Dnes Středa - mlha 6°C
Zítra Čtvrtek - zatazeno 13°C
Středa 3. 3. 2021
Svátek má Kamil
Koronavirus
Aktuální informace o šíření epidemie v Praze.
Klientský poradce u nás může udělat zajímavou kariéru, říká obchodní ředitel Petr Procházka z Kooperativy
Ilustrační foto: Kooperativa

Klientský poradce u nás může udělat zajímavou kariéru, říká obchodní ředitel Petr Procházka z Kooperativy

Jaké jsou dnes požadavky na uchazeče o pozici klientského poradce v pojišťovně? Čím by se měl vyznačovat, aby měl předpoklad úspěšné kariéry v tomto oboru? Na tyto a další otázky odpovídal obchodní ředitel společnosti Kooperativa pojišťovna Petr Procházka.
petr-prochazka-kooperativa_1

Ing. Petr Procházka z Kooperativy

Daří se v době nízké nezaměstnanosti sehnat lidi na pozici klientského poradce?
Lidé se dají sehnat, ale za poslední desetiletí je to nejnáročnější. Manažerská struktura společnosti proto musí vytvářet výrazně více vlastních aktivit. Klasická náborová inzerce nefunguje, nebo je spíše nedostatečná. 

Jaké jsou hlavní požadavky na uchazeče o pozici klientského poradce?
Určitě je potřeba mít dobrou úroveň komunikace a zároveň mít základ obchodních dovedností. Nemusí jít přímo o rozeného obchodníka, ale vztah k obchodu by tam měl být. Řadu dalších vlastností, anebo spíše bych řekl kompetencí, jsme zájemce schopni naučit. S tím souvisí také nutnost mít pozitivní přístup k dalšímu vzdělávání, což souvisí i se současnou legislativou. Příští rok v prosinci budou muset mít všichni klientští poradci odborné zkoušky.

„Kradou“ si pojišťovny mezi sebou poradce?
V tomto oboru to není moc běžné. Poradci mají už své pojistné kmeny, o které při přechodu ke konkurenci z velké části přijdou. Podle dosavadních zkušeností je bude následovat maximálně třetina stávajících klientů. Navíc pojišťovna bude logicky dělat maximum pro to, aby si klienty udržela. To vše má vliv na to, že poradci nemají velkou motivaci přecházet ke konkurenci.

Čím se snaží být Kooperativa pro zájemce o pozici poradce unikátní?
Jsme největší a nejsilnější pojišťovnou. Jsme inovátor trhu, jsme mezi prvními v uvádění novinek, produktů a řady procesů. Jako jediná pojišťovna na trhu nabízíme zaměstnanecký poměr pro pozici klientského poradce v terénu. Nese mu spoustu zaměstnaneckých benefitů, které u konkurence nemá. Máme také velkou podporu v rámci adaptace nováčků, kteří mají prostor se ve své pozici takzvaně rozkoukat. Kolegové z oblasti vzdělávání a manažeři týmů je provádí procesem, který by měl zajistit jejich úspěch. Firma poskytuje poradcům možnost dalšího růstu, pokud je na jejich straně zájem. Dáváme i příležitost zaměstnancům, aby v rámci společnosti postupovali na vyšší pozice. Na obchodníka u nás čeká profesní kariéra, pokud plní cíle a očekávání, která od něj firma má.

Jaký je typický profil pražského uchazeče o tuto pozici?
Nelze to nijak paušalizovat. Na přepážkách jsou sice ve výrazné převaze ženy, ale co se týče obchodu, tam je to zhruba půl na půl. Pracují u nás čerství absolventi, lidé středního věku i ti, kteří by mohli již pobírat důchod, ale chtějí dále pracovat.

Jsou ve společnost stále ještě předsudky vůči poradcům? Něco ve smyslu: to je ten pojišťovák, co klepe lidem na dveře a obtěžuje je…
Je pravda, že historicky byla tato pozice považovaná do jisté míry za podřadnou a u části společnosti to může stále přetrvávat. Nyní jsem přesvědčen, že tyto předsudky rychle mizí s ohledem na rostoucí finanční gramotnost občanů. A lidé, kteří k nám nastoupí, se navíc rychle přesvědčí, že má tato práce smysl a zároveň poslání.

