
Každá taková městská část si zaslouží dostat nulu z rozpočtu, čílí se náměstek Dolínek
14. října 2015 19:53
Vedení Prahy schválilo ZÚR loni na podzim. Odpůrci trasy okruhu a dráhy již v minulosti s žalobou uspěli, když jim dal za pravdu Nejvyšší správní soud (NSS) a původní znění ZÚR zrušil. Žalobu na trasu okruhu kritizoval náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).
Zásady rozvoje jsou nástrojem územního plánování na úrovni kraje, mimo jiné vymezují trasy silnic, dálnic nebo železničních koridorů. Rozhodnutí soudu se v minulosti dotklo nedostavěných částí vnějšího okruhu od Ruzyně přes Suchdol a Březiněves až po Horní Počernice a dálnici D1. Novou dráhu plánuje letiště stavět již od 90. let.
Případná stavba okruhu a dráhy letiště podle městských částí výrazně zhorší životní podmínky na jejich území, například se má výrazně zvýšit hluk. Město navíc podle nich nedostatečně posoudilo vliv staveb na životní prostředí. „Navrhovatelé dále namítají, že proces posuzování vlivů záměru je zatížen chybami, jednotlivé výstupy jsou zpracovány chybně a v rozporu se zákonem," píše se v textu žaloby na vybudování dráhy.
ZÚR určující trasu okruhu a dráhy schválili zastupitelé loni na podzim. Podle tehdejšího vyjádření vedení města to Praha musela schválit, neboť jí to ukládá politika územního rozvoje, kterou tvoří a schvaluje vláda.
Protest proti trase okruhu odsoudil náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). „Toto chování je trestuhodné a vůči Pražanům nezodpovědné a každá taková městská část si zaslouží dostat nulu v rámci přerozdělování peněz z rozpočtu," řekl Dolínek.
Radnice městských částí již před několika lety uspěly u NSS. Ten své rozhodnutí opíral o nedostatečné vyhodnocení vlivu na životní prostředí. Podobně rozhodl i v případě dalších krajů ČR. Praha se podle primátora Tomáše Hudečka (TOP 09) v aktualizovaných zásadách s výtkami vypořádala.
Proti trase Pražského okruhu protestují radnice již řadu lety. V současné době chybí jeho část mezi Ruzyní, Suchdolem a Běchovicemi. Jako zatím poslední byl dokončen úsek mezi dálnicemi D1 a D5. Novou dráhu plánuje letiště již od 90. let, a to kvůli očekávanému nárůstu počtu cestujících.