Hlavní část rekonstrukce smíchovského nádraží začne příští rok, SŽ hledá zhotovitele
14. srpna 2023 11:10
Výsledkem rekonstrukce budou kompletně zmodernizované koleje a nástupiště, prodloužené podchody pod celou stanicí a také nová lávka, která povede nad celou stanicí a umožní bezbariérový přístup na jednotlivá nástupiště. Celkové náklady mají být 5,2 miliardy korun.
Rekonstrukce smíchovské stanice je rozdělena na více etap. „V rámci už zahájené první fáze dojde zejména ke snesení části kolejí a také lávky přes celé kolejiště. Druhá etapa, pro kterou se nyní hledá zhotovitel stavebních prací, zahrnuje kompletní přestavbu kolejiště, obnovu tří stávajících nástupišť a vybudování nového čtvrtého nástupiště, které budou využívat zejména vlaky na trase takzvaného Pražského semmeringu, tedy ve směru na Prahu-Zličín a Hostivici,“ popsala Eberl Friebová.
Stavbaři také zrekonstruují oba stávající podchody a prodlouží je pod celým kolejištěm stanice. Ústit budou do budoucího parkovacího domu, jehož investorem je hlavní město. Bezbariérový přístup zajistí výtahy.Most přes Nádražní ulici bude po dokončení prací tříkolejný, aby svou kapacitou odpovídal navazujícímu, v budoucnu rovněž tříkolejnému železničnímu mostu na Výtoni. „Součástí prací bude také vybudování nové lávky do Radlické ulice, která navíc umožní i přístup na jednotlivá nástupiště a propojení s novou čtvrtí vzniklou v rámci projektu Smíchov City,“ sdělila mluvčí.
Další bezprostředně navazující stavbou bude výstavba moderního dopravního terminálu Smíchov, kterou také připravuje pražský magistrát. Součástí terminálu bude velkokapacitní parkoviště i stanice pro autobusy. Správa železnic pak plánuje zahájit v roce 2026 rekonstrukci smíchovské nádražní budovy.