
Interpelace na pražské zastupitele se přesunou na pozdější čas a budou delší
15. ledna 2025 10:30
Interpelace slouží k tomu, aby občané mohli pokládat otázky zastupitelům včetně radních a primátora. Změní se také lhůty pro svolání jednání a vyhotovení zápisu. Tato úprava vyplývá ze změny zákona o hlavním městě Praze z roku 2024. Novelu jednacího řádu ještě musí schválit zastupitelé. Na programu ji budou mít příští týden.
„Důvodem návrhu je vstřícnější úprava pro občany, neboť současně nastavený režim je zejména pro pracující občany nevhodný. Vhodnější se jeví posunutí interpelací na odpolední hodinu, kdy již většina občanů nemusí řešit volno v práci," stojí v důvodové zprávě příslušného materiálu.
Dobu interpelací je podle zprávy potřeba prodloužit, protože se nyní stává, že ve stanoveném čase na některé zájemce nedojde řada.
Pokud zastupitelé požádají o svolání mimořádné schůze, musí se podle novely řádu konat do 21 dní od doručení žádosti. Původní lhůta byla 15 dní. Termín pro vyhotovení a zveřejnění zápisu se prodlouží ze sedmi dnů na 15.
Podle důvodové zprávy je současný jednací řád v rozporu se zákonem o hlavním městě, a proto je nutné lhůty sjednotit podle zákona, který má před vnitřním předpisem přednost.