Dnes Pondělí - polojasno 31°C
Zítra Úterý - bourky 25°C
Pondělí 21. 6. 2021
Svátek má Alois
Koronavirus
Aktuální informace o šíření epidemie v Praze.
Iniciava #NaKaždémZáleží pomáhá překonat krizi způsobenou koronavirem
Předseda představenstva Direct pojišťovny Pavel Řehák, který jako jeden z prvních stál u zrodu apolitické iniciativy #NaKaždémZáleží. Foto: archiv

Iniciava #NaKaždémZáleží pomáhá překonat krizi způsobenou koronavirem

V Česku poslední říjnový týden spontánně vznikla nezávislá apolitická skupina lidí  s názvem #NaKaždémZáleží, jejímž cílem je pomoct zemi překonat krizi způsobenou koronavirem a posílit soudržnost lidí. K iniciativě, která v uplynulých dnech spustila komunikační kampaň  nejen na televizních stanicích, se přidala řada velkých firem z mnoha odvětví, například z bankovnictví,  pojišťovnictví, telekomunikace, energetiky nebo třeba retailu.

„Naším cílem je nenásilně a nekonfrontačně podporovat vzájemnost a respekt mezi lidmi, a tím zvyšovat efektivitu opatření, která mají zastavit růst pandemie. Přáli bychom si, aby lidé v České republice opět aktivně tvořili silnou a odolnou společnost a navázali na soudržnost a sílu z jarní vlny, aby jim nebylo jedno, co se bude příští týdny dít. Bez ohledu na to, jestli čísla rostou, nebo klesají, čím zodpovědněji a s respektem se budeme všichni chovat, tím lépe a rychleji budeme kontrolovat vývoj koronaviru,“ objasnila mluvčí iniciativy Nela Maťašeje s tím, že dnes je Česko jen pár kroků od obrovské zátěže zdravotnictví i ekonomiky a velmi silné rozpolcenosti společnosti.

Komunikační kampaň se zaměřuje na tři roviny:

  • podporuje zavedená opatření,
  • podporuje soudržnost lidí v zemi,
  • podporuje a děkuje první linii.

Skupina, na jejímž začátku stáli zástupci pojišťovny Direct, reklamní agentury McCANN Prague, mediální agentury PHD a kreativní agentury Brain One, postupně k projektu přizvala další dobrovolníky a partnery, kteří významně přispěli k jejímu rozběhu.

„Máme radost z toho, kolik lidí, firem a nadšenců se dokázalo velmi rychle přidat, a jaká pozitivní energie kolem celé iniciativy vzniká.  Věříme, že bude mít velký přínos v posílení vzájemnosti a soudržnosti ve společnosti, ale i ve firmách samotných,“ doplnila Maťašeje. 

Všichni dobrovolníci pracují na kampani ve svém volném čase, bez nároku na honorář a snahu o zviditelnění. Další info a seznam partnerů najdete na https://www.nakazdemzalezi.cz.

Rozhovor s předsedou představenstva Direct pojišťovny Pavel Řehákem, který jako jeden z prvních stál u zrodu apolitické iniciativy #NaKaždémZáleží: 

Jak vás napadlo spustit velkou mediální kampaň, která bude podporovat dodržování opatření v době, kdy už na ně lidé často nereagují, nebo reagovat nechtějí?

To, jak se situace v České republice vyvíjí, je způsobené právě tím, jak je společnost polarizovaná a nechce naslouchat. Z výzkumu organizace Život během pandemie víme, že jen 8 procent lidí jsou popírači, tedy ti, kteří tvrdí, že covid neexistuje. Zbytek jsou lidé, kteří jeho existenci nezpochybňují, ale často nemoc podceňují. Mohli jsme se na to všechno jenom koukat, ale to by byla škoda. A tak jsem se o tom pobavil s pár lidmi a velm spontánně, s krásnou energií, vlnou ochoty, podpory a flexibility se takřka přes noc zformoval tým, který začal podnikat kroky k tomu, aby #nakazdemzalezi vzniklo.

Minulý týden jste odstartovali masivní kampaň napříč televizními kanály. Kdo vám pomáhá tak velkou kampaň zaplatit?

Podařilo se nám napojit řadu velkých firem v České republice, kterým přišlo smysluplné, co děláme, a chtěly se přidat. A já mám obrovskou radost, jaký zájem to vzbudilo a jak se postupně firmy z nejrůznějších odvětví přidávaly a stále přidávají.

