Jen minimum vietnamských, ukrajinských nebo čínských firem má web
20. února 2019 10:03
„Lze očekávat, že existence webové stránky indikuje zájem firmy o nalezení potenciálních zákazníků nebo obchodních partnerů. Pokud firmy vlastní webové stránky nemají, jsou výrazně hůře kontaktovatelné, ale také jsou méně nebo vůbec podnikatelsky aktivní. To dokazuje i fakt, že mívají častěji obrat nižší než jeden milion korun,“ říká analytik Bisnode Milan Petrák.
Podle statistiky Bisnode má 58 % japonských firem v Česku webové stránky, následují skandinávské státy Finsko (45 %), Švédsko a Norsko (40 %). Dobře si vedou i země, které jsou považovány za daňový ráj. Do první patnáctky se vešlo Lucembursko (29 %) a Malta (25 %) a z dalších zemí například u Kypru činí podíl firem s webem 25 %, u Singapuru 24 %, u Monaka 22 % a Hongkongu 17 %. „To, že daná země patří mezi rozvinuté, není ve statistice zárukou úspěchu,“ uvedl dále analytik Bisnode s tím, že na nejnižší příčce ze zemí s rozvinutou ekonomikou se umístil Izrael (8 %) následovaný Jižní Koreu (10 %), Itálií (12 %), Řeckem (13 %) a Austrálií (15 %).
Silně rozdílné hodnoty vykazují sousedé České republiky. Nejlépe si vede Rakousko (30 %) před Německem (27 %), Slovenskem (19 %), Polskem (15 %) a Maďarskem (9 %). Zřídka mívají firemní web společnosti s vlastníkem ze zemí bývalého Sovětského svazu. Zde dopadly nejlépe pobaltské státy (Estonsko 17 %, Litva 9 %, Lotyšsko 7 %). „U Rusů, kteří jsou nejčastějšími zahraničními vlastníky českých firem, webové stránky nemají ani 4 firmy ze 100,“ dodal analytik Bisnode. Minimální podíl firem s webem je také mezi čínskými, ukrajinskými nebo vietnamskými společnostmi.