dnes
Neděle - oblacno
7°C
zítra
Pondělí - skorojasno
12°C
pozítří
Úterý - zatazeno
13°C
Kam s nimi? Praha řeší, kam umístit přes 2000 úředníků
Magistrátní úředníci sedí v různých budovách, část na Mariánském náměstí. Foto: archiv

Kam s nimi? Praha řeší, kam umístit přes 2000 úředníků

Praha chystá několik variant, jak vyřešit umístění svých úředníků poté, co městu v roce 2028 vyprší smlouva na pronájem Škodova paláce. V němž nyní sídlí zhruba polovina úředníků. Vyplývá to z materiálu, který zpracovávají pro vedení Prahy úředníci a který má ČTK k dispozici. Počet magistrátních úředníků se za poslední desetiletí zvýšil z 1847 v roce 2006 na současných 2219. Pokud by nárůst pokračoval, musela by Praha umístit za deset let celkem 2600 zaměstnanců.

Vedení Prahy zadalo úředníkům vypracovat varianty, jak problém s místem vyřešit. V pracovní verzi dokumentu, který by měli dostat na stůl radní, jsou nastíněny čtyři možnosti. První počítá s možností, že se počet úředníků a struktura magistrátu v následujících letech dramaticky nebudou lišit.

Druhý a třetí scénář pracují s variantou, v níž figuruje Škodův palác. Jednou možností je nákup paláce od jeho současného vlastníka, firmy Copa Retail. Druhou je stavba nové budovy, do které se přesune zhruba tisícovka úředníků, kteří ve Škodově paláci pracují. Nákup paláce ale letos v srpnu odmítla primátorka Adriana Krnáčová (ANO). „Koupě paláce nepřichází v úvahu, protože už nyní víme, že ta budova je nedostačující pro potřeby úřadu," řekla tehdy.

Poslední čtvrtý scénář počítá s novou budovou, do které by se přesunul kompletně celý úřad. Budova by musela být mimo historické centrum a město by do stavby muselo investovat vlastní peníze. Tato varianta by ale dle materiálu vedla k nežádoucímu vylidnění centra.

Kdy a jak se město rozhodne, není jasné. Podle dokumentu by měla výběru řešení předcházet analýza fungování magistrátu a rozvržení jeho odborů.

Radní letos na konci srpna schválili dokument zabývající se posouzením několika míst vhodných pro stavbu nové budovy magistrátu. Z dokumentu, který vypracoval Institut plánování a rozvoje, vyšla jako nejlepší lokalita Na Knížecí v Praze 5.

Magistrátní úředníci nyní sedí v několika budovách. Nejvíce jich je ve Škodově paláci, celkem 962, dalších téměř 300 je v pronajatých prostorech Business centra Vyšehrad.

Na Mariánském náměstí v budově Nové radnice je 266 úředníků a v nové úřední budově na Kafkově náměstí 266 lidí. Úředníci sídlí také v Rytířské a v Emauzích. Další prostory a budovy slouží pro městské organizace.


TOP 09: Kdo nezná svou minulost, je odsouzen ji opakovat

22. února 2019 v 10:32

Připomenout si smutné výročí sedmdesáti jedna let od komunistického převratu můžete společně se zástupci pražské TOP 09 v neděli 24. února v 17 hodin u Pomníku obětí komunismu na Újezdě v Praze 1.

Koalice STAN, regionálních hnutí a TOP 09 představila priority pro eurovolby

19. února 2019 v 09:15

Předseda hnutí Starostové a nezávislí (STAN) Petr Gazdík a předseda strany TOP 09 Jiří Pospíšil dnes podepsali smlouvu o spolupráci pro květnové volby do Evropského parlamentu. Sestaví společnou kandidátku spolu s dalšími proevropsky smýšlejícími stranami a regionálními...

Na pozici náhradníka do Správní rady VZP byl zvolen nominant Pirátů Východský

14. února 2019 ve 14:36

V souvislosti se zvolením do funkce pražského primátora se Zdeněk Hřib (Piráti) vzdal funkce člena Správní rady VZP s ohledem na kumulaci funkcí, tak jak se slíbil před nástupem do čela vedení Prahy. Piráti na jeho místo nominovali Pavla Východského. Toho předevčírem na pozici náhradníka jmenovala...

Priority vedení Prahy 6 popisuje chválené programové prohlášení. Má 36 stran, nahlédněte do něj

13. února 2019 v 11:42 | Aktualizováno v 17:10

Rada městské části Praha 6 včera schválila „Programové prohlášení Rady městské části Praha 6 pro roky 2018 – 2022“. Jde o soubor priorit vedení radnice. 

Další články
Nahoru