dnes
Pondělí - zatazeno
9°C
zítra
Úterý - zatazeno
4°C
pozítří
Středa - mlha
6°C
Klientský poradce u nás může udělat zajímavou kariéru, říká obchodní ředitel Petr Procházka z Kooperativy
Ilustrační foto: Kooperativa

Klientský poradce u nás může udělat zajímavou kariéru, říká obchodní ředitel Petr Procházka z Kooperativy

Jaké jsou dnes požadavky na uchazeče o pozici klientského poradce v pojišťovně? Čím by se měl vyznačovat, aby měl předpoklad úspěšné kariéry v tomto oboru? Na tyto a další otázky odpovídal obchodní ředitel společnosti Kooperativa pojišťovna Petr Procházka.
petr-prochazka-kooperativa_1

Ing. Petr Procházka z Kooperativy

Daří se v době nízké nezaměstnanosti sehnat lidi na pozici klientského poradce?
Lidé se dají sehnat, ale za poslední desetiletí je to nejnáročnější. Manažerská struktura společnosti proto musí vytvářet výrazně více vlastních aktivit. Klasická náborová inzerce nefunguje, nebo je spíše nedostatečná. 

Jaké jsou hlavní požadavky na uchazeče o pozici klientského poradce?
Určitě je potřeba mít dobrou úroveň komunikace a zároveň mít základ obchodních dovedností. Nemusí jít přímo o rozeného obchodníka, ale vztah k obchodu by tam měl být. Řadu dalších vlastností, anebo spíše bych řekl kompetencí, jsme zájemce schopni naučit. S tím souvisí také nutnost mít pozitivní přístup k dalšímu vzdělávání, což souvisí i se současnou legislativou. Příští rok v prosinci budou muset mít všichni klientští poradci odborné zkoušky.

„Kradou“ si pojišťovny mezi sebou poradce?
V tomto oboru to není moc běžné. Poradci mají už své pojistné kmeny, o které při přechodu ke konkurenci z velké části přijdou. Podle dosavadních zkušeností je bude následovat maximálně třetina stávajících klientů. Navíc pojišťovna bude logicky dělat maximum pro to, aby si klienty udržela. To vše má vliv na to, že poradci nemají velkou motivaci přecházet ke konkurenci.

Čím se snaží být Kooperativa pro zájemce o pozici poradce unikátní?
Jsme největší a nejsilnější pojišťovnou. Jsme inovátor trhu, jsme mezi prvními v uvádění novinek, produktů a řady procesů. Jako jediná pojišťovna na trhu nabízíme zaměstnanecký poměr pro pozici klientského poradce v terénu. Nese mu spoustu zaměstnaneckých benefitů, které u konkurence nemá. Máme také velkou podporu v rámci adaptace nováčků, kteří mají prostor se ve své pozici takzvaně rozkoukat. Kolegové z oblasti vzdělávání a manažeři týmů je provádí procesem, který by měl zajistit jejich úspěch. Firma poskytuje poradcům možnost dalšího růstu, pokud je na jejich straně zájem. Dáváme i příležitost zaměstnancům, aby v rámci společnosti postupovali na vyšší pozice. Na obchodníka u nás čeká profesní kariéra, pokud plní cíle a očekávání, která od něj firma má.

Jaký je typický profil pražského uchazeče o tuto pozici?
Nelze to nijak paušalizovat. Na přepážkách jsou sice ve výrazné převaze ženy, ale co se týče obchodu, tam je to zhruba půl na půl. Pracují u nás čerství absolventi, lidé středního věku i ti, kteří by mohli již pobírat důchod, ale chtějí dále pracovat.

Jsou ve společnost stále ještě předsudky vůči poradcům? Něco ve smyslu: to je ten pojišťovák, co klepe lidem na dveře a obtěžuje je…
Je pravda, že historicky byla tato pozice považovaná do jisté míry za podřadnou a u části společnosti to může stále přetrvávat. Nyní jsem přesvědčen, že tyto předsudky rychle mizí s ohledem na rostoucí finanční gramotnost občanů. A lidé, kteří k nám nastoupí, se navíc rychle přesvědčí, že má tato práce smysl a zároveň poslání.

