Dnes Pondělí - polojasno 31°C
Zítra Úterý - bourky 25°C
Pondělí 21. 6. 2021
Svátek má Alois
Koronavirus
Aktuální informace o šíření epidemie v Praze.
HolKa přes Vltavu. Lávka z Holešovic do Karlína by mohla začít fungovat za dva roky, Praha vypíše tendr
Takto bude vypadat začátek lávky na karlínském břehu Vltavy. Vizualizace: HMP

HolKa přes Vltavu. Lávka z Holešovic do Karlína by mohla začít fungovat za dva roky, Praha vypíše tendr

Pražští radní včera schválili vypsání veřejné zakázky na výstavbu lávky HolKa spojující Karlín a Holešovice s ostrovem Štvanice. Výběrové řízení by se mělo konat na začátku příštího roku. Pražané by se po nové cestě před Vltavu mohli projít nebo projet už na konci roku 2022. Lávka bude dlouhá 285 metrů a šířka mezi zábradlími bude čtyři metry. Předpokládaná maximální cena stavby je 197 milionů korun.

„Nová lávka HolKa pro pěší a cyklisty už na konci roku 2022 propojí hustě obydlené čtvrti Holešovic a Karlína s ostrovem Štvanice. Lidé se díky ní dostanou během pár minut z Karlína před brány tržnice a získají pohodlný přístup na ostrov Štvanice, který čeká celková proměna a stane se z něj nový park. Doteď to bylo možné pouze z rušného Hlávkova mostu. Pro cyklodopravu bude HolKa strategickým místem. Propojí cyklostezky vedoucí podél řeky na obou březích,“ uvedl náměstek primátora a radní pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Poloha lávky navazuje na územní plán. Na straně Holešovic bude nástup umístěn na Bubenském nábřeží před branou do Pražské tržnice a na straně Karlína na Rohanském nábřeží s vyústěním na cyklostezku vedoucí po protipovodňové bariéře a následně na plánovaný veřejný prostor rozvojového území Rohanského ostrova. Přístup na lávku bude i na Štvanici.

„Stavbu HolKy se nám podařilo zkoordinovat s dalšími třemi důležitými akcemi v okolí. Zrekonstruujeme křižovatku Bubenského nábřeží a Argentinské, při té příležitosti tam opravíme i tramvajovou trať a celkové rekonstrukce se dočká i Bubenské nábřeží, ze kterého se stane široká bezbariérová promenáda. Vystřídá stávající dva úzké chodníčky, kam má problém se vejít maminka s kočárkem,“ dodal náměstek Scheinherr.   

„Pracujeme dál na přípravných pracích revitalizace ostrova Štvanice. Ustanovili jsme pracovní skupinu, která bude rozpracovávat a dále posouvat vítězný návrh architekta Kolaříka,“ řekl náměstek primátora a radní pro oblast územního rozvoje Petr Hlaváček (za TOP 09).

Město vypsalo architektonickou soutěž na podobu úprav ostrova už před sedmi lety. Uspělo architektonické studio RKAW s architektem Radkem Kolaříkem. Projekt se pak na roky zastavil, až letos hlavní město zadalo architektům rozpracování původního návrhu do podrobnější koncepční studie.

Podoba lávky HolKa vzešla z mezinárodní architektonicko-konstrukční soutěže. Na základě vítězného návrhu ateliéru architektů Marka Blanka a Petra Teje byl následně zpracován projekt výstavby.

Podoba mostu odpovídá prostorové křivce vinoucí se krajinou, která nenásilně reaguje na výškové a půdorysné požadavky zadání, tedy na panorama Prahy, na napojení na holešovický a karlínský břeh i na vítězný urbanistický návrh řešení ostrova Štvanice. Konstrukce nejde do výšky a nebude bránit chodcům a cyklistům v pohledech na Prahu, vodu a stromy. Architektura mostu využívá minimalistické sochařství.

HolKa bude postavena z ušlechtilého materiálu, ultra-vysokohodnotného betonu s lesklým bílým mramorovým povrchem. Na lávku bude jednoduchý přístup. Její návrh počítá i s požadavky protipovodňové ochrany a bezbariérového řešení nástupů na lávku.

Soutěž na lávku spojující Karlín a Holešovice poprvé vyhlásila Praha 7 v roce 1999. Vítězný návrh se stal nerealizovatelným kvůli změně protipovodňových opatření po roce 2002. Nyní Karlín a Holešovice propojuje přívoz, který by měl po dokončení lávky přestat jezdit.

„Velmi mě těší, že se projekt posouvá dál. Nové propojení Karlína a Holešovice je nepochybně potřeba. Zejména, když v budoucnu v Holešovicích vznikne nová čtvrť a v Karlíně už nyní roste nová zástavba na Rohanském nábřeží,“ vysvětluje Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy.


Na Karlově náměstí si bezpečnostní situace vyžádala častější kontroly

Včera ve 22:22

Praha 2 se v uplynulých týdnech zaměřila na řešení zhoršené bezpečnostní situace na Karlově náměstí, iniciovala častější policejní kontroly v lokalitě. Městská část o tom informovala v tiskové zprávě.

Provozní doba pracovišť pražského magistrátu

Včera ve 21:03

Magistrát upravuje od pondělí 21. června provoz pro veřejnost na pracovištích hlavní podatelny, který byl až dosud z důvodů pandemie covid-19 omezen. 

Architektonická soutěž navrhne reprezentativní prostor mezi Stromovkou a Letnou

19. června 2021 v 08:08

Oblast u Národního technického muzea a Národního zemědělského muzea nalezne novou podobu v architektonické soutěži. Rada hlavního města Prahy pověřila Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) přípravou urbanisticko-architektonické soutěže o návrh na řešení tohoto...

Představitelé Prahy a Vídně podepsali dohodu o vzájemné spolupráci

19. června 2021 v 08:00

Dlouholeté neformální partnerství nyní stvrdili primátor Prahy Zdeněk Hřib a starosta Vídně Michael Ludwig oficiální smlouvou o spolupráci mezi oběma městy, která má platnost příštích pět let. 

Zaměstnanci pražských škol dostanou přidáno o půl miliardy korun

19. června 2021 v 07:47

Pražští radní odsouhlasili předložený návrh na posílení mzdových prostředků pro pracovníky škol a školských zařízení, jejichž zřizovatelem je hlavní město Praha a městské části. 

Milion chvilek vystaví v neděli finální účet Babišovi a jeho vládě

19. června 2021 v 06:22

V neděli 20. června se od 16 hodin uskuteční na Václavském náměstí v Praze demonstrace s názvem Jdeme do finále: NECOUVNEME!, na které spolek Milion chvilek pro demokracii zúčtuje se současnou vládou. Na akci Chvilkaři sepíšou všechny problémy a kauzy Babišovy politiky na velkou účtenku...

Další články
Nahoru