Jezdily po Praze, od léta stojí poruchové tramvaje za miliardy ve vozovnách
17. října 2014 17:33
Firma, která tramvaje v minulosti vyrobila, má stanovit postup opravy a cenu. Kdo následně stroje opraví, zatím podnik neví. V záruce ale už nejsou, řekl v rozhovoru s ČTK ředitel Jaroslav Ďuriš.
Dopravní podnik plánuje tramvaje T14 prodat. Ďuriš nechce říct, se kterou zemí vyjednává. Už několik měsíců ovšem naznačuje, že by mělo jít o některou z „východních zemí". Obchod podle Ďuriše v tuto chvíli komplikuje napjatá situace na Ukrajině.
Nevyloučil proto ani možnost, že by se tramvaje mohly po opravě znovu vrátit na koleje v Praze. Jak dlouho opravy potrvají, odhadnout nedokázal.
Tramvaje 14T vyrobené pro pražský dopravní podnik byly schváleny do provozu 17. ledna 2006 a mají najeto průměrně 315 000 kilometrů. DPP má celkem k dispozici 936 vozů, z toho je 59 tramvají 14T. Podnik za každou z tramvají Porsche zaplatil přes 60 milionů bez DPH. Prodejní cena by se podle posudku mohla pohybovat kolem 30 milionů za kus, řekl Ďuriš.
DPP měl s tramvajemi 14T problémy i v minulosti. Dopravce objevil u 50 kusů závady na převodovce. Potíže měl také s novějším typem tramvají 15T, rovněž od Škody Transportation. Na konci roku 2012 na ně dopravce podal na 400 reklamací kvůli řadě drobných závad – problémy měly vozy například s brzdami nebo koly.