
Klienti pojišťovny chtěli proplatit psychickou újmu kvůli SPZ a chybějící mapu z Ruska
20. prosince 2022 11:52
Že řidiči během cesty nezvládnou řízení, se bohužel občas stává. V pojišťovně se však setkali se škodou, ke které policisté napsali, že řidička nezvládla řízení při stání auta. „Vše proběhlo tak, že řidička ve stojícím autě šlápla na plynový pedál, auto se rozjelo a narazilo do stojícího vozidla před ním,“ popsala Maťašeje. Je až s podivem, co někteří lidé dokáží pojišťovně nahlásit. Při řešení škody z povinného ručení chtěl poškozený uplatnit psychickou újmu z toho, že musí změnit SPZetku, protože mu ji klient pojišťovny při nehodě poškodil. „Tvrdil, že má trauma z toho, že si bude muset zvyknout na novou značku,“ sdělila Maťašeje.
Klienti občas pracovníky pojišťoven pobaví i tím, jakým způsobem škodu nahlašují. Například řidič náklaďáku zaparkoval na benzince, aby si zašel pro kávu. Mezitím mu však zloděj ukradl auto i s nákladem. „Došel jsem zpět a tam nic, ani mastný flek na silnici,“ popsal klient pojišťovny. Další klientka, která způsobila nehodu v opilosti, kdy měla přes 2,5 promile, na otázku, jak k nehodě došlo, řekla: „Já si nic nepamatuji, já byla tak ožralá, že jsem byla ráda, že řídím.“
Pojištěný provozovatel restaurace chtěl proplatit ušlý zisk, když musel mít měsíc zavřeno kvůli havárii kanalizace. Na dotaz, co trvalo tak dlouho, když běžně oprava trvá nanejvýš týden, odpověděl, že se k potrubí zpočátku nedalo dostat. Zápach byl tak silný, že musela být dokonce přeložena blízká zastávka tramvaje. „To nás přesvědčilo a peníze jsme klientovi vyplatili,“ popsala mluvčí.
Z pojištění majetku klient pojišťovně hlásil škodu na vybavení bytu, kterou způsobil jeho soused. Tomu totiž svěřil hlídání svého domova, když byl na dovolené. Soused však pořádal soukromou party a ve značné opilosti byt znečistil, pomočil a pokálel. „Policie však vyhodnotila, že se nejednalo o vandalismus, a proto jsme nemohli škodu zaplatit,“ řekla Maťašeje.
V rámci podnikatelského pojištění nahlásila škodu interiérová designérka, která klientům doporučila seznam věcí, které si mají koupit. Mezi vybranými věcmi byla i mapa světa. Bohužel to byl zrovna produkt od ruského výrobce. Klienti si pak na doporučení designérky výrobek objednali a předem zaplatili. Zboží však nedostali a obchod poslal jen zprávu, ať se ozvou po válce. „V tomto případě jsme případ vyhodnotili tak, že pojištěná designérka za vzniklou škodu neodpovídá, protože nešlo o její chybu,“ vysvětlila Maťašeje.
V rámci pojištění odpovědnosti si mohou klienti připojistit i odpovědnost za svá zvířata. Právě z tohoto pojištění chtěl klient zaplatit granule, které jeho mazlíček pomočil ve zverimexu. „V tomto případě jsme škodu zaplatili,“ říká Maťašeje. Ze stejného druhu pojištění platil také čtyři králíky, které zakousl klientův pes. Ten se dostal na oplocený pozemek souseda a zvířata zabil.
Z pojištění majetku chtěl klient zaplatit poškození vedlejší stavby, ke kterému došlo kvůli vlně vzduchu způsobené při přistávání vrtulníku. „V tomto případě klient neměl toto riziko pojištěné, proto jsme škodu nemohli zaplatit,“ vysvětlila mluvčí.