Klienti neziskovky POHODA balí dárky už třináct let
22. srpna 2024 10:39
„Jedná se pro nás o naprosto výjimečnou spolupráci. Jednak svým mnohaletým trváním a také partnerským přístupem,” hodnotí ředitelka POHODY| Lucie Mervardová. Oceňuje také, že velká organizace, jakou je Veolia věnuje své komunikační kanály tématům jako je zapojení lidí s mentálním postižením do společnosti.
Pražská nezisková organizace POHODA poskytuje služby dospělým lidem s mentálním postižením přes 25 let. Nabízí chráněné bydlení s podporou asistentů, denní stacionář a terénní asistenci v domácím prostředí. Vzdělává studenty sociálních škol i pracovníky sociálních služeb obdobných organizací. V centru Prahy provozuje také kavárnu Bílá vrána v centru Prahy, která aktuálně hledá nové prostory.
Klienty smysluplná práce motivuje a baví
Balení předmětů odesílaných z e-shopu nadačního fondu Veolia je náplní jednoho z asi 20 kurzů, který si mohou klienti denního stacionáře každé 3 měsíce vybrat. Kurz je u klientů oblíbený. „Tím, že vědí, že se podílí na dobré věci, na něčem smysluplném, jsou dobře motivovaní. Práce je baví. Svědčí o tom fakt, že si aktivitu volí svobodně a opakovaně,” potvrzuje Lucie Mervardová. Podle ředitelky práce rozvíjí motorické schopnosti klientů, podporuje v nich pocit odpovědnosti a učí je pečlivosti.
Spolupráce obou společností trvá od roku 2011 a klienti stacionáře každoročně zabalí přes 1000 produktů. Nadační fond Veolia jako poděkování za odvedenou práci poskytuje organizaci pravidelný finanční dar.
„Za všechny roky spolupráce se dar vyšplhal k celkové částce 695 tisíc korun,” vypočítala ředitelka nadačního fondu Veolia Vendula Valentová. Finanční příspěvky organizace využívá na vzdělávání personálu, vylepšení prostor a další potřebné věci.