dnes
Středa - skorojasno
26°C
zítra
Čtvrtek - jasno
29°C
pozítří
Pátek - skorojasno
30°C
Byznys

INIZIO komentuje: Tipy a novinky z Babel Campu 2016? Pozor na kulturní zvyky a nástup vlády botů na sociálních sítích

Nedávno se fanoušci  a profesionálové ze světa sociálních sítí sešli v pořadí na 4. ročníku Babel Campu v pražských Holešovicích. Novinky z tohoto setkání okomentovali a tipy zprostředkovávají odborníci ze společnosti  INIZIO, největší jihočeské digitální agentury zaměřené na výkon.

Tip 1: Pozor na kulturní zvyky nejen na sociálních sítích
Tanya Quintieri, zakladatelka Thetranslators.com přinesla n a setkání odborníků na sociální média sondu do světa mezinárodního marketingu na sociálních sítích, ve kterém je více než jinde třeba dbát na interkulturní odlišnosti a dané kulturní zázemí. Koho by třeba napadlo, že slogan pracího prášku Ariel s číslem 88 může mít souvislost s neonacisty a nemusí být 100% vhodný pro propagační kampaň v Německu? „Je tedy potřeba opravdu znát a respektovat  kulturní zázemí dané země a společnosti,“ doporučuje a zážitky zprostředkovává Adéla Matejová z digitální agentury INIZIO.

Tip 2: Ovládnou (digi)svět roboti? Ne, spíše boti
Tým Triad Advertising zas představil využití automatizovaných botů v zákaznické podpoře a tedy téměř neomezené komunikaci se zákazníky. Pro boty podle nich nepotřebujete online 24hodinovou podporu, ale o to vyšší rozpočet – pro zajímavost se jejich vývoj pohybuje ve stovkách tisíc korun.

Tip 3: Úspěch v marketingu? Už nestačí mít jen dobrou značku
Přední polský marketingový odborník Paweł Tkaczyk  poskytl náhled na to, že ani velice velkorysý rozpočet nemusí přinést skvělé výsledky. Ve výsledku totiž občas platí to, že je třeba jen nedodržovat tradiční marketingové poučky. Když vytvoříte něco, co budou lidi milovat, úspěch si to u potencionálních zákazníků najde.

„Proto, až vám někdy přijde dost děsivá SMS zpráva s fotkou vašeho domu, nemusí to být nějaký psychopatický stalker, ale třeba jen vyladěná pozvánka na hororový festival Od Pawła Tkaczyka,“ uvedla zprostředkovaně Matejová z INIZIO s tím, že přítomným rovněž ukázal, že úspěchu a oblíbenosti u zákazníků lze dosáhnout pomocí vášně, intimity, a že již nestačí mít jen dobrou značku.

Tip 4: Buďte zákazníkům skutečně nápomocní
Někteří hosté poskytli užitečný přínos i v tom, jak udržet zájem publika až do konce přednášky, i když se téma může týkat spíše obchodu než světa sociálních sítí jako takového. Jedna z nejzábavnějších a nejživějších přednášek vzešla od Micka Griffina z manchesterské agentury Brand24.

Griffin dokázal zábavně propojit svět marketingu a obchodu, který podle Adély Matejové z INIZIO přítomným třeba poradil: „Pokud, chcete uspět, zkuste být vaším potenciálním zákazníkům nápomocní a odpovídejte na jejich dotazy na internetu, na které nikdo jiný neodpovídá. Pokud včas odpovíte, myslím opravdu včas, jako to udělal zákaznický servis zoufalému mladíkovi, kterému došel při jízdě ve vlaku na WC toaletní papír, a který tweetem volal o pomoc, získáte si oblibu online velice „čistým“ způsobem.“

Tip 5: Nezapomínejme na lidský přístup
Polle de Maagt řídící online marketingové strategie mimo jiné pro nizozemské aerolinky KLM zdůraznil, že pro samý digitál občas firmy zapomínají být opravdu lidmi. Přitom občas potěší  třeba vlastnoručně podepsané poděkování na účtence za útratu. Nebo třeba personalizovaný dárek pasažérům, kteří využili služeb KLM, třeba ve formě průvodce do destinace, do které zrovna míří. Přímo na letišti.

Tip 6: Klienta zapojte do kampaně od A do Z
Na „Human-Centered Design“ se zaměřila Nathalie Chemayel, která ukázala několik případových studií online kampaní na Snickers z B2Fresh. Na těchto příkladech tak potvrdila, že je důležité  klienta zapojit do procesu tvorby kampaně od začátku až do konce. A také, že proces testování nikdy nekončí.

