dnes
Pátek - skorojasno
0°C
zítra
Sobota - zatazeno
0°C
pozítří
Neděle - zatazeno
0°C
Byznys

Jak najít nové perspektivní zaměstnance?

Firmy hledají nové talenty – ale kdo je talent? Nemusí jít o člověka, který neustále někde inzeruje, jak je dobrý. Jak najít a oslovit lidi, kteří budou pro firmu přínosem? Není to nic jednoduchého. Zde je několik námětů, které při hledání takových zaměstnanců pomohou.

„Rostou mzdy, firmy nabízejí zajímavé benefity, čerství absolventi přestali být nechtěnou silou bez praxe a stali se perspektivní posilou, do jejichž vzdělání se vyplatí investovat,“ vypočítává Zuzana Lincová, ředitelka Profesia.cz. „Přesto se zaměstnavatelům často nedaří oslovit kvalitní uchazeče o práci, nebo hůř, jejich kvalifikovaní lidé odcházejí ke konkurenci.“

Jak tedy postupovat, aby na současném trhu práce uspěli v bitvě o talenty? „Je nutné v první řadě pracovat dlouhodobě a systematicky, definovat koho vlastně chceme, kombinovat různé způsoby oslovení uchazečů a nebát se neotřelých nápadů,“ říká Lincová. „A především pracovat na budování „dobré značky“ firmy.“

Samozřejmě není možné paušalizovat, jinak se hledají řadoví pracovníci, jinak specialisté nebo lidé na manažerské posty. Zde je pár námětů, které při hledání nových zaměstnanců pomohou:

Přijměte HR marketing jako součást své strategie

V současné době stále více lidí, především mladých, slyší na „značku“ zaměstnavatele. Je proto důležité, aby HR manažeři byli opravdu právoplatnou součástí vedení firmy a podíleli se na vytváření její strategie. Aby mohli ovlivnit, zda bude firma vnímaná jako dobrý zaměstnavatel, který může nabídnout zajímavou a smysluplnou práci s perspektivou pro rozvoj svých zaměstnanců.

Kombinujte různé způsoby náboru

Záleží na typu nabízené pozice, ale doporučujeme kombinovat různé způsoby náboru. I když pro některé pozice, například místa IT specialistů nebo manažerské posty, je nejúčinnější kampaň na LinkedIn, doporučujeme kombinovat ji i s jinými kanály, například pracovními servery. Naopak lidé v gastro segmentu se často hledají přes klasickou inzerci nebo pracovní portály, a pro oslovení mladých zájemců je dobré nevynechat sociální sítě. Pokud využíváte klasickou inzerci, nezapomeňte vložit odkaz na vaši náborovou stránku, která může být na rozdíl od inzerce velmi kreativní a může uchazeče o práci přesvědčit.

Oslovujte mladé lidi už na školách

Talenty je třeba podchytit už na školách. Řada firem už to pochopila a se školami spolupracují a podporují je. Poměrně velkou investicí, která se ale velmi pravděpodobně vrátí v možnosti vzdělávat studenty v souladu s reálnou potřebou firem a výrazně zvýšit renomé společnosti v zajímavé cílové skupině, je nabídka špičkových odborníků firmy jako přednášejících, případně konzultantů či oponentů diplomových prací na vysokých školách. Doporučujeme také zkoušet neotřelé způsoby oslovení mladé generace: příkladem může být Accenture Hackathon – mezinárodní soutěž týmů, které během víkendu vymyslí, připraví a odprezentují projekty, s nimiž se ucházejí o účast v celosvětovém klání, a zároveň soutěží o zajímavé ceny. Firmy tak kontaktují aktivní a motivované mladé lidi.

