
Inovační maratonu Nakopni Prahu ocenil nástroj pro komunikaci tramvají i recyklaci kávové sedliny
6. června 2022 11:27
11 finálových týmů představilo svá řešení na vypsané výzvy před odbornou porotou. Ta hodnotila řešení konkrétní výzvy, inovativnost, realizovatelnost, celkový přínos pro město a obchodní model.
Oceněné týmy:
Zavaděči řeší problematiku tramvajové dopravy, která v centru balancuje na hraně kapacity. To přináší problémy, které lze jen těžko řešit komunikací mezi dotčenými řidiči napřímo. Pomoci tak mohou moderní technologie. Řadička předá potřebné informace řidičům tramvají jasnou a srozumitelnou cestou přímo do palubního počítače v kabině řidiče.
“Máme ohromnou radost, že se v Nakopni Prahu podařilo uspět našemu projektu, který má za cíl pomoct řidičům tramvají v jejich náročné práci v pražském provozu. Věříme, že spokojenější budou po zavedení Řadičky jak řidiči tramvají, tak i cestující” říká k vítězství Kryštof Petrásek z týmu Zavaděči, který problematiku zná i ze své vlastní zkušenosti řidiče tramvaje.
reKáva je odpadová služba pro kavárny, firmy a dalším instituce. Zajišťuje svoz kávové sedliny prostřednictvím elektrického cargo kola. Daná organizace shromažďuje vyprodukovanou sedlinu do „smart košů“ s integrovaným čipem, které monitorovat její stav a zaplnění koše. Prostřednictvím aplikace propojené se „smart koši“ má pak řidič kola přehled o tom, zda je třeba sedlinu již svézt pro další využití.
„Jsem ráda, že se mí díky Nakopni Prahu podařilo projekt reKáva posunout do byznysové podoby a z ocenění mám velkou radost. Kávová sedlina je cenná surovina, která v tuto chvíli končí na skládkách. Ve spolupráci s PricewaterhouseCoopers jsme vypracovali a otestovali inovativní technologické řešení, které již nyní využívá například kavárna v Pražském kreativním centru,” řekla k účasti v soutěži Jana Šrámková.
gamifit je gamifikovaná fitness aplikace pro děti inspirovaná sportovními trackery a workouty tvořenými pro užívání doma. Zároveň přináší možnost propojení např. s učitelem či trenérem, který pomocí aplikace může dětem dávat pohybové výzvy. Aplikaci tak mohou využít např. školy a motivovat své žáky k pohybu i mimo hodiny tělesné výchovy, nebo v případě lockdownů.