dnes
Pondělí - jasno
23°C
zítra
Úterý - skorojasno
24°C
pozítří
Středa - oblacno
24°C
Hlavní město zřídí developerskou společnost, bude se starat o pozemky
Bytová výstavba v Praze. Ilustrační foto: archiv

Hlavní město zřídí developerskou společnost, bude se starat o pozemky

Hlavní město zřídí novou městskou příspěvkovou organizaci Pražská developerská společnost a vloží do ní neinvestiční příspěvek 13 milionů korun. Organizace vznikne k 1. červnu a bude se zabývat zejména využitím městských pozemků, jejich rozvojem a výstavbou bytových domů. V čele bude ředitel jmenovaný městskou radou a součástí bude také tříčlenný investiční expertní výbor, který bude poradním výborem ředitele. Vyplývá to z dokumentu, který v pondělí schválili pražští radní.

„Rozvoj bytové výstavby na pražských brownfildech je klíčovou záležitostí pro řešení krize dostupnosti bydlení. Ze strany města musí být diskuze a práce v oblasti bydlení vedena zhruba třemi směry. Musí probíhat konstruktivní komunikace se soukromým sektorem, město by mělo co nejdříve zahájit výstavbu družstevního bydlení a řádně pečovat a rekonstruovat městský bytový fond," řekl primátor Zdeněk Hřib (Piráti).

Organizace se bude zabývat takzvaným land-developmentem, kdy bude připravovat městské pozemky a území pro výstavbu bytových domů, a to až do fáze územního řízení. Souběžně s tím vedení Prahy bude u konkrétního projektu rozhodovat, zda bude domy stavět samo město, nebo ve spolupráci se soukromým investorem. Úkoly, kterými se bude městský developer zabývat, bude muset vždy schválit vedení Prahy.

„Je vytipováno okolo 40 městských pozemků a takové dva tři projekty by bylo možné stihnout připravit v řádu měsíců. To znamená, že ještě v tomto volebním období by mohly být jasné výsledky této organizace," řekl Jiří Pospíšil, europoslanec a předseda zastupitelů Spojených sil pro Prahu (TOP 09 a STAN). Mezi pozemky jsou například oblast Palmovky na Praze 8 nebo Nové Dvory na Praze 4.

Kromě magistrátu a vedení města bude městský developer spolupracovat s jednotlivými městskými částmi, dopravním podnikem, Technickou správou komunikací a dalšími správci městské infrastruktury.

Do konce roku 2020 má mít organizace deset až 12 zaměstnanců. V příštím roce se navýší na 12 až 16 a do konce roku 2022 by měla mít 20 až 25 zaměstnanců. V čele organizace bude ředitel, který bude mít k dispozici investiční expertní výbor, jehož členy na tři roky určí ředitel na základě návrhu radního pro oblast územního rozvoje a územního plánu. Nominace členů výboru bude schvalovat městská rada. Na pozici ředitele vypíše město výběrové řízení.

Metropole se v posledních letech potýká s bytovou krizí a rostoucími cenami bydlení. Vedení města to chce řešit zrychleným povolováním staveb a dalšími opatřeními, jejichž součástí je i zastavení privatizací městských bytů či podpora družstevní výstavby.


Praha 5 mění úřední hodiny podatelny

Dnes ve 14:34

Od 22. září dochází ke změně úředních hodin na podatelně úřadu Prahy 5 na Nám. 14. října 1381/4 z důvodu přechodu na mimořádný režim.

Zasedání zastupitelů Prahy 4 se bude konat ve středu. Jaký je program?

Dnes v 11:50

Jedenácté zasedání Zastupitelstva městské části Praha 4 v tomto volebním období se uskuteční ve středu 23. září od 13 hodin v zasedacím sále historické Nuselské radnice v Táborské ulici (sál 301).

Další články
Nahoru