dnes
Čtvrtek - zatazeno
23°C
zítra
Pátek - obcasny-dest
17°C
pozítří
Sobota - obcasny-dest
17°C
Klimatizace do 124 pražských tramvají by se měly začít montovat letos
Klimatizace by jednou měla být ve všech tramvajích 15T ForCity, které jezdí v Praze. Foto: archiv DPP

Klimatizace do 124 pražských tramvají by se měly začít montovat letos

Pražský dopravní podnik (DPP) by měl letos začít montovat klimatizace do 124 tramvají Škoda 15T ForCity. Ve všech tramvajích tohoto typu by měly být klimatizace zabudované v příštím roce. Předpokládané náklady jsou 396 milionů korun. Dopravní podnik nyní čeká na posudek od ČVUT ohledně výběru dodavatele. Ten by měl mít k dispozici v řádu týdnů. Celkem bude v hlavním městě v budoucnu jezdit 250 nových tramvají vybavených klimatizací.

Doplnění klimatizace do tramvaje je podle Witowského zásadním zásahem do konstrukce celého vozu. Klimatizační jednotka by měla umět komunikovat s řídící jednotkou tramvaje. „Posudek ČVUT by měl potvrdit nebo vyvrátit, že Škodovka je tím jediným dodavatelem, který takové doklimatizování tramvají může dělat," řekl generální ředitel DPP Petr Witowski.

Posudek by měl řešit i výši ceny. Původně byla cena za doplnění 124 tramvají o klimatizaci stanovena na 434 milionů korun. „My jsme ještě se Škodovkou jednali a myslím, že v současné chvíli jsme na 396 milionech korun," řekl Witowski.

DPP také připravuje materiál do rady hlavního města, která bude investici schvalovat. Poté dopravní podnik vyzve vhodného dodavatele, aby začal s pracemi, které by měly začít letos a budou pokračovat i v příštím roce. Každý týden je dle náměstka primátora Adam Scheinherra (Praha Sobě) možné doplnit klimatizaci do dvou tramvají.

Při vybavení souprav klimatizací je nutné vyměnit podstropní kanál, nové kabely a klimatizace. Záruka na vozy je 24 měsíců. Garance dodávek náhradních dílů je podle mluvčí deset let od uvedení tramvaje do provozu. Klimatizace funguje automaticky a její chod nemůže řidič nijak ovlivnit. Všechna okna tramvaje lze při zapnuté klimatizaci otevírat, avšak cestující tak snižují její účinnost.

Tramvaje typu 15T ForCity začal podnik pořizovat přibližně před deseti lety. V uplynulých letech prošla tramvaj několika změnami. Upravena byla například přední maska vozu, začala do nich být montovávána klimatizace a změněn byl typ sedaček, kdy ty původní dřevěné, po nichž cestující za jízdy sklouzávali, začaly být nahrazovány plastovými.


Noční uzavření Tunelového komplexu Blanka

1. června 2020 ve 14:01

Z důvodu pravidelné údržby a kontroly technologie tunelů bude Tunelový komplex Blanka uzavřen od 4. 6. od 23 hodin do 5. 6. do 5 hodin.

Strahovský tunel projde očistou, během června bude několik nocí uzavřen

1. června 2020 ve 12:52

Z důvodu pravidelné údržby a mytí bude Strahovský tunel v červnu uzavřen.

Tahací jeřáby převezly na trať k Barrandovu 18 tramvají

31. května 2020 v 16:54

Aby mohly od pondělí po více než dvou měsících začít jezdit tramvaje mezi Barrandovem a Hlubočepy, pražský dopravní podnik dnes a v pátek převezl do Hlubočep tahacími jeřáby celkem 18 tramvají, které budou v opraveném úseku jezdit. V pátek čtyři tramvaje, dnes 14. Oprava trati v Nádražní mezi...

Dopravní omezení v Nádražní ulici

29. května 2020 v 09:58

Od 1. června do konce října bude v souvislosti s rekonstrukcí tramvajové tratě uzavřena Nádražní ulice v úseku Moulíkova – Křížová.   

Další články
Nahoru