dnes
Sobota - zatazeno
9°C
zítra
Neděle - zatazeno
11°C
pozítří
Pondělí - polojasno
10°C
Klientský poradce u nás může udělat zajímavou kariéru, říká obchodní ředitel Petr Procházka z Kooperativy
Ilustrační foto: Kooperativa

Klientský poradce u nás může udělat zajímavou kariéru, říká obchodní ředitel Petr Procházka z Kooperativy

Jaké jsou dnes požadavky na uchazeče o pozici klientského poradce v pojišťovně? Čím by se měl vyznačovat, aby měl předpoklad úspěšné kariéry v tomto oboru? Na tyto a další otázky odpovídal obchodní ředitel společnosti Kooperativa pojišťovna Petr Procházka.
petr-prochazka-kooperativa_1

Ing. Petr Procházka z Kooperativy

Daří se v době nízké nezaměstnanosti sehnat lidi na pozici klientského poradce?
Lidé se dají sehnat, ale za poslední desetiletí je to nejnáročnější. Manažerská struktura společnosti proto musí vytvářet výrazně více vlastních aktivit. Klasická náborová inzerce nefunguje, nebo je spíše nedostatečná. 

Jaké jsou hlavní požadavky na uchazeče o pozici klientského poradce?
Určitě je potřeba mít dobrou úroveň komunikace a zároveň mít základ obchodních dovedností. Nemusí jít přímo o rozeného obchodníka, ale vztah k obchodu by tam měl být. Řadu dalších vlastností, anebo spíše bych řekl kompetencí, jsme zájemce schopni naučit. S tím souvisí také nutnost mít pozitivní přístup k dalšímu vzdělávání, což souvisí i se současnou legislativou. Příští rok v prosinci budou muset mít všichni klientští poradci odborné zkoušky.

„Kradou“ si pojišťovny mezi sebou poradce?
V tomto oboru to není moc běžné. Poradci mají už své pojistné kmeny, o které při přechodu ke konkurenci z velké části přijdou. Podle dosavadních zkušeností je bude následovat maximálně třetina stávajících klientů. Navíc pojišťovna bude logicky dělat maximum pro to, aby si klienty udržela. To vše má vliv na to, že poradci nemají velkou motivaci přecházet ke konkurenci.

Čím se snaží být Kooperativa pro zájemce o pozici poradce unikátní?
Jsme největší a nejsilnější pojišťovnou. Jsme inovátor trhu, jsme mezi prvními v uvádění novinek, produktů a řady procesů. Jako jediná pojišťovna na trhu nabízíme zaměstnanecký poměr pro pozici klientského poradce v terénu. Nese mu spoustu zaměstnaneckých benefitů, které u konkurence nemá. Máme také velkou podporu v rámci adaptace nováčků, kteří mají prostor se ve své pozici takzvaně rozkoukat. Kolegové z oblasti vzdělávání a manažeři týmů je provádí procesem, který by měl zajistit jejich úspěch. Firma poskytuje poradcům možnost dalšího růstu, pokud je na jejich straně zájem. Dáváme i příležitost zaměstnancům, aby v rámci společnosti postupovali na vyšší pozice. Na obchodníka u nás čeká profesní kariéra, pokud plní cíle a očekávání, která od něj firma má.

Jaký je typický profil pražského uchazeče o tuto pozici?
Nelze to nijak paušalizovat. Na přepážkách jsou sice ve výrazné převaze ženy, ale co se týče obchodu, tam je to zhruba půl na půl. Pracují u nás čerství absolventi, lidé středního věku i ti, kteří by mohli již pobírat důchod, ale chtějí dále pracovat.

Jsou ve společnost stále ještě předsudky vůči poradcům? Něco ve smyslu: to je ten pojišťovák, co klepe lidem na dveře a obtěžuje je…
Je pravda, že historicky byla tato pozice považovaná do jisté míry za podřadnou a u části společnosti to může stále přetrvávat. Nyní jsem přesvědčen, že tyto předsudky rychle mizí s ohledem na rostoucí finanční gramotnost občanů. A lidé, kteří k nám nastoupí, se navíc rychle přesvědčí, že má tato práce smysl a zároveň poslání.

Jak dlouho člověku trvá, aby se v pozici poradce rozkoukal, nepovažoval i sám sebe za nováčka a byl „vyučený“?
U každého je to jiné, zaleží na jeho povaze, schopnostech, ochotě se vzdělávat a klidně řeknu i obchodnímu talentu, protože toto prostě je obchodní pozice. Zpočátku poradci začínají s klasickými produkty, jako je třeba pojištění bydlení nebo auta. Tak zhruba po roce či dvou by měl být poradce na úrovni, že dokáže do svého portfolia zakomponovat třeba i péči o menší či větší podnikatele. Ale tam už musí být na nějaké znalostní úrovni, musí znát souvislosti a řadu ekonomických záležitostí. Kdy a zda vůbec se na tuto úroveň poradce dostane, do značné míry souvisí s již zmíněnou ochotou na sobě pracovat a posouvat se dál. Každopádně, kdo chce, může u nás svou kariéru rozhodně vybudovat.

