Kanceláře roku, soutěž zaměřená na kvalitní pracovní prostředí, zná své vítěze
Poradenská společnost Prochazka & Partners uspořádala první ročník soutěže Kanceláře roku, která má za cíl docenit firmy, které investují do kvalitního pracovního prostředí a nepřímo je tak popularizovat jako atraktivní zaměstnavatele pro budoucí zaměstnance. Zároveň si soutěž klade za cíl vyzdvihnout důležitost kvality pracovního prostředí a motivovat zaměstnavatele k tomu, aby se tomuto tématu aktivně věnovali.
„Vysoká kvalita kanceláří uchazečů prvního ročníku soutěže ukázala, že standard pracovního prostředí v Čechách jde rychle nahoru ruku v ruce s bojem firem o kvalitní talent. Poslední rok vidíme na trhu velký zájem firem investovat do pracovního prostředí a tím i do spokojenosti svých lidí. Lídři firem, které v letošním prvním ročníku soutěže v jednotlivých kategoriích zvítězili ukázali obrovské úsilí vytvořit něco nadstandardního a často tomuto tématu obětovali spoustu času nad rámec svých povinností. Věřím, že lidí v těchto firmách si toho cení a posiluje to jejich loajalitu k dané firmě“ popisuje výsledky soutěže Radek Procházka, vedoucí partner společnosti P&P.
Odborná porota složená z předních osobností oblasti architektury, designu, kancelářského vybavení a HR hodnotila interiéry kanceláří v devíti kategoriích z hlediska výjimečnosti a designu prostor, inovace (technologická, materiálová, praktická), celkové atmosféry, a především kvality pracovního prostředí pro samotné zaměstnance.
„V dnešní době jsou kanceláře místem, kde se lidé setkávají, spolupracují, vytváří nové nápady a velkou část dne žijí. Proto musí být prostředí interiéru budov uzpůsobeno pro pracovního pohodu zaměstnanců, což výrazně pomáhá i v jejich produktivitě,“ říká Jakub Cigler, jeden z porotců soutěže a vedoucí architekt studia JAKUB CIGLER ARCHITEKTI a dodává: „koncepce budov je zásadní, aby umožnila flexibilitu interiéru. Bylo pozitivní vidět, jak kreativně si architekti konceptů realizace jednotlivých firem poradili s klientskými požadavky v kombinaci s limity a specifiky různých objektů kam klienti rozhodli umístit své společnosti.“
Průběh hodnocení a trend současné situace na kancelářském trhu dále komentuje Jiří Zavadil, Managing Director společnosti Vitra: „V posledních letech jsme zaznamenali významný důraz na kvalitu pracovního prostředí v oboru IT. Velmi pozitivní ale je, že se tento trend stal klíčovým pro většinu úspěšných společností“.
Podstatným aspektem v hodnocení jednotlivých uchazečů v rámci soutěže byl pohled na spokojenost lidí, kteří v práci de facto stráví většinu svého denního času. Tento aspekt detailně hodnotila Hana Púllová, generální ředitelka společnosti Randstad a k výsledkům soutěže dodává: „Společnosti, které jsme vybrali jako výherce v rámci jednotlivých kategorií se mimo designu a kvality interiéru pečlivě věnovaly dopadu celého konceptu na spokojenost lidí. V rámci pracovního trhu se tato investice vyplácí, protože přispívá konkurenceschopnosti firem v náboru nových talentů a pomáhá zatraktivnit a odlišit se od ostatních společností na trhu."
Energetická společnost innogy spustila ve spolupráci s firmami Transkript a TextCom novou službu pro zákazníky, kteří trpí poruchami sluchu. Služba nabízí přepis mluveného slova do textové formy v reálném čase.
Česká republika je z hlediska kvality pracovních podmínek a příležitostí pětadvacátou nejlepší zemí světa. Hlavní město Praha je pak osmým nejlepším městem na světě ve schopnosti udržování životní úrovně, která je dostatečně atraktivní pro přilákání
a udržení talentovaných lidí na pracovním trhu....
Loni ukončilo činnost rekordních 12 692 společností, nejčastěji z oblasti pronájmu a správy nemovitostí, obchodu a služeb. Nadpoloviční většina zaniklých společností měla sídlo v Praze. Podnikatelé nejčastěji zavírali společnosti staré 21 až 25 let a 6 až 10 let. Data vycházejí z analýzy...
V lednu roku 2019 bylo vyhlášeno 62 bankrotů obchodních společností, 459 bankrotů fyzických osob podnikatelů a 1036 osobních bankrotů. Zároveň bylo podáno 96 návrhů na bankrot obchodních společností, 377 návrhů na bankrot fyzických osob podnikatelů a 972 návrhů na osobní bankrot. Vyplývá to...
Dariusz Jakubowicz, majitel a předseda představenstva společnosti BARVY A LAKY HOSTIVAŘ, a.s., která patří mezi nejvýznamnější středoevropské výrobce a distributory barev a laků, se stal vítězem a držitelem titulu EY Podnikatel roku 2018 hlavního města Prahy. Trofej nejlepšího EY Podnikatele roku...
Vítěz elektronické insolvenční dražby areálu kladenských hutí Poldi, společnost Opimo Trade, uhradila ke dni 4. 2. doplatek vítězné nabídky 140 000 000 korun a stala se majitelem areálu. Elektronická dražba na portálu OKdražby.cz tak slaví úspěch. Kamenné dražby byly v minulosti vždy zmařeny...
V Česku roste zájem o ekologické vytápění zemním plynem. Vyplývá to ze statistik největšího distributora plynu GasNet ze skupiny innogy. Plynaři v posledních dvou letech totiž evidují několikanásobný nárůst počtu oživení tzv. mrtvých přípojek plynu. Důvodem je výstavba nových rodinných domů...
Více než 64 tisíc obchodních společností v České republice, tedy každá osmá společnost, má své sídlo na virtuální adrese. V České republice existuje více než 200 virtuálních adres, na 177 z nich sídlí sto a více firem a na 12 virtuálních adresách sídlí více než tisíc firem. Na největší virtuální...
Advokát Květoslav Hlína se v době svého působení v Dopravním podniku hlavního města Prahy nacházel pravděpodobně ve střetu zájmů. Mimo jiné zastupoval společnost Huawei, která byla Národním úřadem pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vyhodnocena jako bezpečnostní hrozba pro Českou...
Loni odešlo z České republiky 3483 českých firem. Nejvíc jich přitom koupili Ukrajinci (776), Slováci (674), za nimi s odstupem následovali Rumuni (194), Rusové a Maďaři (shodně 183) a Poláci (179). Informace přinesla společnost Bisnode, jednička ve sledování vazeb a propojení mezi...
Platový portál Paylab, v ČR zastoupený značkou Platy.cz, analyzoval roční platy a výšku finančních bonusů pro jednotlivé úrovně pracovních pozic.
Vítěz tendru na poskytování operativního leasingu a fleet managementu bude spravovat flotilu 1400 užitkových vozů. innogy si u LeasePlanu objedná 900 nových osobních vozů.