innogy: Ochrana spotřebitelů před nekalými praktikami je prioritou
13. května 2020 16:53
„Aktivitu regulátora jednoznačně vítáme. Je to další důležitý a pozitivní krok na cestě k lepší ochraně spotřebitelů a k postupné kultivaci trhu. Mohu ujistit všechny naše zákazníky, že naše smlouvy a produkty požadavky z výzvy splňují,“ řekl Tomáš Varcop, CEO innogy Česká republika, a dodal: „Se zákazníky jednáme transparentně. Například smlouvy a jejich parametry si mohou snadno zobrazit a zkontrolovat na samoobslužném portálu innosvět, kde je také možné si změnit zálohy.“
V oblasti ochrany spotřebitelů je innogy velmi aktivní již od otevření trhů s elektřinou a plynem. „Od počátku jsme v rámci odborných diskusí a konzultačních procesů pomáhali nastavovat standardy na tuzemském trhu. Podíleli jsme se také na vzniku první deklarace dodavatelů energií i její zpřísněné verze,“ zmínil Varcop.
Takzvaná Deklarace 2.0 vznikla pod hlavičkou Svazu obchodu a cestovního ruchu jako platforma na obranu před energetickými šmejdy. V Deklaraci dodavatelů energií se signatáři v rámci samoregulace kromě jiného zavázali, že sami budou důsledně kontrolovat způsob prodeje zprostředkovatelů.
Významný posun k lepšímu pro odběretele energií má v boji proti energetickým šmejdům přinést novela energetického zákona. Nová norma obecně zpřísňuje podmínky podnikání na energetickém trhu a velmi posiluje práva spotřebitelů. Počítá např. se zákazem uzavírat smlouvy na dobu delší než 36 měsíců. Největším přínosem by však mělo být zřízení registru zprostředkovatelů pod vedením Energetického regulačního úřadu.
„Pokládáme registraci za nutnost. Pokud mají všichni féroví hráči na českém trhu zájem o kultivaci obchodních činností a skutečný servis pro zákazníky, tak musí na tento princip přistoupit,“ dodal Varcop.