Klienti Pohody pomáhají nadačnímu fondu
20. listopadu 2023 09:45
„První balíčky zabalené dospělými lidmi s mentálním znevýhodněním, kteří docházení do denního stacionáře Pohody, odešly k zákazníkům nadačního e-shopu již v roce 2011. Lidé s postižením se tak díky spolupráci s námi podíleli, v rámci svých aktivit v sociální službě, na pomoci lidem v Etiopii. Balili karafy s motivy afrických zvířat v rámci našeho projektu Voda pro Afriku. Výtěžek z prodeje byl předán Člověku v tísni, který zajistil výstavbu studní v oblastech s nedostatkem pitné vody. Čas ve službě, kam docházejí, aby trénovali své dovednosti, žili aktivně, setkávali se s vrstevníky, případně aby si jejich rodinní příslušníci odpočinuli od pečování, navíc věnují podpoře druhých. To jejich životu dává nový rozměr a my jsme rádi, že jim tuto příležitost dáváme," říká Vendula Valentová, ředitelka Nadačního fondu Veolia. Finanční podporu, kterou od nadačního fondu Pohoda za spolupráci dostává, organizace využívá na zajištění a rozvoj služeb určených uživatelům jejich sociálních služeb.
Každoročně klienti zabalí desítky objednávek. „Tato činnost umožňuje našim klientům rozvíjení motorických dovedností, podporuje v klientech pocit zodpovědnosti za dokončení činnosti, pečlivou práci a navíc pocit, že i oni mohou pomáhat.“, doplňuje Lucie Mervardová, ředitelky Pohody.