dnes
Pondělí - zatazeno
4°C
zítra
Úterý - zatazeno
6°C
pozítří
Středa - polojasno
3°C
Byznys

INIZIO komentuje: Tipy a novinky z Babel Campu 2016? Pozor na kulturní zvyky a nástup vlády botů na sociálních sítích

Nedávno se fanoušci  a profesionálové ze světa sociálních sítí sešli v pořadí na 4. ročníku Babel Campu v pražských Holešovicích. Novinky z tohoto setkání okomentovali a tipy zprostředkovávají odborníci ze společnosti  INIZIO, největší jihočeské digitální agentury zaměřené na výkon.

Tip 1: Pozor na kulturní zvyky nejen na sociálních sítích
Tanya Quintieri, zakladatelka Thetranslators.com přinesla n a setkání odborníků na sociální média sondu do světa mezinárodního marketingu na sociálních sítích, ve kterém je více než jinde třeba dbát na interkulturní odlišnosti a dané kulturní zázemí. Koho by třeba napadlo, že slogan pracího prášku Ariel s číslem 88 může mít souvislost s neonacisty a nemusí být 100% vhodný pro propagační kampaň v Německu? „Je tedy potřeba opravdu znát a respektovat  kulturní zázemí dané země a společnosti,“ doporučuje a zážitky zprostředkovává Adéla Matejová z digitální agentury INIZIO.

Tip 2: Ovládnou (digi)svět roboti? Ne, spíše boti
Tým Triad Advertising zas představil využití automatizovaných botů v zákaznické podpoře a tedy téměř neomezené komunikaci se zákazníky. Pro boty podle nich nepotřebujete online 24hodinovou podporu, ale o to vyšší rozpočet – pro zajímavost se jejich vývoj pohybuje ve stovkách tisíc korun.

Tip 3: Úspěch v marketingu? Už nestačí mít jen dobrou značku
Přední polský marketingový odborník Paweł Tkaczyk  poskytl náhled na to, že ani velice velkorysý rozpočet nemusí přinést skvělé výsledky. Ve výsledku totiž občas platí to, že je třeba jen nedodržovat tradiční marketingové poučky. Když vytvoříte něco, co budou lidi milovat, úspěch si to u potencionálních zákazníků najde.

„Proto, až vám někdy přijde dost děsivá SMS zpráva s fotkou vašeho domu, nemusí to být nějaký psychopatický stalker, ale třeba jen vyladěná pozvánka na hororový festival Od Pawła Tkaczyka,“ uvedla zprostředkovaně Matejová z INIZIO s tím, že přítomným rovněž ukázal, že úspěchu a oblíbenosti u zákazníků lze dosáhnout pomocí vášně, intimity, a že již nestačí mít jen dobrou značku.

Tip 4: Buďte zákazníkům skutečně nápomocní
Někteří hosté poskytli užitečný přínos i v tom, jak udržet zájem publika až do konce přednášky, i když se téma může týkat spíše obchodu než světa sociálních sítí jako takového. Jedna z nejzábavnějších a nejživějších přednášek vzešla od Micka Griffina z manchesterské agentury Brand24.

Griffin dokázal zábavně propojit svět marketingu a obchodu, který podle Adély Matejové z INIZIO přítomným třeba poradil: „Pokud, chcete uspět, zkuste být vaším potenciálním zákazníkům nápomocní a odpovídejte na jejich dotazy na internetu, na které nikdo jiný neodpovídá. Pokud včas odpovíte, myslím opravdu včas, jako to udělal zákaznický servis zoufalému mladíkovi, kterému došel při jízdě ve vlaku na WC toaletní papír, a který tweetem volal o pomoc, získáte si oblibu online velice „čistým“ způsobem.“

Tip 5: Nezapomínejme na lidský přístup
Polle de Maagt řídící online marketingové strategie mimo jiné pro nizozemské aerolinky KLM zdůraznil, že pro samý digitál občas firmy zapomínají být opravdu lidmi. Přitom občas potěší  třeba vlastnoručně podepsané poděkování na účtence za útratu. Nebo třeba personalizovaný dárek pasažérům, kteří využili služeb KLM, třeba ve formě průvodce do destinace, do které zrovna míří. Přímo na letišti.

Tip 6: Klienta zapojte do kampaně od A do Z
Na „Human-Centered Design“ se zaměřila Nathalie Chemayel, která ukázala několik případových studií online kampaní na Snickers z B2Fresh. Na těchto příkladech tak potvrdila, že je důležité  klienta zapojit do procesu tvorby kampaně od začátku až do konce. A také, že proces testování nikdy nekončí.

