Ve vozech, kde klimatizace není, se DPP podle Řehkové stará zejména o pitný režim svých zaměstnanců. „Chlazená pitná voda je dostupná ve všech smyčkách, střídacích bodech a vozovnách. Řidiči během teplých dnů rovněž dostávají rozpustné ochranné iontové nápoje," uvedla mluvčí. Dodala, že řidiči mohou využít také letní verzi uniformy.