dnes
Středa - polojasno
21°C
zítra
Čtvrtek - jasno
19°C
pozítří
Pátek - polojasno
17°C
Byznys

INIZIO komentuje: Tipy a novinky z Babel Campu 2016? Pozor na kulturní zvyky a nástup vlády botů na sociálních sítích

Nedávno se fanoušci  a profesionálové ze světa sociálních sítí sešli v pořadí na 4. ročníku Babel Campu v pražských Holešovicích. Novinky z tohoto setkání okomentovali a tipy zprostředkovávají odborníci ze společnosti  INIZIO, největší jihočeské digitální agentury zaměřené na výkon.

Tip 1: Pozor na kulturní zvyky nejen na sociálních sítích
Tanya Quintieri, zakladatelka Thetranslators.com přinesla n a setkání odborníků na sociální média sondu do světa mezinárodního marketingu na sociálních sítích, ve kterém je více než jinde třeba dbát na interkulturní odlišnosti a dané kulturní zázemí. Koho by třeba napadlo, že slogan pracího prášku Ariel s číslem 88 může mít souvislost s neonacisty a nemusí být 100% vhodný pro propagační kampaň v Německu? „Je tedy potřeba opravdu znát a respektovat  kulturní zázemí dané země a společnosti,“ doporučuje a zážitky zprostředkovává Adéla Matejová z digitální agentury INIZIO.

Tip 2: Ovládnou (digi)svět roboti? Ne, spíše boti
Tým Triad Advertising zas představil využití automatizovaných botů v zákaznické podpoře a tedy téměř neomezené komunikaci se zákazníky. Pro boty podle nich nepotřebujete online 24hodinovou podporu, ale o to vyšší rozpočet – pro zajímavost se jejich vývoj pohybuje ve stovkách tisíc korun.

Tip 3: Úspěch v marketingu? Už nestačí mít jen dobrou značku
Přední polský marketingový odborník Paweł Tkaczyk  poskytl náhled na to, že ani velice velkorysý rozpočet nemusí přinést skvělé výsledky. Ve výsledku totiž občas platí to, že je třeba jen nedodržovat tradiční marketingové poučky. Když vytvoříte něco, co budou lidi milovat, úspěch si to u potencionálních zákazníků najde.

„Proto, až vám někdy přijde dost děsivá SMS zpráva s fotkou vašeho domu, nemusí to být nějaký psychopatický stalker, ale třeba jen vyladěná pozvánka na hororový festival Od Pawła Tkaczyka,“ uvedla zprostředkovaně Matejová z INIZIO s tím, že přítomným rovněž ukázal, že úspěchu a oblíbenosti u zákazníků lze dosáhnout pomocí vášně, intimity, a že již nestačí mít jen dobrou značku.

Tip 4: Buďte zákazníkům skutečně nápomocní
Někteří hosté poskytli užitečný přínos i v tom, jak udržet zájem publika až do konce přednášky, i když se téma může týkat spíše obchodu než světa sociálních sítí jako takového. Jedna z nejzábavnějších a nejživějších přednášek vzešla od Micka Griffina z manchesterské agentury Brand24.

Griffin dokázal zábavně propojit svět marketingu a obchodu, který podle Adély Matejové z INIZIO přítomným třeba poradil: „Pokud, chcete uspět, zkuste být vaším potenciálním zákazníkům nápomocní a odpovídejte na jejich dotazy na internetu, na které nikdo jiný neodpovídá. Pokud včas odpovíte, myslím opravdu včas, jako to udělal zákaznický servis zoufalému mladíkovi, kterému došel při jízdě ve vlaku na WC toaletní papír, a který tweetem volal o pomoc, získáte si oblibu online velice „čistým“ způsobem.“

Tip 5: Nezapomínejme na lidský přístup
Polle de Maagt řídící online marketingové strategie mimo jiné pro nizozemské aerolinky KLM zdůraznil, že pro samý digitál občas firmy zapomínají být opravdu lidmi. Přitom občas potěší  třeba vlastnoručně podepsané poděkování na účtence za útratu. Nebo třeba personalizovaný dárek pasažérům, kteří využili služeb KLM, třeba ve formě průvodce do destinace, do které zrovna míří. Přímo na letišti.

Tip 6: Klienta zapojte do kampaně od A do Z
Na „Human-Centered Design“ se zaměřila Nathalie Chemayel, která ukázala několik případových studií online kampaní na Snickers z B2Fresh. Na těchto příkladech tak potvrdila, že je důležité  klienta zapojit do procesu tvorby kampaně od začátku až do konce. A také, že proces testování nikdy nekončí.

