Dnes Sobota - zatazeno 16°C
Zítra Neděle - obcasny-dest 17°C
Sobota 24. 9. 2022
Svátek má Jaromír
Zpravodajství
Aktuální zprávy z hlavního města
Jak často chodit do posilovny? Na začátku musíte pojmenovat svá očekávání, říká trenér
Ilustrační foto: plex / Freeimages.com

Jak často chodit do posilovny? Na začátku musíte pojmenovat svá očekávání, říká trenér

Názory na to, jaká frekvence návštěv posiloven je vhodná, se liší. A je lepší cvičit ráno, přes den, nebo si dát do těla spíš večer? Přinášíme pohled Václava Kváči, který provozuje K&K Family Fitness ve Vratislavově ulici v Praze 2 a v minulosti se věnoval kulturistice na vrcholové úrovni. 

„Záleží na tom, co návštěvník posilovny vlastně chce. Musí si ujasnit priority a pojmenovat svá očekávání, čeho chce cvičením dosáhnout. Pokud plánuje opravdu zhubnout nebo se dostat do formy, měl by chodit cvičit aspoň třikrát týdně, případně k tomu dělat i jiné sporty. A důležité je hlavně upravit stravu, zbavit se špatných návyků,“ uvádí Kváča.

„Když budete cvičit třikrát týdně, ale do toho se ládovat knedlíky, tak prostě nezhubnete. Strava je základ,“ směje se.  Podle něj je pro úplné nováčky, kteří jsou cvičením „nepolíbení“, důležité, aby se na začátek poradili s trenéry, kteří jim sestaví tréninkový plán, poradí se stravou a podobně.

Ideální doba na cvičení, která je vhodná pro všechny, podle Kváči neexistuje. „Někdo kvůli práci nemá moc na výběr. Pokud vám povinnosti umožní jít cvičit, kdy chcete, zvolte si to, co vám vyhovuje. Já třeba úplně ráno cvičit nechci, ale jsou lidé, které ranní fitko nakopne a probudí. Každému vyhovuje něco jiného,“ řekl Kváča, který ve svém podniku umožňuje cvičit ranním „ ptáčatům" i večerním „sovám“.

Otevřeno má v pracovní dny od 7 do 21 hodin. Během letních prázdnin má o víkendech zavřeno, od září bude mít opět otevřeno v neděli od 10 do 16 hodin.

Jedna návštěva posilovny by podle Kváči měla trvat aspoň hodinu, aby člověk stihnul procvičit vše potřebné. „Po tréninku je dobré si dát nějaké větvené aminokyseliny (BCCA) a proteinový nápoj, což umožní regeneraci vyčerpaného těla po fyzickém výkonu. Když si člověk po těžkém tréninku nedá nic, tak si tělo  bere energii ze svalové hmoty. To je kontraproduktivní. Vhodná strava po tréninku je důležitá,“ zdůrazňuje Václav Kváča.


Autor: puc

Nová pobytová služba pro dospělé s autismem

Včera v 11:40

Diakonie Praha ve spolupráci s hlavním městem slavnostně otevřela novou pobytovou sociální službu pro Pražany s těžší formou autismu, kteří potřebují individuální, intenzívní, a hlavně neustálou péči. Nový Domov Daniela ve Stodůlkách vznikl jako dostavba a sloužit bude od...

Pozor na záměnu plicních nemocí s postcovidovým syndromem, varují pneumologové

12. září 2022 v 11:08

Za potížemi s dýcháním nemusí být vždy postcovidový syndrom– varují plicní lékaři. Poslední dva roky jim do ordinací chodí pacienti, u nichž došlo k záměně vážné plicní choroby, jakou je například idiopatická plicní fibróza (IPF), za postcovidový syndrom. Člověka, který přijde k lékaři s potížemi...

Nepodceňujte prevenci, přijďte na Den zdraví s Prahou 4

5. září 2022 v 05:59

Na úterý 13. září připravila Praha 4 pro své obyvatele ve spolupráci s Fakultní Thomayerovou nemocnicí (FTN) tradiční Den zdraví. Od 11 do 18 hodin budou před OC Arkády Pankrác připraveny preventivní programy i vyšetření.

Koncert na podporu registru dárců kostní dřeně

3. září 2022 ve 12:35

Charitativní koncert pro nábor dobrovolných dárců kostní dřeně se ková v úterý 6. září na fotbalovém hřišti v Hornoměcholupské ulici. Nad akcí převzal záštitu starosta Prahy 15 Milan Wenzl (za ANO).

Další články
Nahoru