dnes
Pondělí - zatazeno
6°C
zítra
Úterý - obcasny-dest
5°C
pozítří
Středa - obcasny-dest
4°C
Byznys

INIZIO komentuje: Tipy a novinky z Babel Campu 2016? Pozor na kulturní zvyky a nástup vlády botů na sociálních sítích

Nedávno se fanoušci  a profesionálové ze světa sociálních sítí sešli v pořadí na 4. ročníku Babel Campu v pražských Holešovicích. Novinky z tohoto setkání okomentovali a tipy zprostředkovávají odborníci ze společnosti  INIZIO, největší jihočeské digitální agentury zaměřené na výkon.

Tip 1: Pozor na kulturní zvyky nejen na sociálních sítích
Tanya Quintieri, zakladatelka Thetranslators.com přinesla n a setkání odborníků na sociální média sondu do světa mezinárodního marketingu na sociálních sítích, ve kterém je více než jinde třeba dbát na interkulturní odlišnosti a dané kulturní zázemí. Koho by třeba napadlo, že slogan pracího prášku Ariel s číslem 88 může mít souvislost s neonacisty a nemusí být 100% vhodný pro propagační kampaň v Německu? „Je tedy potřeba opravdu znát a respektovat  kulturní zázemí dané země a společnosti,“ doporučuje a zážitky zprostředkovává Adéla Matejová z digitální agentury INIZIO.

Tip 2: Ovládnou (digi)svět roboti? Ne, spíše boti
Tým Triad Advertising zas představil využití automatizovaných botů v zákaznické podpoře a tedy téměř neomezené komunikaci se zákazníky. Pro boty podle nich nepotřebujete online 24hodinovou podporu, ale o to vyšší rozpočet – pro zajímavost se jejich vývoj pohybuje ve stovkách tisíc korun.

Tip 3: Úspěch v marketingu? Už nestačí mít jen dobrou značku
Přední polský marketingový odborník Paweł Tkaczyk  poskytl náhled na to, že ani velice velkorysý rozpočet nemusí přinést skvělé výsledky. Ve výsledku totiž občas platí to, že je třeba jen nedodržovat tradiční marketingové poučky. Když vytvoříte něco, co budou lidi milovat, úspěch si to u potencionálních zákazníků najde.

„Proto, až vám někdy přijde dost děsivá SMS zpráva s fotkou vašeho domu, nemusí to být nějaký psychopatický stalker, ale třeba jen vyladěná pozvánka na hororový festival Od Pawła Tkaczyka,“ uvedla zprostředkovaně Matejová z INIZIO s tím, že přítomným rovněž ukázal, že úspěchu a oblíbenosti u zákazníků lze dosáhnout pomocí vášně, intimity, a že již nestačí mít jen dobrou značku.

Tip 4: Buďte zákazníkům skutečně nápomocní
Někteří hosté poskytli užitečný přínos i v tom, jak udržet zájem publika až do konce přednášky, i když se téma může týkat spíše obchodu než světa sociálních sítí jako takového. Jedna z nejzábavnějších a nejživějších přednášek vzešla od Micka Griffina z manchesterské agentury Brand24.

Griffin dokázal zábavně propojit svět marketingu a obchodu, který podle Adély Matejové z INIZIO přítomným třeba poradil: „Pokud, chcete uspět, zkuste být vaším potenciálním zákazníkům nápomocní a odpovídejte na jejich dotazy na internetu, na které nikdo jiný neodpovídá. Pokud včas odpovíte, myslím opravdu včas, jako to udělal zákaznický servis zoufalému mladíkovi, kterému došel při jízdě ve vlaku na WC toaletní papír, a který tweetem volal o pomoc, získáte si oblibu online velice „čistým“ způsobem.“

Tip 5: Nezapomínejme na lidský přístup
Polle de Maagt řídící online marketingové strategie mimo jiné pro nizozemské aerolinky KLM zdůraznil, že pro samý digitál občas firmy zapomínají být opravdu lidmi. Přitom občas potěší  třeba vlastnoručně podepsané poděkování na účtence za útratu. Nebo třeba personalizovaný dárek pasažérům, kteří využili služeb KLM, třeba ve formě průvodce do destinace, do které zrovna míří. Přímo na letišti.

Tip 6: Klienta zapojte do kampaně od A do Z
Na „Human-Centered Design“ se zaměřila Nathalie Chemayel, která ukázala několik případových studií online kampaní na Snickers z B2Fresh. Na těchto příkladech tak potvrdila, že je důležité  klienta zapojit do procesu tvorby kampaně od začátku až do konce. A také, že proces testování nikdy nekončí.

