dnes
Čtvrtek - jasno
11°C
zítra
Pátek - zatazeno
9°C
pozítří
Sobota - oblacno
13°C
Lifestyle / ZdravíKomerční sdělení

innogy: Zachraňujeme životy

Na selhání srdce ročně v zemích EU předčasně zemře půl milionu lidí. K zástavě srdce často dochází bez předchozího varování a může postihnout i zcela zdravého člověka. V takových případech je každá vteřina drahá a k záchraně života může pomoci automatický externí defibrilátor (AED). Jeden takový je nyní k dispozici na recepci teplárny innogy Energo v Náchodě.

„S nápadem na instalaci defibrilátoru přišli naši zaměstnanci. Přístroj registrován v celostátním záchranném systému, je také vidět i mobilní aplikaci Záchranka, takže je samozřejmě k dispozici nejen našim zaměstnancům, ale veřejnosti a záchranným složkám,“ říká manažer teplárny Zdeněk Slavík.

Defibrilátor typu Lifepack CR Plus je umístěn na adrese Plhovská 544 v přízemí recepce teplárny. Vzhledem k nepřetržitému provozu teplárny je přístroj k neustále k dispozici i pro veřejnost. Recepce je otevřena od 5:30 do 16 hodin, v ostatních časech lze použít zvonek na centrální velín.

Přístroj AED v areálu teplárny vhodně doplňuje síť defibrilátorů na území města. „Hned naproti našemu provozu se nachází obchod řetězce Lidl s velkým pohybem lidí. Takže se dá říci, že je náš defibrilátor v rámci města umístěn na dobrém místě,“ dodal Slavík. Celkem je nyní v Náchodě podle aplikace Záchranka k dispozici celkem sedm AED zařízení.

Co se děje při zástavě srdce?
Srdce přestává pumpovat krev do těla a orgánům rychle dochází kyslík. Po třech až pěti minutách začínají postiženému odumírat mozkové buňky, takže rychlost poskytnutí první pomoci je klíčová. Do příjezdu záchranné služby bude člověk se zástavou srdce potřebovat především pomoc od lidí, kteří jsou na místě.


V Motole vyšetřili už několik tisíc vzorků

25. března 2020 v 09:47

Od 5. března, kdy se začalo ve FN Motol laboratorně testovat na přítomnost koronaviru, zde bylo vyšetřeno přes 2500 vzorků. V prvních týdnech šlo o přibližně 15–20 % všech diagnostických testů provedených v celé ČR. 

Pro komunikaci s neslyšícími slouží v Praze 4 tichá linka

20. března 2020 ve 12:09

Jednou z možností, jak přispět k informovanosti neslyšících klientů, k pomoci v nenadálých situacích, ke zlepšení kvality jejich života a také k osvětě ve slyšícím světě, je Tichá linka, kterou podporuje i Praha 4.

Další články
Nahoru