Dnes Čtvrtek - jasno 3°C
Zítra Pátek - obcasny-dest 4°C
Čtvrtek 18. 4. 2024
Svátek má Valérie
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
K propojení stanic metra D Pankrác a Olbrachtova zbývá prokopat 60 metrů tunelu
Stavba linky metra D, úsek mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Foto: Hochtief

K propojení stanic metra D Pankrác a Olbrachtova zbývá prokopat 60 metrů tunelu

K propojení stanic metra D Pankrác a Olbrachtova zbývá prokopat 60 metrů tunelu. Na stavbě je už vykopáno zhruba 1,6 kilometru tunelů, což je polovina. Dokončena byla například ražba dvojkolejného tunelu, zahájena ražba propojovacího tunelu linek C a D nebo obratových tunelů a těch pro eskalátory. Novinářům to řekli představitelé hlavního města, dopravního podniku (DPP) a dodavatelů. Stavba začala před rokem a dosud do DPP investoval zhruba 1,8 miliardy korun. Ražby na prvním úseku metra D budou trvat ještě necelé tři roky, tedy zhruba do přelomu let 2025 a 2026. Stavbu provádějí společnosti Hochtief, Subterra a Strabag.

Na budovaný úsek z Pankráce na Olbrachtovu naváže část z Olbrachtovy na Nové Dvory. Celkové náklady by měly být při započtení inflace předběžně 52,09 miliardy korun. Přesná cena ale vzejde až z výsledku soutěže na stavebníka pro druhý zmíněný úsek. Jako poslední bude vybudován úsek z Nových Dvorů do Depa Písnice.

„Je to investice do budoucnosti pražské dopravy. Pokud vše půjde, tak jak má být, první cestující se v autonomních vozech bez řidičů, projedou už na konci roku 2029. Máme vyražených už 1,6 kilometru nových tunelů metra D. Celkem už bylo od zahájení výstavby vytěženo 67 848 metrů krychlových rubaniny a bylo použito 17 831 metrů krychlových betonu," řekl primátorův náměstek Zdeněk Hřib (Piráti).

Dělníci dokončili ražbu dvojkolejného tunelu, který spojuje budoucí stanice Pankrác a Olbrachtova. „Razíme jednotlivé jednokolejné úseky před stanicí Olbrachtova, protože tam se tunel rozdvojuje pro vjezd do stanice. A zahájili jsme ražbu tunelové propojky, která propojí trasy linky C a D. Probíhají nějaké práce na geologickém zajištění pro přípravu a zahájení ražeb jednotlivých stanic, zejména stanice Pankrác je poměrně náročná a velká, je to přestupní stanice," řekl ČTK předseda představenstva společnosti Hochtief CZ Tomáš Koranda.

Zasedá hodnotící komise, která posuzuje nabídky dodavatelů na stavbu navazujícího úseku z Olbrachtovy na Nové Dvory. „My bychom velmi rádi, ale to znamená, že vše půjde hladce, na podzim zahájili výstavbu tohoto úseku společně s přístupovými tunely z Depa Písnice," řekl ředitel DPP Petr Witowski.

Vliv na cenu má mimo jiné inflace i ceny energií a práce. DPP počítal s tím, že druhá etapa vyjde na 23 či 24 miliard, avšak podle Witowského cenové nabídky uchazečů jsou vyšší, než byl odhad DPP.

Příprava stavby metra D se potýkala s řadou problémů. Město se muselo dohodnout s vlastníky pozemků podél plánované trasy. K dohodě všechny strany, kterých se týká stavba Pankrác-Nové Dvory, dospěly v roce 2019.

Co se týče trasy z Nových Dvorů do Písnice, tam podniku chybí potřebná povolení a zároveň je potřeba ještě vyřešit majetkoprávní vztahy k pozemkům potřebným k výstavbě.

„Stoprocentní majetkové zajištění je po Nové Dvory a jak se blížíme k depu, majetkoprávního zajištění je méně a méně. Zatím nás to ale v ničem nebrzdí," řekl Witowski. Harmonogram celé výstavby to podle něj neohrožuje, neboť nejdéle potrvá mezi Pankrácem a Olbrachtovou.


Autor: ČTK

V úseku Hradčanská – Strossmayerovo náměstí nahradí tramvaje autobusy

15. dubna 2024 v 10:22

Od středy 17. dubna do neděle 28. dubna bude z důvodu oprav přerušen tramvajový provoz v úseku Hradčanská – Strossmayerovo náměstí.

Praha 6: Přestupky nově vyřešíte v Poliklinice Pod Marjánkou

8. dubna 2024 v 07:17

Ve dnech 18. a 19. dubna bude pro veřejnost uzavřený odbor přestupkového řízení, protože se bude stěhovat z adresy Dr. Zikmunda Wintra 768/20 do Polikliniky Pod Marjánkou.

Další články
Nahoru