dnes
Úterý - obcasny-dest
8°C
zítra
Středa - zatazeno
11°C
pozítří
Čtvrtek - zatazeno
11°C
Je třeba bourat Libeňský most? Posoudí to odborníci z ČVUT
Libeňský most není v dobrém technickém stavu. Foto: Jindřich Dvořák

Je třeba bourat Libeňský most? Posoudí to odborníci z ČVUT

Odborníci z pražského ČVUT posoudí, zda je třeba bourat pražský Libeňský most, nebo zda má být opraven. Experti mají vypracovat posudek a navrhnout nejlepší řešení, sdělil mluvčí pražského Institutu plánování a rozvoje (IPR) Adam Švejda. Podle předloňské zprávy Technické správy komunikací je Libeňský most v nejhorším stavu ze všech pražských mostů.

Opravu mostu chystá město řadu let, v roce 2006 vydaly úřady územní rozhodnutí a o tři roky později stavební povolení. Proti možnému zbourání mostu se postavila občanská sdružení i radnice Prahy 7. „Pustit se do demolice mostu a následné nákladné rekonstrukce bez špičkových podkladů by bylo diletantství. Věřím, že nám posudek ukáže, že lze zvolit levnější a citlivější řešení," uvedl dnes náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Proti původnímu plánu rekonstrukce, kdy měl být most rozšířen a některé jeho části zbourány, se postavila například Česká komora architektů i radnice Prahy 7. Městská část tvrdí, že lze spíš než o opravě mluvit o demolici. Radnice nesouhlasí ani s rozšířením mostu o pět na 26 metrů.

Libeňský most by potřeboval nový kabát

Od roku 1928, kdy byl most uveden do provozu, nebyla ani jednou opravena jeho nosná konstrukce. Kvůli velmi špatnému stavu byl v roce 2009 zakázán na most vjezd vozům těžším než 7,5 tuny. Navíc tu byla snížena rychlost tramvají na 20 kilometrů za hodinu a přímo na mostě se nesmějí potkat protijedoucí tramvaje.

Autory Libeňského mostu, který spojuje Holešovice a Libeň, jsou architekt a kubista Pavel Janák a konstruktér František Mencl.


Praha uspěla ve sporu s řidičem UBERu. Podle soudu se jedná o taxislužbu

8. listopadu 2017 v 18:30

Nejvyšší správní soud zrušil verdikt městského soudu v kauze řidiče využívajícího aplikaci UberPop. Řidič město žaloval kvůli tomu, že nesouhlasil s pokutou od magistrátu. Nejvyšší správní soud tak svým rozhodnutím potvrdil, že UBER má být posuzován jako klasická...

Další články
Nahoru