dnes
Pondělí - snih-dest
6°C
zítra
Úterý - obcasny-dest
10°C
pozítří
Středa - zatazeno
11°C
Pražská doprava

Hlavní nádraží má nové infocentrum dopravního podniku

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes otevřel nové infocentrum na Hlavním nádraží. Jde již o druhé infocentrum na tomto významném dopravním uzlu a celkově o deváté provozované informačním středisko. DPP na svých pobočkách denně odbaví průměrně přes 4000 klientů. 

Pobočka na Hlavním nádraží denně odbaví v průměru zhuba 1 300 zákazníků a je tak nejvytíženější. DPP předpokládá, že nové Infocentrum Hlavní nádraží 2 převezme část zátěže ze současné pobočky.

Lze však také očekávat oslovení nových zákazníků, pro které byla stávající provozovna z cesty. Po otevření nové pobočky tak budou pokryty oba majoritní směry pohybu cestujících (severní směr k tramvajové zastávce a jižní směr k Václavskému náměstí).

„Hlavní nádraží představuje spolu s Letištěm Václava Havla dvě klíčové vstupní brány do Prahy. Chceme všem návštěvníkům poskytnout maximální komfort, aby po výstupu z vlaku či letadla rychle a jednoduše získali potřebné informace a mohli si zakoupit jízdenky na MHD,“ řekl Petr Dolínek, náměstek primátorky pro dopravu, sport a volný čas (ČSSD).

„Otevření dalšího informačního střediska vychází z vysokého zájmu našich klientů o služby, které nabízíme. Chceme lidem zajistit větší komfort odbavení a méně čekání. Infocentrum Hlavní nádraží jsme tak rozšířili o kiosek situovaný v jižní části haly. Odhadujeme, že obě Infocentra by mohla v ideálním stavu cílově obsluhovat 1800 až 2000 klientů denně,“ říká Miroslav Sedlmajer, vedoucí oddělení Střediska dopravních informací.

Nové Infocentrum Hlavní nádraží 2 bude fungovat ve stejné provozní době jako současná pobočka, tj. pondělí až pátek od 6 do 22 hodin, soboty, neděle a státní svátky od 7 do 21 hodin.

Zákazníkům nabídne standardní portfolio služeb: informace o Pražské integrované dopravě, informační letáky o tarifu a změnách v dopravě, elektronické i papírové kupóny, jednotlivé jízdenky a doplňkový sortiment ve formě turistických map a drobných suvenýrů s tematikou městské hromadné dopravy. V rámci slavnostního otevření současně obdrží prvních 1000 nakupujících zákazníků nového Infocentra i drobný dárek.

Za rok využije služeb Infocenter DPP více než 1,5 mil. cestujících, přičemž 80 % z nich si zakoupí jízdní doklad. Podíl návštěvníků hovořících cizím jazykem se pohybuje kolem 35 %. V Infocentrech se ročně prodá více než 1,5 mil. kusů bločkových jízdenek, více než 600 tisíc časových jízdenek a téměř 15 tisíc kusů propagačních předmětů a doplňkového sortimentu (mapy, trička, publikace, Prague Card apod.).

V současné době je v provozu 9 poboček na významných přestupních uzlech v Praze: Můstek, Hlavní nádraží 1, Hlavní nádraží 2, Anděl, Hradčanská, Nádraží Veleslavín, Magistrát, Letiště Terminál 1 a Terminál 2. Přehled všech Infocenter je k nalezení zde: http://www.dpp.cz/prehled-infocenter/.


Praha uspěla ve sporu s řidičem UBERu. Podle soudu se jedná o taxislužbu

8. listopadu 2017 v 18:30

Nejvyšší správní soud zrušil verdikt městského soudu v kauze řidiče využívajícího aplikaci UberPop. Řidič město žaloval kvůli tomu, že nesouhlasil s pokutou od magistrátu. Nejvyšší správní soud tak svým rozhodnutím potvrdil, že UBER má být posuzován jako klasická...

Další články
Nahoru