dnes
Pondělí - polojasno
3°C
zítra
Úterý - oblacno
1°C
pozítří
Středa - zatazeno
0°C
Iniciava #NaKaždémZáleží pomáhá překonat krizi způsobenou koronavirem
Předseda představenstva Direct pojišťovny Pavel Řehák, který jako jeden z prvních stál u zrodu apolitické iniciativy #NaKaždémZáleží. Foto: archiv

Iniciava #NaKaždémZáleží pomáhá překonat krizi způsobenou koronavirem

V Česku poslední říjnový týden spontánně vznikla nezávislá apolitická skupina lidí  s názvem #NaKaždémZáleží, jejímž cílem je pomoct zemi překonat krizi způsobenou koronavirem a posílit soudržnost lidí. K iniciativě, která v uplynulých dnech spustila komunikační kampaň  nejen na televizních stanicích, se přidala řada velkých firem z mnoha odvětví, například z bankovnictví,  pojišťovnictví, telekomunikace, energetiky nebo třeba retailu.

„Naším cílem je nenásilně a nekonfrontačně podporovat vzájemnost a respekt mezi lidmi, a tím zvyšovat efektivitu opatření, která mají zastavit růst pandemie. Přáli bychom si, aby lidé v České republice opět aktivně tvořili silnou a odolnou společnost a navázali na soudržnost a sílu z jarní vlny, aby jim nebylo jedno, co se bude příští týdny dít. Bez ohledu na to, jestli čísla rostou, nebo klesají, čím zodpovědněji a s respektem se budeme všichni chovat, tím lépe a rychleji budeme kontrolovat vývoj koronaviru,“ objasnila mluvčí iniciativy Nela Maťašeje s tím, že dnes je Česko jen pár kroků od obrovské zátěže zdravotnictví i ekonomiky a velmi silné rozpolcenosti společnosti.

Komunikační kampaň se zaměřuje na tři roviny:

  • podporuje zavedená opatření,
  • podporuje soudržnost lidí v zemi,
  • podporuje a děkuje první linii.

Skupina, na jejímž začátku stáli zástupci pojišťovny Direct, reklamní agentury McCANN Prague, mediální agentury PHD a kreativní agentury Brain One, postupně k projektu přizvala další dobrovolníky a partnery, kteří významně přispěli k jejímu rozběhu.

„Máme radost z toho, kolik lidí, firem a nadšenců se dokázalo velmi rychle přidat, a jaká pozitivní energie kolem celé iniciativy vzniká.  Věříme, že bude mít velký přínos v posílení vzájemnosti a soudržnosti ve společnosti, ale i ve firmách samotných,“ doplnila Maťašeje. 

Všichni dobrovolníci pracují na kampani ve svém volném čase, bez nároku na honorář a snahu o zviditelnění. Další info a seznam partnerů najdete na https://www.nakazdemzalezi.cz.

Rozhovor s předsedou představenstva Direct pojišťovny Pavel Řehákem, který jako jeden z prvních stál u zrodu apolitické iniciativy #NaKaždémZáleží: 

Jak vás napadlo spustit velkou mediální kampaň, která bude podporovat dodržování opatření v době, kdy už na ně lidé často nereagují, nebo reagovat nechtějí?

To, jak se situace v České republice vyvíjí, je způsobené právě tím, jak je společnost polarizovaná a nechce naslouchat. Z výzkumu organizace Život během pandemie víme, že jen 8 procent lidí jsou popírači, tedy ti, kteří tvrdí, že covid neexistuje. Zbytek jsou lidé, kteří jeho existenci nezpochybňují, ale často nemoc podceňují. Mohli jsme se na to všechno jenom koukat, ale to by byla škoda. A tak jsem se o tom pobavil s pár lidmi a velm spontánně, s krásnou energií, vlnou ochoty, podpory a flexibility se takřka přes noc zformoval tým, který začal podnikat kroky k tomu, aby #nakazdemzalezi vzniklo.

Minulý týden jste odstartovali masivní kampaň napříč televizními kanály. Kdo vám pomáhá tak velkou kampaň zaplatit?

Podařilo se nám napojit řadu velkých firem v České republice, kterým přišlo smysluplné, co děláme, a chtěly se přidat. A já mám obrovskou radost, jaký zájem to vzbudilo a jak se postupně firmy z nejrůznějších odvětví přidávaly a stále přidávají.

Právě tyto firmy uvolnily prostor pro své kampaně v televizích, podpořily nás produkčně nebo třeba v outdoorové části kampaně. Forem pomoci je mnoho. No a co chybělo, to jsme poskytli z vlastních zdrojů.

Co je vaším cílem?

Chceme pomoct. Byl bych rád, kdyby si lidé uvědomili, že pasivitou se z toho nevyhrabeme. Každý z nás může přispět k tomu, že se v tom nebudeme plácat ještě hromadu měsíců, může přispět k tomu, že to překonáme rychleji a vrátíme se zpět k normálnímu životu. Nemáme politické ambice, pomáháme tam, kde je to třeba.

Jak bude kampaň pokračovat?

Na České republice je krásné to, že je tady plno věcí, které se dají zlepšovat. Směrů, kudy se vydat, je proto hodně. Teď bychom ale rádi pomohli s propagací dárcovství krevní plazmy od těch, kteří covid-19 prodělali. Plazma může v uzdravení lidí s velmi těžkým průběhem nemoci pomoct.

Často o tom ale lidé vůbec netuší. Naším úkolem bude, aby opravdu všichni věděli, že jedno darování krevní plazmy, které je mimochodem stejně nenáročné jako darování krve, může zachránit někomu život. Takových dárců teď potřebujeme alespoň 10 000.


Žádné drama na trhu nemovitostí se zatím nekoná. Jaký je aktuální vývoj za času pandemie?

23. listopadu 2020 v 06:30

Možná mnozí z nás očekávali přinejmenším stagnaci nebo spíše pokles cen na trhu nemovitostí v souvislosti s jarní vlnou epidemie coronaviru. Nic takové se však zatím nekoná. Samozřejmě lze najít výjimky nebo odlišný trend regionálně/lokálně či pro daný typ...

Praha 9: Detekce teploty příchozích do institucí

22. listopadu 2020 v 19:33

Praha 9 instalovala detekční rámy a kamery měřící teplotu příchozích v základních a mateřských školách – termokamery v ZŠ Novoborská, ZŠ Litvínovská 600 a MŠ Veltruská, rám v ZŠ Litvínovská 500. Stejná zařízení připravuje devátá městská část v MŠ U Vysočanského pivovaru a ústavu Sociální služby...

Senioři v nemocnici sv. Alžběty dostali dárky

21. listopadu 2020 v 09:50

Ve středu navštívila místostarostka Prahy 2 Alexandra Udženija nemocnici svaté Alžběty a předala personálu dárky pro dlouhodobě hospitalizované seniory.

Další články
Nahoru