Jak dlouho člověku trvá, aby se v pozici poradce rozkoukal, nepovažoval i sám sebe za nováčka a byl „vyučený“?
U každého je to jiné, zaleží na jeho povaze, schopnostech, ochotě se vzdělávat a klidně řeknu i obchodnímu talentu, protože toto prostě je obchodní pozice. Zpočátku poradci začínají s klasickými produkty, jako je třeba pojištění bydlení nebo auta. Tak zhruba po roce či dvou by měl být poradce na úrovni, že dokáže do svého portfolia zakomponovat třeba i péči o menší či větší podnikatele. Ale tam už musí být na nějaké znalostní úrovni, musí znát souvislosti a řadu ekonomických záležitostí. Kdy a zda vůbec se na tuto úroveň poradce dostane, do značné míry souvisí s již zmíněnou ochotou na sobě pracovat a posouvat se dál. Každopádně, kdo chce, může u nás svou kariéru rozhodně vybudovat.

Máte nějaký systém pomoci nováčkům? Něco, co jim pomůže na úplném startu?
Kromě již zmíněné adaptace jsme schopni jim přerozdělovat klienty, se kterými začnou komunikovat a pečovat o ně. Neříkáme jim: běž zvonit na zvonky! Tento systém je přínosný pro obě strany, jelikož dokáže zajistit dostatečný přísun práce a aktivit poradci, což vede jednoznačně k efektivnímu zvládnutí období adaptace a zároveň naplnit nosnou myšlenku, že dáváme každému klientovi maximální servis a podporu, čímž posilujeme náš vzájemný vztah.


Pražská plynárenská dodá plyn i elektřinu České poště

14. prosince 2019 v 06:25

Pražští plynaři uspěli v ostré  konkurenci dalších tuzemských energetických společností a mezi lety 2020 až 2023 budou dodávat zemní plyn a elektřinu do několika stovek odběrných míst České pošty po celé České republice. Rozhodlo o tom výběrové řízení formou veřejné zakázky, kde Pražská...

Na každých 1000 obyvatel ČR připadá 47 firem, Praha se zcela vymyká

11. prosince 2019 v 10:23

V České republice přibývají firmy rychleji než obyvatelé. V loňském roce na každých 1 000 obyvatel připadalo 46,6 firmy, aktuálně to je 47,1. Celorepublikovému průměru se zcela vymyká Praha. V hlavním městě má sídlo 44 % českých firem a na tisícovku obyvatel je tak registrováno téměř...

V říjnu vzniklo v ČR 2736 obchodních společností a 5100 fyzických osob podnikatelů

4. prosince 2019 ve 12:58

V říjnu tohoto roku vzniklo v České republice 2736 obchodních společností a 5100 fyzických osob podnikatelů. Zároveň zaniklo 1367 obchodních společností a 2659 fyzických osob podnikatelů. V České republice tak v říjnu přibylo 1369 společností a 2659 podnikatelů. Vyplývá to z analýzy dat portálu...

CNG stále roste, innogy už prodává přes milion kilogramů měsíčně

29. listopadu 2019 v 07:36

Alternativní a ekologický pohon CNG si v Česku získává stále větší oblibu, počet CNG automobilů se každoročně zvyšuje o více než 20 %. S přibývajícími osobními automobily, autobusy i užitkovými vozy průběžně rostou také objemy vytočeného plynu. Pozitivní trend potvrzují aktuální data z největší...

Coca-Colu budou nově po Praze rozvážet hybridní vozy

27. listopadu 2019 ve 20:42

Celkem 10 nových hybridních nákladních vozů Mitsubishi začne od prosince po širším centru Prahy distribuovat nápoje světové značky Coca-Cola. Ekologičtější alternativa dopravy přinese snížení emisí CO2 až o 23 %. V souvislosti s nedostatkem řidičů na trhu se firma také rozhodla místo externích...

Neslyšící a senioři se mohou obrátit na innogy, specialista zákaznického servisu zavolá zpět

24. listopadu 2019 ve 13:36

Služba innogy pro neslyšící nabízí přepis mluveného slova do textové formy v reálném čase. Sluchově znevýhodnění zákazníci i senioři tak mohou snáze komunikovat s personálem innogy prostřednictvím linky na webu innogy.cz a ve vybraných zákaznických centrech.

Hrubá stavba vilových domů v rezidenčním projektu Tulipa Třebešín je dokončena

19. listopadu 2019 v 18:31

Developerská společnost AFI Europe dokončila hrubou stavbu pěti vilových domů v rezidenčním projektu Tulipa Třebešín na pomezí pražských Malešic a Strašnic. 

Další články
Nahoru