Máte nějaký systém pomoci nováčkům? Něco, co jim pomůže na úplném startu?
Kromě již zmíněné adaptace jsme schopni jim přerozdělovat klienty, se kterými začnou komunikovat a pečovat o ně. Neříkáme jim: běž zvonit na zvonky! Tento systém je přínosný pro obě strany, jelikož dokáže zajistit dostatečný přísun práce a aktivit poradci, což vede jednoznačně k efektivnímu zvládnutí období adaptace a zároveň naplnit nosnou myšlenku, že dáváme každému klientovi maximální servis a podporu, čímž posilujeme náš vzájemný vztah.


DPH v Česku platí méně než pětina podnikatelů, nejvíc z nich má registrované sídlo v Praze

21. února 2020 v 07:18

V České republice podniká 2 900 000 subjektů, k platbě daně z přidané hodnoty – DPH – je však registrováno jen 17,5 procent z nich. Vyplývá to z analýzy poradenské společnosti Bisnode, která se zabývá analýzou tuzemské podnikatelské základny. Podle ní DPH odvádí 46 % společností s ručením omezeným...

innogy: Czech Superbrands již popáté

20. února 2020 v 19:53

innogy v České republice již popáté obhájila ocenění Superbrands. Prestižní ocenění Czech Superbrands Award se uděluje oblíbeným značkám na základě průzkumu a rozhodnutí odborné komise Brand Council. Získávají ho značky, s nimiž si zákazníci spojují významné hodnoty. Společnost innogy obhájila...

Limitovaná edice Žufánkova absintu byla připravena k oslavě výročí svobodného skautingu

20. února 2020 ve 13:17

Rok 2020 je pro mnohé rokem velkých oslav. Už od listopadu minulého roku nás provází výročí 30 let svobody, a také 30 let svobodného skautingu. Právě k těmto událostem se už 13. března uskuteční Velký ples v Obecním domě v Praze. Slavit navíc lze s limitovanou edicí absintu ABSTINENTHE, kterých...

Cenové mapy pro tržní odhad nemovitosti nestačí

19. února 2020 ve 20:22

Cenové mapy vycházejí z realizovaných prodejů evidovaných katastrálními úřady. Pokud však chcete zjistit tržní hodnotu konkrétní nemovitosti, pouze s těmito údaji si určitě nevystačíte. Proč? Údaji o prodejích totiž celý proces stanovení tržní hodnoty nemovitosti teprve začíná. Cenové mapy tak...

innogy: Jak se účinně bránit útokům energetických šmejdů

16. února 2020 v 06:16

Energetičtí šmejdi běžně používají manipulativní a klamavé obchodní praktiky. Rádi při svých návštěvách vyvolávají dojem, že je třeba jednat rychle, jinak hrozí nebezpečí – typicky přerušení/ukončení dodávek, převod k dražšímu dodavateli apod. Často vyžadují přístup do bytu/domu, dožadují se...

Ukrajinci a Slováci skupují české firmy

11. února 2020 ve 13:33

Zahraniční podnikatelé loni koupili 3366 českých firem, což je o 3,4 % méně, než v roce 2018 a nejméně za posledních šest let. České firmy nejčastěji kupovali Ukrajinci (897) a Slováci (690), s výraznějším odstupem následovali Maďaři (192), Rumuni (186) a Rusové (170). Informace dnes přinesla...

Refinancování hypotéky: Co to znamená?

5. února 2020 v 06:29

Splácíte hypotéku, které pomalu končí fixace? Zařiďte si refinancování hypotéky s výhodnější úrokovou sazbou. Co přesně refinancování znamená a kdy ho využijete?

innogy chce zastavit podvodníky, kvůli jejich praktikám bylo podáno trestní oznámení na neznámého pachatele

4. února 2020 ve 14:44

Nekalé praktiky energetických šmejdů vůči innogy a jejím zákazníkům naplňují skutkové podstaty trestných činů, jako jsou podvod, vydírání, porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže nebo práv k ochranné známce. Energetická skupina se proto obrátila na policii a podala trestní oznámení na...

Podnikatelé loni zrušili rekordní množství firem

4. února 2020 v 09:54

Podnikání v České republice v loňském roce ukončilo 15 044 kapitálových firem, což je téměř o pětinu víc než v roce 2018. Počty zaniklých firem se nepřetržitě zvyšují již od roku 2014. Informace zveřejnila poradenská společnost Bisnode.

Další články
Nahoru