Dnes Středa - skorojasno 25°C
Zítra Čtvrtek - jasno 25°C
Středa 27. 9. 2023
Svátek má Jonáš
Newsletter Pražský patriot
Pro odběr ranního přehledu článků za posledních 24 hodin se přihlaste zde.
Byznys

innogy přechází jako první ze skupiny MVM do cloudu od SAP

Energetika v současné době čelí mnoha výzvám. Kromě extrémní volatility cen elektřiny a plynu na světových burzách, tlaku na úspory a bezemisní ekonomiku je nyní klíčová i flexibilita a využití digitálních technologií. innogy se proto rozhodla přepracovat IT podporu svých podpůrných procesů a jako první ze skupiny MVM ji převádí do cloudu od SAP. Letos spustila systémy na platformě SAP S/4HANA, které jí umožňují rychlejší zpracování dat a úsporu nákladů. Firma nyní využívá ERP systém nové generace a další plánuje zavést tento a příští rok.

„Po spojení se skupinou MVM jsme začali transformační proces, ve kterém se nám otevřela řada příležitostí k inovacím. Jednou z nich byl právě přechod z původních systémů na nové a cloudová řešení SAP se nabízela. V rámci skupiny jsme tak první společností, která má ERP systém nové generace v cloudu, a zahraniční kolegové se od nás mohou inspirovat,“ říká Petr Matoušek, Head of IT innogy Česká republika.

V regionu střední a východní Evropy se innogy také zařadila mezi první větší společnosti, které využívají nový produkt RISE with SAP, zaměřující se na digitální transformaci a přechod do cloudu bez nutnosti velkých počátečních investic a bez ohledu na to, v jaké fázi digitální transformace se aktuálně nacházejí. Ten umožňuje i lepší přístup z mobilních zařízení a přizpůsobení podle potřeb zákazníka, což v případě innogy znamenalo i umožnění práce ve třech účetních standardech zároveň.

„V energetickém sektoru jsou zpravidla větší firmy se složitější strukturou, u kterých přechod na systémy nové generace vyžaduje velkou časovou investici. Firmy, které se na cestu transformace vydaly již v minulých letech, proto mají náskok před konkurencí a jsou lépe připraveny čelit současným i budoucím výzvám,“ říká Martin Dvořák, manažer SAP ČR pro klíčové zákazníky v oblasti utility a dodává: „innogy využívá systémy SAP už přes dvacet let a tento krok je součástí jejich vývoje a potřeby neustále inovovat. V SAP neustále zlepšujeme naše produkty a služby, abychom firmám v Česku pomohli uspět, a dlouholetá spolupráce s innogy je pro nás znamením, že jdeme správnou cestou.”

innogy zvažovala přechod na platformu SAP S/4 HANA Private Cloud již od roku 2020 a postupně připravovala své interní procesy. Spolupracovala i s partnerskými společnostmi FPT a KCT data, které pro innogy realizovaly fit-gap analýzu. Implementace a spuštění systému pro pilotní společnost poté proběhlo už za pouhý půl rok. Pro firmu se 1,7 miliony zákazníků v České republice to znamená první úspěšnou migraci systému do cloudu od SAP. V průběhu tohoto a následujícího roku plánuje v přechodu pokračovat s HR a dalšími systémy.

Popularita cloudových systémů nové generace v současné době roste, což potvrzují i data společnosti SAP. Celosvětově zaznamenala firma minulý rok 18% nárůst počtu zákazníků využívajících systémy S/4 HANA. Celkem jich nyní firma čítá na více než 20 000.



Autor: Alo

Soutěž EY Podnikatel roku 2023 hlavního města Prahy a Středočeského kraje spustila nominační fázi

8. září 2023 v 11:15

Společnost EY pod záštitou primátora hlavního města Prahy Bohuslava Svobody a ve spolupráci s inovační agenturou SIC vyhlásila devatenáctý ročník soutěže o titul EY Podnikatel roku hlavního města Prahy a Středočeského kraje. Celkem osm podnikatelů z těchto dvou regionů se v minulosti stalo...

Fakulta dopravní ČVUT v Praze podepsala nové strategické partnerství se společností SITA

8. září 2023 v 08:22

Ve středu 6. září byla podpisem partnerství mezi společností SITA a Fakultou dopravní ČVUT v Praze obnovena spolupráce zaměřená jak na vzdělávání nových odborníků, tak i na projektové záměry v oblasti letecké dopravy.

Wolt zavádí nonstop provoz, vedle restaurací nabídne i potraviny nebo květiny

29. srpna 2023 v 07:28

Finská technologická společnost Wolt zavádí v hlavním městě nepřetržitou rozvážku z vybraných podniků. Většina pražských zákazníků si tak nyní může objednávat v režimu 24/7 se stejným servisem, na který jsou zvyklí. Zákaznická podpora funguje po celou noc a je připravena pomoct zákazníkům v řádu...

Další články
Nahoru