Blíže o Babel Campu
Jedno z největších středoevropských setkání všech profesionálů zabývajících se sociálními sítěmi uvítal umělecký prostor Jatka 78 v pražských Holešovicích. Tým organizátorů Babel Campu v čele s Adamem Zbiejczukem si vybral vhodné místo pro debaty o proměnlivém a rychle běžícím světě sociálních sítí. Kapacita pozvánky čítala 1000 míst. Na místě byla převaha zahraničních řečníků, a tak hlavním komunikačním nástrojem byla angličtina. Koho z přítomných omrzelo příliš mnoho účastníků, mohl zvolit variantu B, a to účast na tematických workshopech v nedalekém Paper Hubu.

„Témata nabízeli řečníci opravdu různorodá: od fungování politických kampaní v sociálních sítích, stále vzrůstajícímu vlivu youtuberů a vlivu videa jako komunikačního média a prostředku, přes komunikaci se zákazníky pomocí automatizovaných botů či ztrátě a opětovnému nalézání lidskosti v komunikaci přes sociální svět,“ uvedla copywriterka se zájmem o sociální sítě Adéla Matejová z digitální agentury INIZIO (inizio.cz).

Pozornosti se dostávalo opravdovým zahraničním celebritám a profesionálům v oboru, mimo jiných vystoupili: Pawel Tkaczyk či Polle de Maagt, ale také osvědčené české stálice, jakou je kupříkladu Eliška Vyhnánková.


Od roku 2012 v ČR klesá podíl ztrátových firem

Dnes v 11:52

Podíl ztrátových firem mezi společnostmi, které v posledních deseti letech vykázaly tržby a zveřejnily finanční výkazy, byl v roce 2017 na nejnižší úrovni. S rostoucími tržbami firem klesá podíl ztrátových subjektů. Ukázala to nejnovější analýza poradenské společnosti Bisnode, která v ČR disponuje...

innogy vstupuje do telco byznysu v ČR

4. prosince 2018 v 09:17

Energetická skupina innogy rozšiřuje své podnikání v Česku – nově vstoupila na trh telekomunikací se zaměřením na infrastrukturu optických kabelů. Od začátku letošního roku nakupuje innogy lokální poskytovatele vysokorychlostního připojení k internetu a souvisejících...

Počet firem řízených bezdomovci skokově vzrostl, nejvíc jich je v Praze 4

3. prosince 2018 v 09:58

Počet firem, které jsou vlastněny nebo řízeny osobami, které mají trvalý pobyt na radnici, dosáhl 14 453 a meziročně se zvýšil o 76 %. Jde o necelá 3 % českých firem. Stejně tak prudce narůstají počty bezdomovců angažovaných ve firmách, aktuálně jich je 9 599, o 80 % víc než loni. Analýza...

Byznys v ČR se koncentruje v Praze

1. prosince 2018 v 10:32

Na tisíc obyvatel v ČR připadá necelých 47 firem. Celorepublikovému průměru se zcela vymyká Praha. V hlavním městě má sídlo 44 % českých firem a na tisícovku obyvatel je tak registrováno téměř 174 společností. V Česku je aktuálně 485 908 společností s ručením omezených a akciových společností....

Trend trhu práce: Poptávka po práceschopných seniorech

29. listopadu 2018 v 07:34

Na trhu práce dnes stále nejsou lidi, nezaměstnanost je na rekordně nízké úrovni a firmy již nevědí, kde volné pracovníky získat. Skupinou, která se nabízí a kolem které mnozí zaměstnavatelé obletují, jsou práceschopní senioři. Ti mohou ekonomice pomoci, musí však mít pro svou práci adekvátní...

innogy bude koprodukovat dvě komedie a drama z válečného období

28. listopadu 2018 v 07:26

Teroristka režiséra Radka Bajgara, Nabarvené ptáče Václava Marhoula a Poslední aristokratka v režii Jiřího Vejdělka. S podporou těchto tří snímků počítá projekt innogy – energie českého filmu, který vstupuje do 14. sezony. Energetická skupina innogy jako dlouhodobě nejvýznamnější partner českého...

Brigáda před Vánoci: Na zkoušku pekařem nebo knihkupcem, kde se časově přizpůsobí?

27. listopadu 2018 v 07:36

Nedostatek pracovních sil se nejvýrazněji promítá právě nyní. Velké firmy řeší svá nejrušnější prodejní období dlouhodobými vztahy s brigádníky, kteří se jim vracejí, ale ani ti nestačí. Mnohde se lze o brigádu přihlásit ještě během prosince, zaměstnavatelé jsou ochotni se i časově...

Další články
Nahoru