dnes
Sobota - jasno
3°C
zítra
Neděle - jasno
7°C
pozítří
Pondělí - skorojasno
12°C
Byznys

INIZIO komentuje: Tipy a novinky z Babel Campu 2016? Pozor na kulturní zvyky a nástup vlády botů na sociálních sítích

Nedávno se fanoušci  a profesionálové ze světa sociálních sítí sešli v pořadí na 4. ročníku Babel Campu v pražských Holešovicích. Novinky z tohoto setkání okomentovali a tipy zprostředkovávají odborníci ze společnosti  INIZIO, největší jihočeské digitální agentury zaměřené na výkon.

Tip 1: Pozor na kulturní zvyky nejen na sociálních sítích
Tanya Quintieri, zakladatelka Thetranslators.com přinesla n a setkání odborníků na sociální média sondu do světa mezinárodního marketingu na sociálních sítích, ve kterém je více než jinde třeba dbát na interkulturní odlišnosti a dané kulturní zázemí. Koho by třeba napadlo, že slogan pracího prášku Ariel s číslem 88 může mít souvislost s neonacisty a nemusí být 100% vhodný pro propagační kampaň v Německu? „Je tedy potřeba opravdu znát a respektovat  kulturní zázemí dané země a společnosti,“ doporučuje a zážitky zprostředkovává Adéla Matejová z digitální agentury INIZIO.

Tip 2: Ovládnou (digi)svět roboti? Ne, spíše boti
Tým Triad Advertising zas představil využití automatizovaných botů v zákaznické podpoře a tedy téměř neomezené komunikaci se zákazníky. Pro boty podle nich nepotřebujete online 24hodinovou podporu, ale o to vyšší rozpočet – pro zajímavost se jejich vývoj pohybuje ve stovkách tisíc korun.

Tip 3: Úspěch v marketingu? Už nestačí mít jen dobrou značku
Přední polský marketingový odborník Paweł Tkaczyk  poskytl náhled na to, že ani velice velkorysý rozpočet nemusí přinést skvělé výsledky. Ve výsledku totiž občas platí to, že je třeba jen nedodržovat tradiční marketingové poučky. Když vytvoříte něco, co budou lidi milovat, úspěch si to u potencionálních zákazníků najde.

„Proto, až vám někdy přijde dost děsivá SMS zpráva s fotkou vašeho domu, nemusí to být nějaký psychopatický stalker, ale třeba jen vyladěná pozvánka na hororový festival Od Pawła Tkaczyka,“ uvedla zprostředkovaně Matejová z INIZIO s tím, že přítomným rovněž ukázal, že úspěchu a oblíbenosti u zákazníků lze dosáhnout pomocí vášně, intimity, a že již nestačí mít jen dobrou značku.

Tip 4: Buďte zákazníkům skutečně nápomocní
Někteří hosté poskytli užitečný přínos i v tom, jak udržet zájem publika až do konce přednášky, i když se téma může týkat spíše obchodu než světa sociálních sítí jako takového. Jedna z nejzábavnějších a nejživějších přednášek vzešla od Micka Griffina z manchesterské agentury Brand24.

Griffin dokázal zábavně propojit svět marketingu a obchodu, který podle Adély Matejové z INIZIO přítomným třeba poradil: „Pokud, chcete uspět, zkuste být vaším potenciálním zákazníkům nápomocní a odpovídejte na jejich dotazy na internetu, na které nikdo jiný neodpovídá. Pokud včas odpovíte, myslím opravdu včas, jako to udělal zákaznický servis zoufalému mladíkovi, kterému došel při jízdě ve vlaku na WC toaletní papír, a který tweetem volal o pomoc, získáte si oblibu online velice „čistým“ způsobem.“

Tip 5: Nezapomínejme na lidský přístup
Polle de Maagt řídící online marketingové strategie mimo jiné pro nizozemské aerolinky KLM zdůraznil, že pro samý digitál občas firmy zapomínají být opravdu lidmi. Přitom občas potěší  třeba vlastnoručně podepsané poděkování na účtence za útratu. Nebo třeba personalizovaný dárek pasažérům, kteří využili služeb KLM, třeba ve formě průvodce do destinace, do které zrovna míří. Přímo na letišti.

Tip 6: Klienta zapojte do kampaně od A do Z
Na „Human-Centered Design“ se zaměřila Nathalie Chemayel, která ukázala několik případových studií online kampaní na Snickers z B2Fresh. Na těchto příkladech tak potvrdila, že je důležité  klienta zapojit do procesu tvorby kampaně od začátku až do konce. A také, že proces testování nikdy nekončí.

Blíže o Babel Campu
Jedno z největších středoevropských setkání všech profesionálů zabývajících se sociálními sítěmi uvítal umělecký prostor Jatka 78 v pražských Holešovicích. Tým organizátorů Babel Campu v čele s Adamem Zbiejczukem si vybral vhodné místo pro debaty o proměnlivém a rychle běžícím světě sociálních sítí. Kapacita pozvánky čítala 1000 míst. Na místě byla převaha zahraničních řečníků, a tak hlavním komunikačním nástrojem byla angličtina. Koho z přítomných omrzelo příliš mnoho účastníků, mohl zvolit variantu B, a to účast na tematických workshopech v nedalekém Paper Hubu.

„Témata nabízeli řečníci opravdu různorodá: od fungování politických kampaní v sociálních sítích, stále vzrůstajícímu vlivu youtuberů a vlivu videa jako komunikačního média a prostředku, přes komunikaci se zákazníky pomocí automatizovaných botů či ztrátě a opětovnému nalézání lidskosti v komunikaci přes sociální svět,“ uvedla copywriterka se zájmem o sociální sítě Adéla Matejová z digitální agentury INIZIO (inizio.cz).