Vytvářejte příležitosti

Vytvářejte příležitosti pro lidi, kteří nejsou na trhu práce úplně nejžádanější. Nabídněte možnost dovzdělání a zaškolení čerstvým absolventům nebo lidem, kteří by rádi změnili profesi. Ženám, které se po mateřské potřebují vrátit do pracovního poměru, nabídněte například firemní školku, možnost pracovat na zkrácený úvazek nebo částečně z domova. Vytvářejte příležitosti pro lidi nad 50 let, získáte často zkušené a loajální zaměstnance.

Nezapomeňte na talenty, které už ve firmě máte

Nezapomínejte na lidi, které už ve firmě máte. Zaměstnance, který na své pozici není spokojený, ale odvádí dobrou práci, často odradíte od odchodu ke konkurenci tím, že mu nabídnete jiné uplatnění. U druhých zase lepší finanční nabídku „přebijete“ perspektivou rozvoje nebo investicí do jeho vzdělání.

 


Ceny plynu v příštím roce? U innogy porostou jen mírně

Včera v 08:27

Po několika letech zlevňování dochází letos na energetických trzích k obratu trendu. V uplynulých měsících ceny plynu na velkoobchodních trzích výrazně vzrostly a nadále rostou. Někteří dodavatelé již v reakci na tento vývoj plyn zdražili nebo zdražení ohlásili, a to až o více než 10 %. Naproti...

Od roku 2012 v ČR klesá podíl ztrátových firem

10. prosince 2018 v 11:52

Podíl ztrátových firem mezi společnostmi, které v posledních deseti letech vykázaly tržby a zveřejnily finanční výkazy, byl v roce 2017 na nejnižší úrovni. S rostoucími tržbami firem klesá podíl ztrátových subjektů. Ukázala to nejnovější analýza poradenské společnosti Bisnode, která v ČR disponuje...

innogy vstupuje do telco byznysu v ČR

4. prosince 2018 v 09:17

Energetická skupina innogy rozšiřuje své podnikání v Česku – nově vstoupila na trh telekomunikací se zaměřením na infrastrukturu optických kabelů. Od začátku letošního roku nakupuje innogy lokální poskytovatele vysokorychlostního připojení k internetu a souvisejících...

Počet firem řízených bezdomovci skokově vzrostl, nejvíc jich je v Praze 4

3. prosince 2018 v 09:58

Počet firem, které jsou vlastněny nebo řízeny osobami, které mají trvalý pobyt na radnici, dosáhl 14 453 a meziročně se zvýšil o 76 %. Jde o necelá 3 % českých firem. Stejně tak prudce narůstají počty bezdomovců angažovaných ve firmách, aktuálně jich je 9 599, o 80 % víc než loni. Analýza...

Byznys v ČR se koncentruje v Praze

1. prosince 2018 v 10:32

Na tisíc obyvatel v ČR připadá necelých 47 firem. Celorepublikovému průměru se zcela vymyká Praha. V hlavním městě má sídlo 44 % českých firem a na tisícovku obyvatel je tak registrováno téměř 174 společností. V Česku je aktuálně 485 908 společností s ručením omezených a akciových společností....

Trend trhu práce: Poptávka po práceschopných seniorech

29. listopadu 2018 v 07:34

Na trhu práce dnes stále nejsou lidi, nezaměstnanost je na rekordně nízké úrovni a firmy již nevědí, kde volné pracovníky získat. Skupinou, která se nabízí a kolem které mnozí zaměstnavatelé obletují, jsou práceschopní senioři. Ti mohou ekonomice pomoci, musí však mít pro svou práci adekvátní...

innogy bude koprodukovat dvě komedie a drama z válečného období

28. listopadu 2018 v 07:26

Teroristka režiséra Radka Bajgara, Nabarvené ptáče Václava Marhoula a Poslední aristokratka v režii Jiřího Vejdělka. S podporou těchto tří snímků počítá projekt innogy – energie českého filmu, který vstupuje do 14. sezony. Energetická skupina innogy jako dlouhodobě nejvýznamnější partner českého...

Další články
Nahoru