Blíže o Babel Campu
Jedno z největších středoevropských setkání všech profesionálů zabývajících se sociálními sítěmi uvítal umělecký prostor Jatka 78 v pražských Holešovicích. Tým organizátorů Babel Campu v čele s Adamem Zbiejczukem si vybral vhodné místo pro debaty o proměnlivém a rychle běžícím světě sociálních sítí. Kapacita pozvánky čítala 1000 míst. Na místě byla převaha zahraničních řečníků, a tak hlavním komunikačním nástrojem byla angličtina. Koho z přítomných omrzelo příliš mnoho účastníků, mohl zvolit variantu B, a to účast na tematických workshopech v nedalekém Paper Hubu.

„Témata nabízeli řečníci opravdu různorodá: od fungování politických kampaní v sociálních sítích, stále vzrůstajícímu vlivu youtuberů a vlivu videa jako komunikačního média a prostředku, přes komunikaci se zákazníky pomocí automatizovaných botů či ztrátě a opětovnému nalézání lidskosti v komunikaci přes sociální svět,“ uvedla copywriterka se zájmem o sociální sítě Adéla Matejová z digitální agentury INIZIO (inizio.cz).

Pozornosti se dostávalo opravdovým zahraničním celebritám a profesionálům v oboru, mimo jiných vystoupili: Pawel Tkaczyk či Polle de Maagt, ale také osvědčené české stálice, jakou je kupříkladu Eliška Vyhnánková.


Růst mezd v innogy pokračuje

13. října 2018 v 08:58

Zlepšování mzdových a pracovních podmínek pro zaměstnance energetické skupiny innogy v Česku bude nadále pokračovat. Svědčí o tom čerstvá dohoda o detailech navýšení mezd pro rok 2019, kterou firma uzavřela s odbory. Na základě kolektivní smlouvy na období let 2018 – 2020 dojde k celkovému nárůstu...

Pražská strojírna bude investovat téměř 12 milionů do centra pro ohýbání kolejnic

11. října 2018 v 08:06

Pražská strojírna, dceřiná společnost DPP, uskuteční největší investici do výroby v posledních letech. Vedení Pražské strojírny odsouhlasilo nákup centra pro ohýbání kolejnic od švýcarské společnosti Stierli-Bieger. Za nové zařízení Pražská strojírna zaplatí v přepočtu téměř...

V Praze se koná konference Deloitte, poskytne informace o střediskách sdílených služeb

10. října 2018 v 07:05

Střediska sdílených služeb (SSC – Shared Service Centers) zaměstnávají v Česku devadesát tisíc lidí. Do dvou let jich bude podle odhadů Deloitte sto tisíc, tedy zhruba dvě a půl procenta zaměstnanců České republiky. To je jeden z důvodů, proč se celosvětová konference Deloitte Shared Services...

Po zpřísnění daňových kontrol začala firmám růst ziskovost

2. října 2018 v 09:47

Praha byla donedávna, z pohledu četnosti daňových kontrol, považována za daňový ráj, který některé firmy využívaly jako vhodné místo k tzv. daňové optimalizaci. To potvrdila studie leadera v oblasti dat a analytiky, společnosti Bisnode, podle které před zpřísněním daňových kontrol firmám, které...

Praha 7 vyhlásila nejlepší začínající podnikatele letošního roku

28. září 2018 v 07:40

Letošní cyklus přednášek a workshopů, které pořádá Praha 7 pro začínající podnikatele, je ve finále. Třetí ročník projektu Podnikavá 7 vyvrcholil ve středu 26. září soutěží o nejlepší podnikatelský záměr. Začínající podnikatelkou roku 2018 se stala Jitka Čechová s projektem „Co budu dneska...

Praha připravuje pilotní projekt v oblasti autonomní mobility

26. září 2018 ve 21:35

Hlavní město Praha včera podepsalo společně se zástupci ŠKODA AUTO, a. s., a Českého vysokého učení technického memorandum o spolupráci v oblasti zavádění inovativních řešení v automobilovém průmyslu a především v oblasti autonomní dopravy, elektromobility a digitalizace pro celkovou podporu...

Prahu před povodní chrání rozsáhlá opatření v kanalizaci

22. září 2018 v 10:38

Pražské vodovody a kanalizace mají na kanalizační síti rozsáhlé protipovodňové systémy. Činnosti spojené s manipulacemi s uzávěry na stokové síti a nasazení mobilní povodňové čerpací techniky se řídí vypracovanými povodňovými plány. Údržbu povodňových uzávěrů a čerpacích systémů zajišťují strojní...

Soutěž EY Podnikatel roku 2018 hlavního města Prahy a Středočeského kraje hledá svého vítěze

19. září 2018 v 09:27

Společnost EY vyhlásila již čtrnáctý ročník soutěže o titul EY Podnikatel roku hlavního města Prahy a Středočeského kraje pod záštitou primátorky hlavního města Prahy Adriany Krnáčové. Do soutěže EY Podnikatel roku lze nominovat podnikatele, jímž je fyzická osoba, vlastník nebo spoluvlastník...

Další články
Nahoru