Blíže o Babel Campu
Jedno z největších středoevropských setkání všech profesionálů zabývajících se sociálními sítěmi uvítal umělecký prostor Jatka 78 v pražských Holešovicích. Tým organizátorů Babel Campu v čele s Adamem Zbiejczukem si vybral vhodné místo pro debaty o proměnlivém a rychle běžícím světě sociálních sítí. Kapacita pozvánky čítala 1000 míst. Na místě byla převaha zahraničních řečníků, a tak hlavním komunikačním nástrojem byla angličtina. Koho z přítomných omrzelo příliš mnoho účastníků, mohl zvolit variantu B, a to účast na tematických workshopech v nedalekém Paper Hubu.

„Témata nabízeli řečníci opravdu různorodá: od fungování politických kampaní v sociálních sítích, stále vzrůstajícímu vlivu youtuberů a vlivu videa jako komunikačního média a prostředku, přes komunikaci se zákazníky pomocí automatizovaných botů či ztrátě a opětovnému nalézání lidskosti v komunikaci přes sociální svět,“ uvedla copywriterka se zájmem o sociální sítě Adéla Matejová z digitální agentury INIZIO (inizio.cz).

Pozornosti se dostávalo opravdovým zahraničním celebritám a profesionálům v oboru, mimo jiných vystoupili: Pawel Tkaczyk či Polle de Maagt, ale také osvědčené české stálice, jakou je kupříkladu Eliška Vyhnánková.


Zájem žen o podnikání roste rychleji než zájem mužů

7. prosince 2017 v 10:13

V České republice v současnosti podniká jako fyzická osoba  téměř 2,1 milionu lidí. Z toho je 35 % žen a 65 % mužů. Počet podnikatelek tak v současnosti přesahuje 730 tisíc. Mezi ženami přitom obliba této formy podnikání v posledních letech roste rychleji než u mužů. Vyplývá to z analýzy dat...

Z nespolehlivých plátců DPH se stávají nespolehlivé osoby

5. prosince 2017 ve 12:14

V ČR je aktuálně evidováno 10 448 nespolehlivých plátců DPH. V listopadu se jejich počet zvýšil o 50, což je nejméně za poslední dva roky. Důvodem nízkého přírůstku subjektů v registru je extrémní nárůst firem, které byly z registru vymazány, současně se ale staly nespolehlivou osobou. Informace...

Podíl bankrotů na zaniklých obchodních společnostech letos bude rekordně nízký

30. listopadu 2017 v 11:47

Během prvních 10 měsíců letošního roku přibylo v České republice 17,5 tisíce obchodních společností, když jich vzniklo 27 tisíc a necelých 9,5 tisíce jich naopak zaniklo. Ve stejné době bylo přitom vyhlášeno 657 firemních bankrotů. Pouze 7 % firem tak ukončilo svoji činnost z důvodu vyhlášení...

DP Kontakt bodoval, má stříbrnou cenu

29. listopadu 2017 v 15:26

Měsíčník Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) DP kontakt získal na slavnostním vyhlášení 24. ročníku soutěže CZECH TOP 100 v hodnocení firemní komunikace v kategorii časopisů pro zaměstnance za rok 2017 druhé místo.

Nejlépe splácí své úvěry lidé v Praze, nejhůře na Karlovarsku a na Ústecku

28. listopadu 2017 v 07:34

Pražané si na bydlení půjčují v průměru o 1,5 milionu více než obyvatelé Ústeckého nebo Karlovarského kraje. Oba tyto kraje jsou zároveň nejvíce rizikové z pohledu poskytování úvěrů – necelá pětina klientů v nich má problém s řádným splácením svých krátkodobých závazků. Vyplývá to z dnes...

Praha přivítala rekordní počet odborníků z oblasti kongresového průmyslu

23. listopadu 2017 v 17:39

Celkem 1264 expertů z oboru kongresového průmyslu ze 79 zemí světa se sešlo od 12. do 15. listopadu v Praze na 56. ročníku kongresu Mezinárodní kongresové asociace ICCA. Organizaci této akce zajišťovalo Prague Convention Bureau za podpory více než 40 lokálních partnerů. Cílem kongresu byla...

Zeitgeist koupil další nemovitost a započal rekonstrukci portfolia nájemních bytů v Praze

22. listopadu 2017 ve 13:24

Zeitgeist Asset Management, společnost zabývající se developerskou činností a správou nemovitostí pro soukromé a institucionální investory, dokončil další akvizici obytného domu v ulici Máchova a plánuje v průběhu následujících dvou let zrekonstruovat všechny domy s nájemními byty v hlavním městě,...

V Česku roste podíl firem, které platí vysoké daně

21. listopadu 2017 v 10:23

Od roku 2012 klesá počet společností, které v Česku do státní kasy neodvádějí žádnou daň z příjmů, nicméně v celkovém součtu tato skupina podnikatelů tvoří nejpočetnější skupinu. Naopak roste podíl firem, které na dani z příjmů ročně státu odvedou víc než milion korun. Ukázala to nejnovější...

Další články
Nahoru