Hřib a Portlík k zvýšení cen za nucený odtah aut
23. července 2024 09:28
„Chceme navýšit kapacity nucených odtahů, ale zároveň nechceme, aby muselo město více doplácet na “hříšníky”. Proto jsme navýšili ceny za nucený odtah i požadovanou kapacitu odtahů na dvojnásobek. Toto opatření povede k vyššímu respektu k stanoveným pravidlům a v delším časovém horizontu k poklesu počtu přestupků v centru i v okrajových částech města,“ řekl náměstek primátora Prahy pro oblast dopravy Zdeněk Hřib (Piráti).
„Ceny odtahů se od roku 2013 neměnily. Je tedy logické, že neodpovídají skutečným nákladům na provedení odtahu. Tento rozdíl pak dotuje město a v konečném důsledku bohužel poctiví řidiči, kteří doplácí na bezohlednost těch nepoctivých. Tímto nařízením máme šanci postupně tento nešťastný stav změnit a napravit chyby minulých vedení magistrátu, která situaci podcenila. Zároveň je ale potřeba této recidivě předcházet – a to bez nové výstavby parkovacích domů a co nejspravedlivějších pravidel pro všechny Pražany i návštěvníky nepůjde, a toho jsme si vědomi,“ uvedl předseda zastupitelského klubu SPOLU Tomáš Portlík.
„Správa služeb navýší kapacitu odtahů na minimálně 25 tisíc vozidel ročně. Z toho bude vyhrazeno 10 procent pro městské části Praha 11 až Praha 22 a dalších 10 procent odtahů pro městské části na okraji metropole, tedy mimo Prahu 1 až Prahu 22. Správa služeb také dostala úkol, aby vyčíslila konkrétní jmenovité náklady úplného, neúplného a zpětného odtahu, které z odtahů plynou pro město. Dále mají předávat anonymizovaná data o jednotlivých odtazích a jejich lokalitách do městské datové platformy Golemio, aby bylo možné odtahy monitorovat na základě dat. Odbor dopravy dále zpracuje analýzu, jak do procesu nucených odtahů efektivně na principu dobrovolnosti zapojit také městské části a jimi zřizované organizace,“ dodal Hřib.