dnes
Sobota - zatazeno
4°C
zítra
Neděle - prehanky-snih
3°C
pozítří
Pondělí - snih
2°C
Karlín se poroučel z pilotu parkovacích zón. Selhání magistrátu, zlobí se radnice Prahy 8
Parkování v Karlíně. Ilustrační foto: ŠJů / Wikimedia Commons

Karlín se poroučel z pilotu parkovacích zón. Selhání magistrátu, zlobí se radnice Prahy 8

Radnice Prahy 8 zásadně nesouhlasí s vyřazením Karlína, tedy části nejvíce zasažené takzvaným zaměstnaneckým parkováním, z letošního pilotního projektu zón placeného stání.

„Ze zápisu z jednání radních hlavního města jsme se dozvěděli, že i přes sliby Karlín do pilotního projektu zařazen nebude. Odkládá se tím zavedení nezbytné regulace až na rok 2015, což považujeme za jednoznačné selhání magistrátu,“ uvádí k situaci místostarosta Michal Švarc.

Celá příprava pilotních zón podle něj probíhala bez jakékoliv konzultace s radnicí Prahy 8, jejíž požadavky nakonec nebyly v návrhu zohledněny. Osmá městská část požadovala zavedení zón v celém Karlíně a části Libně.

Praha 8 tímto vyzývá magistrát, aby byl Karlín do pilotního projektu okamžitě vrácen. „V případě negativní odpovědi z magistrátu se hodlám vrátit k plánu na zavedení vlastní ‚osmičkové‘ regulace. Tu jsme pozastavili právě kvůli záměru zavádění celopražských zón placeného stání,“ doplňuje na závěr místostarosta Švarc.

Vlastní systém chtěla radnice Prahy 8 původně spustit počátkem letošního roku. Záměr zavedení zón schválili zastupitelé již koncem roku 2012, radnice dokonce koncem roku 2013 zahájila vydávání parkovacích karet.

V návaznosti na avizované zavedení celopražského systému však vlastní projekt v lednu 2014 zastavila. Již tehdy se místostarosta Švarc v dopise občanům vyjádřil, že v případě nedodržení harmonogramu magistrátu je městská část připravena vlastní regulaci parkování okamžitě oživit.

Magistrát se obratem proti tvrzení místostarosty Švarce ohradil. „K posunu Prahy 8 z pilotního projektu do první etapy projektu parkovacích zón došlo právě na základě požadavků pana místostarosty Michala Švarce. Neboť to byla právě Praha 8, která požadovala oproti původnímu návrhu rozšířit rozsah parkovacích míst, a to konkrétně z 1852 na 3097," uvedl magistrát ve své tiskové zprávě.

„Z důvodu těchto požadavků na rozšíření je zároveň nezbytné navýšit počet parkomatů, a proto dojde k zahrnutí MČ Prahy 8 do první etapy projektu. Fakticky se jedná o posun o 1 měsíc. Není tedy pravdou, že by k rozhodnutí došlo na dnešním jednání Rady hl. m. Prahy,“ pokračoval magistrát. 


Další články
Nahoru