dnes
Sobota - skorojasno
4°C
zítra
Neděle - oblacno
3°C
pozítří
Pondělí - zatazeno
3°C
Klientský poradce u nás může udělat zajímavou kariéru, říká obchodní ředitel Petr Procházka z Kooperativy
Ilustrační foto: Kooperativa

Klientský poradce u nás může udělat zajímavou kariéru, říká obchodní ředitel Petr Procházka z Kooperativy

Jaké jsou dnes požadavky na uchazeče o pozici klientského poradce v pojišťovně? Čím by se měl vyznačovat, aby měl předpoklad úspěšné kariéry v tomto oboru? Na tyto a další otázky odpovídal obchodní ředitel společnosti Kooperativa pojišťovna Petr Procházka.
petr-prochazka-kooperativa_1

Ing. Petr Procházka z Kooperativy

Daří se v době nízké nezaměstnanosti sehnat lidi na pozici klientského poradce?
Lidé se dají sehnat, ale za poslední desetiletí je to nejnáročnější. Manažerská struktura společnosti proto musí vytvářet výrazně více vlastních aktivit. Klasická náborová inzerce nefunguje, nebo je spíše nedostatečná. 

Jaké jsou hlavní požadavky na uchazeče o pozici klientského poradce?
Určitě je potřeba mít dobrou úroveň komunikace a zároveň mít základ obchodních dovedností. Nemusí jít přímo o rozeného obchodníka, ale vztah k obchodu by tam měl být. Řadu dalších vlastností, anebo spíše bych řekl kompetencí, jsme zájemce schopni naučit. S tím souvisí také nutnost mít pozitivní přístup k dalšímu vzdělávání, což souvisí i se současnou legislativou. Příští rok v prosinci budou muset mít všichni klientští poradci odborné zkoušky.

„Kradou“ si pojišťovny mezi sebou poradce?
V tomto oboru to není moc běžné. Poradci mají už své pojistné kmeny, o které při přechodu ke konkurenci z velké části přijdou. Podle dosavadních zkušeností je bude následovat maximálně třetina stávajících klientů. Navíc pojišťovna bude logicky dělat maximum pro to, aby si klienty udržela. To vše má vliv na to, že poradci nemají velkou motivaci přecházet ke konkurenci.

Čím se snaží být Kooperativa pro zájemce o pozici poradce unikátní?
Jsme největší a nejsilnější pojišťovnou. Jsme inovátor trhu, jsme mezi prvními v uvádění novinek, produktů a řady procesů. Jako jediná pojišťovna na trhu nabízíme zaměstnanecký poměr pro pozici klientského poradce v terénu. Nese mu spoustu zaměstnaneckých benefitů, které u konkurence nemá. Máme také velkou podporu v rámci adaptace nováčků, kteří mají prostor se ve své pozici takzvaně rozkoukat. Kolegové z oblasti vzdělávání a manažeři týmů je provádí procesem, který by měl zajistit jejich úspěch. Firma poskytuje poradcům možnost dalšího růstu, pokud je na jejich straně zájem. Dáváme i příležitost zaměstnancům, aby v rámci společnosti postupovali na vyšší pozice. Na obchodníka u nás čeká profesní kariéra, pokud plní cíle a očekávání, která od něj firma má.

Jaký je typický profil pražského uchazeče o tuto pozici?
Nelze to nijak paušalizovat. Na přepážkách jsou sice ve výrazné převaze ženy, ale co se týče obchodu, tam je to zhruba půl na půl. Pracují u nás čerství absolventi, lidé středního věku i ti, kteří by mohli již pobírat důchod, ale chtějí dále pracovat.

Jsou ve společnost stále ještě předsudky vůči poradcům? Něco ve smyslu: to je ten pojišťovák, co klepe lidem na dveře a obtěžuje je…
Je pravda, že historicky byla tato pozice považovaná do jisté míry za podřadnou a u části společnosti to může stále přetrvávat. Nyní jsem přesvědčen, že tyto předsudky rychle mizí s ohledem na rostoucí finanční gramotnost občanů. A lidé, kteří k nám nastoupí, se navíc rychle přesvědčí, že má tato práce smysl a zároveň poslání.

