dnes
Neděle - prehanky-dest
12°C
zítra
Pondělí - obcasny-dest
7°C
pozítří
Úterý - obcasny-dest
11°C
ByznysKomerční sdělení

innogy zavádí opatření eliminující nekalé praktiky ohrožující zákazníky

Ve snaze omezit další aktivity tzv. energetických šmejdů podpořila skupina innogy v ČR Deklaraci dodavatelů elektřiny a zemního plynu na ochranu spotřebitelů. Zapojí se tak do činnosti nové platformy, která by měla prostřednictvím Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) zavést formou samoregulace do praxe část opatření, s nimiž počítá připravovaná novela energetického zákona. Sama navíc plánuje důsledný postup vůči prokázaným pokusům o zneužití dobrého jména innogy podomními prodejci.

„Aktuálně připravujeme společně s našimi právníky konkrétní kroky, které by měly zastavit pokusy o podvodné obchodní praktiky. Nechceme, aby naše jméno bylo spojováno s vydíráním a podvody,“ varoval tzv. šmejdy Tomáš Varcop, CEO innogy Česká republika, a dodal: „Kvůli energetickým šmejdům musíme řešit stovky dotazů týdně na naší zákaznické lince. Zaznamenáváme mnoho špatných zkušeností a stížností našich zákazníků na podomní prodejce, kteří se vydávají za innogy. Od jejich jednání se jednoznačně distancujeme. Žádné šmejdy nezaměstnáváme, a naopak se snažíme pomáhat. Naše zákaznická linka funguje v posledních měsících už i jako poradenská. Zavedli jsme i novou praxi a zpětně kontrolujeme každou uzavřenou smlouvu a zjišťujeme u nových zákazníků solidnost, korektnost, slušnost a profesionalitu našich obchodníků.“

Jak dokládají statistiky kontrolních orgánů, stížností spotřebitelů vloni meziročně znovu přibylo. Potvrzuje se také fakt, že nejrychleji narůstá počet problémů v oblasti zprostředkování. innogy proto upozorňuje, že naši prodejci jsou vždy vybaveni originálním identifikačním průkazem. Každý z nich má přidělený svůj jedinečný kód prodejce. Ten obsahuje celkem deset znaků.

Na identifikačním průkazu v podobě plastové kartičky je uvedeno logo innogy, jméno a příjmení prodejce, datum platnosti a telefonní číslo na bezplatnou zákaznickou linku innogy. Stačí proto vytočit 800 331 331 a nechat si ověřit totožnost prodejce a jeho oprávnění nabízet produkty innogy.

„Svůj identifikační kód je externí prodejce povinen uvést do určeného pole v záhlaví smlouvy o sdružených službách dodávek elektřiny nebo plynu, pokud ji se zákazníkem sjedná. Propsaná kopie smlouvy pak zůstává zákazníkovi. Nikdy tak nemůže nastat situace, že by náš zákazník nevěděl, s kým jedná a co podepisuje,“ připomněl David Konvalina, ředitel innogy pro maloobchod a marketing.

„Skupina innogy jako jeden z největších tuzemských dodavatelů zemního plynu a elektřiny stanovuje standardy podnikání v oblasti péče o zákazníky. To, že se přihlásila k Deklaraci 2.0, je významným signálem pro celý trh. A je to zvlášť důležité ve chvíli, kdy stále chybí tolik potřebná legislativa, která by posílila ochranu spotřebitelů před energetickými šmejdy,“ zdůraznil Tomáš Prouza, prezident SOCR ČR, jenž vznik obou Deklarací v loňském roce inicioval.



DPH v Česku platí méně než pětina podnikatelů, nejvíc z nich má registrované sídlo v Praze

21. února 2020 v 07:18

V České republice podniká 2 900 000 subjektů, k platbě daně z přidané hodnoty – DPH – je však registrováno jen 17,5 procent z nich. Vyplývá to z analýzy poradenské společnosti Bisnode, která se zabývá analýzou tuzemské podnikatelské základny. Podle ní DPH odvádí 46 % společností s ručením omezeným...

innogy: Czech Superbrands již popáté

20. února 2020 v 19:53

innogy v České republice již popáté obhájila ocenění Superbrands. Prestižní ocenění Czech Superbrands Award se uděluje oblíbeným značkám na základě průzkumu a rozhodnutí odborné komise Brand Council. Získávají ho značky, s nimiž si zákazníci spojují významné hodnoty. Společnost innogy obhájila...

Cenové mapy pro tržní odhad nemovitosti nestačí

19. února 2020 ve 20:22

Cenové mapy vycházejí z realizovaných prodejů evidovaných katastrálními úřady. Pokud však chcete zjistit tržní hodnotu konkrétní nemovitosti, pouze s těmito údaji si určitě nevystačíte. Proč? Údaji o prodejích totiž celý proces stanovení tržní hodnoty nemovitosti teprve začíná. Cenové mapy tak...

innogy: Jak se účinně bránit útokům energetických šmejdů

16. února 2020 v 06:16

Energetičtí šmejdi běžně používají manipulativní a klamavé obchodní praktiky. Rádi při svých návštěvách vyvolávají dojem, že je třeba jednat rychle, jinak hrozí nebezpečí – typicky přerušení/ukončení dodávek, převod k dražšímu dodavateli apod. Často vyžadují přístup do bytu/domu, dožadují se...

Ukrajinci a Slováci skupují české firmy

11. února 2020 ve 13:33

Zahraniční podnikatelé loni koupili 3366 českých firem, což je o 3,4 % méně, než v roce 2018 a nejméně za posledních šest let. České firmy nejčastěji kupovali Ukrajinci (897) a Slováci (690), s výraznějším odstupem následovali Maďaři (192), Rumuni (186) a Rusové (170). Informace dnes přinesla...

Refinancování hypotéky: Co to znamená?

5. února 2020 v 06:29

Splácíte hypotéku, které pomalu končí fixace? Zařiďte si refinancování hypotéky s výhodnější úrokovou sazbou. Co přesně refinancování znamená a kdy ho využijete?

innogy chce zastavit podvodníky, kvůli jejich praktikám bylo podáno trestní oznámení na neznámého pachatele

4. února 2020 ve 14:44

Nekalé praktiky energetických šmejdů vůči innogy a jejím zákazníkům naplňují skutkové podstaty trestných činů, jako jsou podvod, vydírání, porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže nebo práv k ochranné známce. Energetická skupina se proto obrátila na policii a podala trestní oznámení na...

Podnikatelé loni zrušili rekordní množství firem

4. února 2020 v 09:54

Podnikání v České republice v loňském roce ukončilo 15 044 kapitálových firem, což je téměř o pětinu víc než v roce 2018. Počty zaniklých firem se nepřetržitě zvyšují již od roku 2014. Informace zveřejnila poradenská společnost Bisnode.

Čtvrtý ročník soutěže Kanceláře roku zná své vítěze

2. února 2020 v 10:08

Na slavnostním galavečeru, konaném na Žofíně, byli 29. ledna vyhlášeni vítězové všech 9 soutěžních kategorií, z čehož dvě byly letošní novinkou – kanceláře nad 5.000 m2 (EYELEVEL) a nejlepší regionální kancelář (Schwan Cosmetics CR z Českého Krumlova). Kromě vyhlášení vítězů soutěžních kategorií...

Další články
Nahoru