Dnes Pondělí - polojasno 23°C
Zítra Úterý - obcasny-dest 20°C
Pondělí 23. 5. 2022
Svátek má Vladimír
Zpravodajství
Aktuální zprávy z hlavního města
Iniciava #NaKaždémZáleží pomáhá překonat krizi způsobenou koronavirem
Předseda představenstva Direct pojišťovny Pavel Řehák, který jako jeden z prvních stál u zrodu apolitické iniciativy #NaKaždémZáleží. Foto: archiv

Iniciava #NaKaždémZáleží pomáhá překonat krizi způsobenou koronavirem

V Česku poslední říjnový týden spontánně vznikla nezávislá apolitická skupina lidí  s názvem #NaKaždémZáleží, jejímž cílem je pomoct zemi překonat krizi způsobenou koronavirem a posílit soudržnost lidí. K iniciativě, která v uplynulých dnech spustila komunikační kampaň  nejen na televizních stanicích, se přidala řada velkých firem z mnoha odvětví, například z bankovnictví,  pojišťovnictví, telekomunikace, energetiky nebo třeba retailu.

„Naším cílem je nenásilně a nekonfrontačně podporovat vzájemnost a respekt mezi lidmi, a tím zvyšovat efektivitu opatření, která mají zastavit růst pandemie. Přáli bychom si, aby lidé v České republice opět aktivně tvořili silnou a odolnou společnost a navázali na soudržnost a sílu z jarní vlny, aby jim nebylo jedno, co se bude příští týdny dít. Bez ohledu na to, jestli čísla rostou, nebo klesají, čím zodpovědněji a s respektem se budeme všichni chovat, tím lépe a rychleji budeme kontrolovat vývoj koronaviru,“ objasnila mluvčí iniciativy Nela Maťašeje s tím, že dnes je Česko jen pár kroků od obrovské zátěže zdravotnictví i ekonomiky a velmi silné rozpolcenosti společnosti.

Komunikační kampaň se zaměřuje na tři roviny:

  • podporuje zavedená opatření,
  • podporuje soudržnost lidí v zemi,
  • podporuje a děkuje první linii.

Skupina, na jejímž začátku stáli zástupci pojišťovny Direct, reklamní agentury McCANN Prague, mediální agentury PHD a kreativní agentury Brain One, postupně k projektu přizvala další dobrovolníky a partnery, kteří významně přispěli k jejímu rozběhu.

„Máme radost z toho, kolik lidí, firem a nadšenců se dokázalo velmi rychle přidat, a jaká pozitivní energie kolem celé iniciativy vzniká.  Věříme, že bude mít velký přínos v posílení vzájemnosti a soudržnosti ve společnosti, ale i ve firmách samotných,“ doplnila Maťašeje. 

Všichni dobrovolníci pracují na kampani ve svém volném čase, bez nároku na honorář a snahu o zviditelnění. Další info a seznam partnerů najdete na https://www.nakazdemzalezi.cz.

Rozhovor s předsedou představenstva Direct pojišťovny Pavel Řehákem, který jako jeden z prvních stál u zrodu apolitické iniciativy #NaKaždémZáleží: 

Jak vás napadlo spustit velkou mediální kampaň, která bude podporovat dodržování opatření v době, kdy už na ně lidé často nereagují, nebo reagovat nechtějí?

To, jak se situace v České republice vyvíjí, je způsobené právě tím, jak je společnost polarizovaná a nechce naslouchat. Z výzkumu organizace Život během pandemie víme, že jen 8 procent lidí jsou popírači, tedy ti, kteří tvrdí, že covid neexistuje. Zbytek jsou lidé, kteří jeho existenci nezpochybňují, ale často nemoc podceňují. Mohli jsme se na to všechno jenom koukat, ale to by byla škoda. A tak jsem se o tom pobavil s pár lidmi a velm spontánně, s krásnou energií, vlnou ochoty, podpory a flexibility se takřka přes noc zformoval tým, který začal podnikat kroky k tomu, aby #nakazdemzalezi vzniklo.

Minulý týden jste odstartovali masivní kampaň napříč televizními kanály. Kdo vám pomáhá tak velkou kampaň zaplatit?

Podařilo se nám napojit řadu velkých firem v České republice, kterým přišlo smysluplné, co děláme, a chtěly se přidat. A já mám obrovskou radost, jaký zájem to vzbudilo a jak se postupně firmy z nejrůznějších odvětví přidávaly a stále přidávají.

Právě tyto firmy uvolnily prostor pro své kampaně v televizích, podpořily nás produkčně nebo třeba v outdoorové části kampaně. Forem pomoci je mnoho. No a co chybělo, to jsme poskytli z vlastních zdrojů.