Jak dlouho člověku trvá, aby se v pozici poradce rozkoukal, nepovažoval i sám sebe za nováčka a byl „vyučený“?
U každého je to jiné, zaleží na jeho povaze, schopnostech, ochotě se vzdělávat a klidně řeknu i obchodnímu talentu, protože toto prostě je obchodní pozice. Zpočátku poradci začínají s klasickými produkty, jako je třeba pojištění bydlení nebo auta. Tak zhruba po roce či dvou by měl být poradce na úrovni, že dokáže do svého portfolia zakomponovat třeba i péči o menší či větší podnikatele. Ale tam už musí být na nějaké znalostní úrovni, musí znát souvislosti a řadu ekonomických záležitostí. Kdy a zda vůbec se na tuto úroveň poradce dostane, do značné míry souvisí s již zmíněnou ochotou na sobě pracovat a posouvat se dál. Každopádně, kdo chce, může u nás svou kariéru rozhodně vybudovat.

Máte nějaký systém pomoci nováčkům? Něco, co jim pomůže na úplném startu?
Kromě již zmíněné adaptace jsme schopni jim přerozdělovat klienty, se kterými začnou komunikovat a pečovat o ně. Neříkáme jim: běž zvonit na zvonky! Tento systém je přínosný pro obě strany, jelikož dokáže zajistit dostatečný přísun práce a aktivit poradci, což vede jednoznačně k efektivnímu zvládnutí období adaptace a zároveň naplnit nosnou myšlenku, že dáváme každému klientovi maximální servis a podporu, čímž posilujeme náš vzájemný vztah.


Žádné drama na trhu nemovitostí se zatím nekoná. Jaký je aktuální vývoj za času pandemie?

23. listopadu 2020 v 06:30

Možná mnozí z nás očekávali přinejmenším stagnaci nebo spíše pokles cen na trhu nemovitostí v souvislosti s jarní vlnou epidemie coronaviru. Nic takové se však zatím nekoná. Samozřejmě lze najít výjimky nebo odlišný trend regionálně/lokálně či pro daný typ...

S autem na CNG řidiči ušetří za dálniční známku

18. listopadu 2020 v 15:39

Jízda vozem na CNG bude od ledna 2021 ještě výhodnější. Společně se zavedením elektronické dálniční známky vstoupí v platnost i výrazné cenové zvýhodnění pro vozy na CNG nebo bioCNG. Zatímco u aut s konvenčními pohony na benzín a naftu je roční dálniční poplatek stanoven na 1500 korun, majitelé...

Pobočky jsou zavřené. Šest možností, jak innogy kontaktovat

17. listopadu 2020 v 09:34

Všechny pobočky innogy jsou sice zavřené, veřejnost má ale spoustu dalších možností, jak se s operátory spojit.

Lockdown má negativní vliv na zájem podnikatelů zakládat nové firmy

13. listopadu 2020 v 07:22

Částečně zavřená ekonomika kvůli boji proti šíření onemocnění covid-19 se odrazila také v zájmu podnikatelů rozjíždět nový byznys. Do konce října letošního roku bylo v ČR registrováno 22 148 nových firem, což je o 11 % méně než ve stejném období roku 2019. 

Ročně se v Česku prodají problematické či rizikové nemovitosti v celkové hodnotě 50 miliard korun

12. listopadu 2020 v 16:38

Při koupi nemovitosti hrozí kupujícímu řada rizik, kterých si často není vědom. Přitom tato rizika mohou koupi zkomplikovat, prodražit nebo zcela překazit. Až ve třetině případů totiž nastává nějaký zásadní právní, technický či jiný problém, se kterým kupující nepočítal. Z těchto důvodů navázala...

Pražské vodovody a kanalizace získaly certifikát protikorupčního managementu

12. listopadu 2020 ve 13:47

Pražské vodovody a kanalizace (PVK) úspěšně prošly certifikačním auditem protikorupčního managementu AbMS ISO 37001. Staly se tak první firmou v České republice, která tento certifikát získala prostřednictvím certifikační autority Bureau Veritas.

Další články
Nahoru