Právě tyto firmy uvolnily prostor pro své kampaně v televizích, podpořily nás produkčně nebo třeba v outdoorové části kampaně. Forem pomoci je mnoho. No a co chybělo, to jsme poskytli z vlastních zdrojů.

Co je vaším cílem?

Chceme pomoct. Byl bych rád, kdyby si lidé uvědomili, že pasivitou se z toho nevyhrabeme. Každý z nás může přispět k tomu, že se v tom nebudeme plácat ještě hromadu měsíců, může přispět k tomu, že to překonáme rychleji a vrátíme se zpět k normálnímu životu. Nemáme politické ambice, pomáháme tam, kde je to třeba.

Jak bude kampaň pokračovat?

Na České republice je krásné to, že je tady plno věcí, které se dají zlepšovat. Směrů, kudy se vydat, je proto hodně. Teď bychom ale rádi pomohli s propagací dárcovství krevní plazmy od těch, kteří covid-19 prodělali. Plazma může v uzdravení lidí s velmi těžkým průběhem nemoci pomoct.

Často o tom ale lidé vůbec netuší. Naším úkolem bude, aby opravdu všichni věděli, že jedno darování krevní plazmy, které je mimochodem stejně nenáročné jako darování krve, může zachránit někomu život. Takových dárců teď potřebujeme alespoň 10 000.


Praha 7 naočkovala během pátečního odpoledne 2850 lidí

Včera ve 20:48

Před základní školou na Strossmayerově náměstí v pátek 18. června vyrostly dva stany, ve kterých 15 dobrovolníků odbavovalo registrace zájemců, kteří přišli na očkování. 

EY slaví 30. výročí v Česku a vsadilo na udržitelnost

17. června 2021 ve 12:53

Společnost EY si 12. června připomněla 30 let, kdy začala působit na českém trhu a z bezprostřední blízkosti byla a dodnes je svědkem a účastníkem toho, jak se tuzemská podnikatelská sféra proměňuje a jaké trendy ji ovlivňují. Stejně jako dnes již řada firem, i samotná EY a díky ní i její klienti...

Přepis energií lze udělat online

16. června 2021 ve 13:09

Přepis energií je třeba provést v okamžiku, kdy se v jednom bytě či domě střídají dva různí zákazníci. Například při stěhování nebo úmrtí.

Praha 6 zařídí očkování v domácím prostředí

16. června 2021 v 07:41

Praha 6 zajistila očkování v domácím prostředí. Pokud znáte nebo máte ve svém okolí člověka, který se není jinak schopen dopravit k očkováni, zavolejte na radnici, mobilní očkovací tým doveze očkování přímo na místo

Lidový dům se otevírá veřejnosti jako testovací centrum

15. června 2021 v 06:58

V Lidovém domě v Praze 1 se v úterý 15. června otevírá nové testovací centrum na covid-19 pro veřejnost. Testy bude provádět společnost SCIMED Biotechnologies, a to jak testy PCR metodou, tak antigenní testování.

Praha 7 připravila očkování pro zájemce od 16 let

10. června 2021 v 07:39

Ve spolupráci s Poliklinikou Prahy 7 a společností Mild Blue zajistila radnice možnost rychlého naočkování zájemců starších 16 let proti nemoci covid-19 vakcínou od společnosti Pfizer/BioNTech. 

Praha nesouhlasí s nošením roušek ve školách, poslala apel ministrovi

8. června 2021 v 09:51

Jménem hlavního města Prahy byl včera zaslán ministru zdravotnictví Adamu Vojtěchovi a na vědomí ministru školství Robertu Plagovi (oba za ANO) dopis s apelem na zrušení povinnosti žáků mít zakryté dýchací cesty při výuce ve školách. Tímto vysloveným nesouhlasem se Praha připojuje ke Svazu měst a...

Na zapomenutých účtech z kuponové privatizace je majetek za miliardy. Nová služba pomůže se k penězům dostat

7. června 2021 v 15:54

V Česku je skoro 200 tisíc lidí, kteří jsou ve skutečnosti mnohem bohatší, než si myslí. Patří jim akcie a nároky na dividendy, o nichž nemají většinou ani tušení. Jde o pozůstatek kuponové privatizace, na který buď dávno zapomněli, nebo se o něm ani neměli šanci dozvědět, protože kuponovou knížku...

Další články
Nahoru