Blíže o Babel Campu
Jedno z největších středoevropských setkání všech profesionálů zabývajících se sociálními sítěmi uvítal umělecký prostor Jatka 78 v pražských Holešovicích. Tým organizátorů Babel Campu v čele s Adamem Zbiejczukem si vybral vhodné místo pro debaty o proměnlivém a rychle běžícím světě sociálních sítí. Kapacita pozvánky čítala 1000 míst. Na místě byla převaha zahraničních řečníků, a tak hlavním komunikačním nástrojem byla angličtina. Koho z přítomných omrzelo příliš mnoho účastníků, mohl zvolit variantu B, a to účast na tematických workshopech v nedalekém Paper Hubu.

„Témata nabízeli řečníci opravdu různorodá: od fungování politických kampaní v sociálních sítích, stále vzrůstajícímu vlivu youtuberů a vlivu videa jako komunikačního média a prostředku, přes komunikaci se zákazníky pomocí automatizovaných botů či ztrátě a opětovnému nalézání lidskosti v komunikaci přes sociální svět,“ uvedla copywriterka se zájmem o sociální sítě Adéla Matejová z digitální agentury INIZIO (inizio.cz).

Pozornosti se dostávalo opravdovým zahraničním celebritám a profesionálům v oboru, mimo jiných vystoupili: Pawel Tkaczyk či Polle de Maagt, ale také osvědčené české stálice, jakou je kupříkladu Eliška Vyhnánková.


Rádio Expres FM zaznamenává nejvyšší poslechovost za svou historii. Dopomohla i nová večerní show

Včera v 10:50

Pražské rádio Expres FM má nejvyšší poslechovost ve své šestnáctileté historii. Vyplývá to z aktuálních výsledků průzkumu Radioprojektu, které potvrdily vzestupnou tendenci v rámci denní i týdenní poslechovosti stanice. 

Bezpečné dodávky plynu jistí každý den 230 pracovníků pohotovostní služby

8. srpna 2018 v 15:33

Více než dvě stě plynařů je připraveno v jakoukoli denní dobu okamžitě vyrazit a co nejrychleji prověřit hlášení o závadách nebo úniku plynu, které lidé oznamují prostřednictvím nonstop linky plynové pohotovosti na čísle 1239. Pracovníci společnosti GridServices se v rámci skupiny innogy starají...

Sledujte sdílení kol a automobilů v aplikaci Moje Praha

8. srpna 2018 v 09:14

Po více jak půlročním provozu přichází aplikace Moje Praha s novinkami, které přinášejí Pražanům nové praktické informace. Vedle přehledu kulturního dění v metropoli a navigační služby na nejbližší místa ve veřejném prostoru, jako jsou úřady, volná parkovací místa, dětská hřiště, lékárny nebo...

Daniel Barták je bezpečnostním ředitelem DPP

3. srpna 2018 v 09:43

Dopravní podnik má od 1. srpna nového bezpečnostního ředitele. Nově bude funkci vykonávat Daniel Barták. Nahradil tak Antonína Fedorka, který k 31. červenci ukončil v DPP pracovní poměr.

V pololetí přibylo nejvíce podnikatelů za poslední tři roky

3. srpna 2018 v 08:17

V prvním pololetí roku 2018 začalo v České republice podnikat 31 187 fyzických osob, zatímco své podnikání ukončilo 24 698 lidí. Díky tomu v České republice přibylo během prvního pololetí 6 492 fyzických osob podnikatelů, o 43 % více než před rokem a nejvíce za poslední tři roky. Počet podnikatelů...

Počet českých firem s britským vlastníkem stále roste

1. srpna 2018 ve 12:05

Velká Británie by měla opustit Evropskou unii koncem března 2019. Poradenská společnost Bisnode, která dlouhodobě sleduje vzájemné vazby a propojení mezi ekonomickými subjekty, zveřejnila analýzu, ve které porovnává, jak se brexit vyvíjí z pohledu podnikání britských firem v České republice....

GasNet se soustředí na podporu seniorů. Za 10 let už firma věnovala více než 25 milionů korun

27. července 2018 ve 12:10

Polohovací lůžka, antidekubitní a zdravotní matrace a hygienické pomůcky – to jsou nejčastější položky nákupů pořizovaných z finančních darů pro domovy seniorů, hospice a další zdravotní a sociální zařízení. Takové zjištění vyplynulo z průzkumu společnosti GasNet ze skupiny innogy. Největší...

V prvním pololetí vzniklo 16 154 nových firem, hodně společností ale také zaniká

25. července 2018 v 15:19

V roce 2017 vzniklo nejvíc firem od předkrizového roku 2007. Loňský rekord v počtu nově registrovaných firem se zřejmě letos překonat nepodaří, přesto podnikatelé zakládají nové firmy stále rychlým tempem. V prvním pololetí jich vzniklo 16 154, což je o 7 procent méně než ve srovnatelném období...

Další články
Nahoru