Pozornosti se dostávalo opravdovým zahraničním celebritám a profesionálům v oboru, mimo jiných vystoupili: Pawel Tkaczyk či Polle de Maagt, ale také osvědčené české stálice, jakou je kupříkladu Eliška Vyhnánková.


Jen minimum vietnamských, ukrajinských nebo čínských firem má web

20. února 2019 v 10:03

Mezi ekonomickou vyspělostí země, ze které pocházejí zahraniční vlastníci českých firem a podílem firem, které mají vlastní webovou stránku, existuje úzký vztah. Takový je závěr analýzy poradenské společnosti Bisnode, která zkoumala tuzemské firmy kontrolované zahraničními majiteli z 91 různých...

innogy spustila službu pro neslyšící, služba je vhodná i pro seniory

14. února 2019 ve 12:34

Energetická společnost innogy spustila ve spolupráci s firmami Transkript a TextCom novou službu pro zákazníky, kteří trpí poruchami sluchu. Služba nabízí přepis mluveného slova do textové formy v reálném čase.

Praha je ze všech světových měst osmá nejlepší v péči o životní úroveň

14. února 2019 v 08:51

Česká republika je z hlediska kvality pracovních podmínek a příležitostí pětadvacátou nejlepší zemí světa. Hlavní město Praha je pak osmým nejlepším městem na světě ve schopnosti udržování životní úrovně, která je dostatečně atraktivní pro přilákání a udržení talentovaných lidí na pracovním trhu....

Loni zaniklo 12 692 firem, nejvíc za sedm let. Většina měla sídlo v Praze

11. února 2019 v 09:50

Loni ukončilo činnost rekordních 12 692 společností, nejčastěji z oblasti pronájmu a správy nemovitostí, obchodu a služeb. Nadpoloviční většina zaniklých společností měla sídlo v Praze. Podnikatelé nejčastěji zavírali společnosti staré 21 až 25 let a 6 až 10 let. Data vycházejí z analýzy...

V lednu bylo vyhlášeno 62 bankrotů obchodních společností a 459 bankrotů fyzických osob podnikatelů

8. února 2019 v 08:30

V lednu roku 2019 bylo vyhlášeno 62 bankrotů obchodních společností, 459 bankrotů fyzických osob podnikatelů a 1036 osobních bankrotů. Zároveň bylo podáno 96 návrhů na bankrot obchodních společností, 377 návrhů na bankrot fyzických osob podnikatelů a 972 návrhů na osobní bankrot.  Vyplývá to...

Trofej nejlepšího EY Podnikatele roku hlavního města Prahy pro rok 2018 získal Dariusz Jakubowicz

7. února 2019 v 08:25

Dariusz Jakubowicz, majitel a předseda představenstva společnosti BARVY A LAKY HOSTIVAŘ, a.s., která patří mezi nejvýznamnější středoevropské výrobce a distributory barev a laků, se stal vítězem a držitelem titulu EY Podnikatel roku 2018 hlavního města Prahy. Trofej nejlepšího EY Podnikatele roku...

Elektronická dražba slaví úspěch. Vítěz zaplatil za Poldi

4. února 2019 v 10:50

Vítěz elektronické insolvenční dražby areálu kladenských hutí Poldi, společnost Opimo Trade, uhradila ke dni 4. 2. doplatek vítězné nabídky 140 000 000 korun a stala se majitelem areálu. Elektronická dražba na portálu OKdražby.cz tak slaví úspěch. Kamenné dražby byly v minulosti vždy zmařeny...

Zájem o vytápění zemním plynem roste, lidé zprovozňují nevyužívané přípojky

29. ledna 2019 ve 13:15

V Česku roste zájem o ekologické vytápění zemním plynem. Vyplývá to ze statistik největšího distributora plynu GasNet ze skupiny innogy. Plynaři v posledních dvou letech totiž evidují několikanásobný nárůst počtu oživení tzv. mrtvých přípojek plynu. Důvodem je výstavba nových rodinných domů...

Každá osmá společnost v České republice má sídlo na virtuální adrese

29. ledna 2019 v 07:44

Více než 64 tisíc obchodních společností v České republice, tedy každá osmá společnost, má své sídlo na virtuální adrese. V České republice existuje více než 200 virtuálních adres, na 177 z nich sídlí sto a více firem a na 12 virtuálních adresách sídlí více než tisíc firem. Na největší virtuální...

V Dopravním podniku hlavního města Prahy končí advokát Květoslav Hlína

29. ledna 2019 v 07:42

Advokát Květoslav Hlína se v době svého působení v Dopravním podniku hlavního města Prahy nacházel pravděpodobně ve střetu zájmů. Mimo jiné zastupoval společnost Huawei, která byla Národním úřadem pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vyhodnocena jako bezpečnostní hrozba pro Českou...

Nejvíc českých firem loni koupili Ukrajinci, Slováci a Rumuni

28. ledna 2019 v 09:51

Loni odešlo z České republiky 3483 českých firem. Nejvíc jich přitom koupili Ukrajinci (776), Slováci (674), za nimi s odstupem následovali Rumuni (194), Rusové a Maďaři (shodně 183) a Poláci (179). Informace přinesla společnost Bisnode, jednička ve sledování vazeb a propojení mezi...

Jaký podíl tvoří finanční bonusy v ročním platu zaměstnanců?

24. ledna 2019 v 16:34

Platový portál Paylab, v ČR zastoupený značkou Platy.cz, analyzoval roční platy a výšku finančních bonusů pro jednotlivé úrovně pracovních pozic.

Další články
Nahoru