K návrhu smlouvy o sdílených kolech a elektrokoloběžkách schválila Praha 2 připomínky
29. května 2024 16:18
„O systémové řešení bikesharingu jsme jako radnice Prahy 2 usilovali už od roku 2018. Jednání s magistrátem ani s ministerstvem dopravy však nikam nevedla, proto jsme se chopili iniciativy sami a uzavřeli jsme v březnu 2023 s bikesharingovými společnostmi dohodu na lokální úrovni. Vymezili jsme tak podmínky, za jakých může být tato služba na území naší městské části provozována. S odstupem času hodnotím tento krok pozitivně. Parkování sdílených elektrokoloběžek a kol se v Praze 2 od té doby o dost zlepšilo,“ ohodnotil více než roční spolupráci s bikesharingovými společnostmi radní Prahy 2 pro oblast dopravy Tomáš Halva (TOP 09).
Praha 2 podle něj iniciuje pravidelná setkání radních pro dopravu městských částí Praha 1 až 10, vede jednání se zástupci magistrátu i TSK hl. m. Prahy. Podílela se tak i na přípravě zmíněného návrhu.
„Jsem rád, že připravovaná celoměstská smlouva prakticky vychází z té naší, zejména co se týče parkování na vyhrazených místech, stanovení oblastí s omezenou rychlostí a zón se zákazem vjezdu či parkováním, a také sankcí či odtahů v případech nedodržování pravidel. Celou řadu věcí je však ještě potřeba doladit,“ řekl Halva.
Připomínky má Praha 2 například k výši pokut pro koncové uživatele bikesharingových služeb, výši poplatků pro provozovatele bikesharingu za zvláštní užívání veřejného prostranství a k minimální požadované výši pojištění, které považuje za nízké. Požaduje také, aby jednotlivé městské části měly právo rozhodovat o maximální kapacitě jednotlivých parkovacích stání.
„To bývá velký problém centrálních městských částí zejména v hlavní turistické sezóně, kdy elektrokoloběžky zaplavují ulice ve velkém,“ dodal Halva.