dnes
Pátek - polojasno
5°C
zítra
Sobota - zatazeno
3°C
pozítří
Neděle - polojasno
3°C
Jízdenka označená v pražské MHD začíná platit v příměstských vlacích i za hranicí metropole
Na příměstských linkách jezdí dvoupodlažní elektrické vlaky City Elefant, které nabízí 643 míst pro cestující, z toho 310 k sezení. Foto: archiv

Jízdenka označená v pražské MHD začíná platit v příměstských vlacích i za hranicí metropole

Na všech příměstských železničních tratích v okolí metropole, které spadají do systému Pražské integrované dopravy (PID), bude od pondělí 1. února zavedena platnost všech druhů papírových jízdenek PID pro jednotlivou jízdu (vyjma dvoupásmové jízdenky na 15 minut za 12/6 korun).

Možnost cestovat na jednotlivé jízdenky PID bude omezena pouze tím, že v některých stanicích a zastávkách nebude zatím umístěn označovač jízdenek. V těchto stanicích a zastávkách lze nastoupit do vlaku pouze s  jízdenkou již označenou v jiném dopravním prostředku (obvykle v autobuse) nebo je nutné zakoupit jízdenku dle tarifu železničního dopravce.

Tyto stanice a zastávky budou postupně osazeny označovači jízdenek nebo zde bude umožněno označení v označovači ve vlaku nebo u průvodčího.

„Novinka pomůže především těm cestujícím, kteří již mají jízdenku označenou například z pražské MHD nebo z návazného příměstského autobusu a na mnoha příměstských tratích jim dosud tato jízdenka ve vlacích neplatila. Výrazně tak rozšiřujeme možnosti využití integrovaných jízdenek a kombinování cest vlakem, autobusem i pražskou MHD,“ vysvětluje Petr Tomčík, ředitel organizace ROpid, která plánuje dopravu v Praze a jejím okolí.

Dohodu o uznávání všech druhů papírových jízdenek PID pro jednotlivou jízdu vítají také zástupci Českých drah. „Díky úplné integraci na dalších, především okrajových, tratích, dojde ke zlepšení a zjednodušení cestování nejen do centra Prahy, ale také v okolí hlavního města a po radiálních trasách. Očekáváme pak vyšší zájem o využití veřejné dopravy v pražské příměstské dopravě a větší vytížení železničních spojů, které jsou v mnoha směrech nejrychlejší dopravou do zaměstnání nebo do školy,“ sdělil Alois Kašpar, ředitel Regionálního obchodního centra Českých drah pro Prahu a Středočeský kraj.

odbavovani-dle-tarifu-pid-nahled

Od pondělí 1. února bude zároveň zařazena do systému Pražské integrované dopravy také železniční zastávka Velký Borek (tarifní pásmo 4). Zároveň tím vzniká další linka systému Esko: S33 (Mělník – Velký Borek – Mšeno).


Další články
Nahoru