Jak dlouho člověku trvá, aby se v pozici poradce rozkoukal, nepovažoval i sám sebe za nováčka a byl „vyučený“?
U každého je to jiné, zaleží na jeho povaze, schopnostech, ochotě se vzdělávat a klidně řeknu i obchodnímu talentu, protože toto prostě je obchodní pozice. Zpočátku poradci začínají s klasickými produkty, jako je třeba pojištění bydlení nebo auta. Tak zhruba po roce či dvou by měl být poradce na úrovni, že dokáže do svého portfolia zakomponovat třeba i péči o menší či větší podnikatele. Ale tam už musí být na nějaké znalostní úrovni, musí znát souvislosti a řadu ekonomických záležitostí. Kdy a zda vůbec se na tuto úroveň poradce dostane, do značné míry souvisí s již zmíněnou ochotou na sobě pracovat a posouvat se dál. Každopádně, kdo chce, může u nás svou kariéru rozhodně vybudovat.

Máte nějaký systém pomoci nováčkům? Něco, co jim pomůže na úplném startu?
Kromě již zmíněné adaptace jsme schopni jim přerozdělovat klienty, se kterými začnou komunikovat a pečovat o ně. Neříkáme jim: běž zvonit na zvonky! Tento systém je přínosný pro obě strany, jelikož dokáže zajistit dostatečný přísun práce a aktivit poradci, což vede jednoznačně k efektivnímu zvládnutí období adaptace a zároveň naplnit nosnou myšlenku, že dáváme každému klientovi maximální servis a podporu, čímž posilujeme náš vzájemný vztah.


Počet firemních bankrotů byl v únoru druhý nejvyšší za posledních 12 měsíců

Dnes v 11:09

V únoru letošního roku bylo vyhlášeno 64 bankrotů obchodních společností, 530 bankrotů fyzických osob podnikatelů a 1264 osobních bankrotů. Zároveň bylo podáno 73 návrhů na bankrot obchodních společností, 542 návrhů na bankrot fyzických osob podnikatelů a 1404 návrhů na osobní...

Teplo a teplá voda pro školy Prahy 13

Včera v 07:01

Teplo a teplou vodu 34 školám a školkám v Praze 13 bude dodávat společnost Veolia.

Artinii bylo vybráno mezi firmy, které se ve speciální sekci pro startupy zúčastní sedmého ročníku Berlinale European Film Market

26. února 2021 ve 20:12

Bývalý manažer z české pobočky Warner Bros. Radovan Čech byl jmenován do funkce ChiefOperations Officer ve společnosti Artinii. Artinii (www.artinii.com) oznámilo své zařazení mezi 10 inovativních mediálně-technologických startupů, které se zúčastní 7. ročníku evropského filmového trhu...

Podnikatelé se podělí o zkušenosti z koronakrize

12. února 2021 v 09:39

Šest panelistů z řad podnikatelů a živnostníků bude hovořit o tom, co jim aktuální koronavirová krize dala a vzala. Diskuzí na toto téma startuje Praha 10 svá Desítková fóra. Účastníci a zástupci radnice se propojí prostřednictvím videokonference, živý přenos bude městská část vysílat na svém...

V lednu přerušilo podnikání o polovinu víc živnostníků než v roce 2020

11. února 2021 ve 20:02

První měsíc nového roku je z pohledu počtu nově přerušených živností dlouhodobě nejsilnější. Leden 2021 překonal všechny dosavadní rekordy. Podnikatelské aktivity pozastavilo 25 534 OSVČ, což je o 50 % víc než vloni. „To je důsledkem trýznivé situace na trhu a nejistých vyhlídek do budoucnosti,“...

Vzniklo Sdružení českých firem venkovní reklamy, kritizuje vyhlášku o regulaci reklamy

11. února 2021 v 18:56

Nově vznikající Sdružení českých firem venkovní reklamy (SČVR) si klade za cíl hájit zájmy podnikatelů působících v oblasti venkovní reklamy. V současné době zastupuje 95 % menších firem dlouhodobě působících v tomto odvětví. Předsedou sdružení se stal Josef...

Radnice Prahy 13 odpustí podnikatelům poplatky z ubytování

8. února 2021 v 18:46

Vedení Prahy 13 si je plně vědomo složité situace podnikatelů v oblasti ubytování, a tak od února nebudou muset hradit tyto poplatky.

Další články
Nahoru