Co je vaším cílem?

Chceme pomoct. Byl bych rád, kdyby si lidé uvědomili, že pasivitou se z toho nevyhrabeme. Každý z nás může přispět k tomu, že se v tom nebudeme plácat ještě hromadu měsíců, může přispět k tomu, že to překonáme rychleji a vrátíme se zpět k normálnímu životu. Nemáme politické ambice, pomáháme tam, kde je to třeba.

Jak bude kampaň pokračovat?

Na České republice je krásné to, že je tady plno věcí, které se dají zlepšovat. Směrů, kudy se vydat, je proto hodně. Teď bychom ale rádi pomohli s propagací dárcovství krevní plazmy od těch, kteří covid-19 prodělali. Plazma může v uzdravení lidí s velmi těžkým průběhem nemoci pomoct.

Často o tom ale lidé vůbec netuší. Naším úkolem bude, aby opravdu všichni věděli, že jedno darování krevní plazmy, které je mimochodem stejně nenáročné jako darování krve, může zachránit někomu život. Takových dárců teď potřebujeme alespoň 10 000.


Autor: red

Mezinárodní agentura Effectivity otevřela pobočku v Česku, do Prahy chce exportovat slovenské mozky

19. května 2022 ve 13:02

Slovenská mezinárodní agentura Effectivity (EFFE) otevřela své zastoupení v České republice. Jedná se tak o další kancelář mimo domovskou základnu, která bude vystupovat pod jménem EFFE Prague.     

Tesco spustilo kampaň pro Online nákupy

14. května 2022 ve 13:04

Tesco spustilo novou kampaň „Nenechte se opít…“. Vzhledem k situaci na trhu s potravinami je smyslem kampaně Tesca zaměřit se na ceny u online nákupů formou srovnání cen s konkurenčním Rohlíkem. Výsledkem srovnávacích nákupů je úspora, kterou Tesco zákazníkům přináší u 37 produktů(1) ze...

Pražská strojírna uzavírá rok se ziskem

5. května 2022 v 08:09

Dceřiná společnost Dopravního podniku hlavního města Prahy Pražská strojírna zveřejnila hospodářské výsledky za rok 2021. Komplikovaný rok sužovaný covidovými restrikcemi a nárůsty cen uzavřela s hospodářským výsledkem 43,6 mil. korun před zdaněním. 

Projekt Prahy 1 Corrency odstartoval, občané i podnikatelé se mohou nadále registrovat

4. května 2022 v 11:10

Radnice první městské části zahájila vlastní realizaci projektu Corrency, jehož cílem je podpořit jednotlivé živnostenské provozovny na území Prahy 1 a zároveň posílit koupěschopnost zdejších občanů. Dobrou zprávou je také to, že občané i živnostníci a podnikatelé, kteří to dosud nestihli, se...

V prvním kvartálu začalo podnikat 20 111 živnostníků. Téměř stejný počet ale podnikání ukončil

3. května 2022 v 10:39

Za první tři měsíce letošního roku prostřednictvím živnostenského oprávnění začalo podnikat 20 111 osob, což je o desetinu víc než ve stejném období roku 2021. Celkový počet podnikatelů – fyzických osob v ČR se ale zvýšil jen o 427 na 2 179 683. Aktuální přehled zveřejnila poradenská společnost...

DLA Piper asistovala skupině Karlín Group při společné investici do rezidenčních projektů s PPF Real Estate

2. května 2022 v 10:00

DLA Piper poskytovala právní poradenství skupině Karlín Group, přednímu českému developerovi rezidenčních a administrativních budov, při prodeji 50% podílu ve dvou rezidenčních projektech developerské společnosti PPF Real Estate.

Začal Huawei Global Analyst Summit

27. dubna 2022 ve 12:35

Odstartoval 19. ročník Huawei Global Analyst Summit v čínském Šen-čenu, kde zástupci technologického giganta Huawei seznámili návštěvníky s nejnovějšími průmyslovými trendy i svou představou zelenější budoucnosti. 

Falešné SMS zprávy se snaží vylákat platby za údajné nedoplatky, varuje innogy

27. dubna 2022 v 07:04

innogy varuje před podvodnými SMS, které se snaží vylákat platby za údajné nedoplatky energií. V posledních dvou dnech zajistila innogy několik pokusů o podvodné jednání formou rozesílání SMS a následné vymáhání falešných nedoplatků za dodávky energií. Jedná se zatím jen o několik případů, ale...

Další články
Nahoru