Dnes Pondělí - skorojasno 12°C
Zítra Úterý - obcasny-dest 14°C
Pondělí 20. 5. 2024
Svátek má Zbyšek
Pražské drby
Co se v Praze povídá
Nabídka pro inzerenty
Inzerujte na serveru www.prazskypatriot.cz za zvýhodněné ceny.
Hlávkův most dostane nový povrch, část konstrukce půjde k zemi
Diagnostika Hlávkova mostu. Foto: TSK

Hlávkův most dostane nový povrch, část konstrukce půjde k zemi

Vozovka a chodníky Hlávkova mostu dostanou nové povrchy, zlepší se průjezd pro auta, tramvaje, cyklisty i pohyb pěších. V části přes štvanický plavební kanál se postaví nová mostní konstrukce a na pravém břehu Vltavy vzniknou nové podchody. Stavební práce začnou nejdříve v březnu 2025 kvůli koordinaci s opravou Libeňského mostu. Informoval o tom mluvčí magistrátu Vít Hofman.  

Pražští radní minulý týden v pondělí schválili architektonicko-technickou koordinaci projektu rekonstrukce Hlávkova mostu. Rekonstrukce se tak přesouvá do fáze studie. 

Podle studie se oproti současnému stavu na mostě a v jeho okolí vylepší několik věcí. „Hlávkův most projde velkou rekonstrukcí. Vozovka a chodníky dostanou nové povrchy. Kostky na silnici vyměníme za asfalt. Oddělíme chodce od cyklistů a na chodnících bude mozaiková dlažba. Rekonstrukcí zlepšíme podmínky pro všechny druhy dopravy. Auta, tramvaje, cyklisty i pěší. Přes štvanický plavební kanál vznikne nový vyvýšený most,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha sobě). 

Stavební práce začnou nejdříve v březnu 2025 kvůli koordinaci s opravou Libeňského mostu, aby tramvaje mohly vždy jezdit po jednom nebo druhém mostě. 

Zbourat se bude muset část mostu přes štvanickou plavební komoru označená SO.203 z počátku 60. let 20. století. Důvodem demolice je skutečnost, že se tato část nachází ve špatném technickém stavu a má nízkou podjezdní výšku, s výškou 4,8 metru je nejnižší ze všech pražských mostů. 

Na jejím místě se postaví nová, rámová železobetonové konstrukce s podjezdní výškou 5,25 metru. Pro lodě by však byla ideální výška 7 metrů, což ale v těchto místech není možné docílit bez toho, aniž by se postavil zvedací most. Vylepší se také podchody na těšnovské straně pro pěší a cyklisty, navržena jsou schodiště s bezbariérovými lávkami. 

Nejstarší části soumostí přes severní rameno Vltavy označené SO.201 a ostrov Štvanice SO.202, tedy historický klenbový most z roku 1911 a jeho rozšíření z konce 50. let 20. století, zůstanou zachovány. 

Prozatím zůstane na svém místě i nadjezd na nábřeží Kapitána Jaroše označený SO.204 včetně galerie ze 70. let 20. století, napojení na současný stavební, resp. dopravně-organizační stav. Výhledově bude tato část mostu řešena v dalších etapách v koordinaci se záměrem Vltavské Filharmonie, počítá se s částečnou či úplnou demolicí. 

Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) vypíše veřejnou zakázku metodou Design & Build, což znamená, že zhotovitel vypracuje projekt a následně také stavbu postaví. V příštím roce je v plánu vybrat zhotovitele. Ten nejprve začne pracovat na projektu, proběhnout musí změna územního rozhodnutí a následně bude zapotřebí získat stavební povolení. 

První práce začnou přemístěním inženýrských sítí do kolektoru, který je již hotový, následovat budou stavební práce s dopravními omezeními. Stavět se začne nejdříve v březnu 2025, důvodem je koordinace s opravou Libeňského mostu. V březnu 2025 má totiž skončit výluka na Libeňském mostě.   

Demoliční práce proběhnou tak, že se bude každá část mostu bourat jednotlivě, neohrozí tím nijak zásadně automobilovou dopravu. Jakmile se jedno pole zbourá, bude se stavět následující. Vždy zůstanou zachovány dva jízdní pruhy pro automobily. Tramvajím se však výluka nevyhne. Pohyb pro pěší a cyklisty nebude omezen.


Autor: Hla

Národní technické muzeum spouští v expozici Doprava mobilního průvodce TourStories

17. května 2024 ve 14:12

Přijďte oslavit Mezinárodní den muzeí do Národního technického muzea. Do všech poboček NTM bude v sobotu 18. května snížené vstupné. V Praze se muzeum připojuje k festivalu Máme otevřeno a pro návštěvníky připravilo zdarma program: poprvé si mohou vyzkoušet v Dopravní hale průvodce v aplikaci...

Stržená trolej zastavila provoz tramvají na Výtoni

16. května 2024 v 09:16

Provoz tramvají na Výtoni zastavila dnes ráno krátce před půl sedmou stržená trolej. Na svědomí to měl řidič nákladního auta, které projíždělo frekventovanou křižovatkou. K obdobným událostem dochází v místě opakovaně. Jak uvedl dopravní podnik na svém webu, ke stržení troleje a přerušení provozu...

Praha 6 slaví 45 let linky 180

16. května 2024 v 08:17

Třikrát byla zavedená, dvakrát zrušená. Od 28. května 1979 jezdí linka 180 v trase, která z velké části vede Prahou 6. Ve čtvrtek 30. května od 18 hodin můžete oslavit 45 let linky 180 na šestce jízdou muzejním autobusem jak v historické, tak současné trase.

Nové zóny placeného stání na Hradčanech a ve Vokovicích

15. května 2024 ve 14:25

Na základě požadavku Prahy 6 došlo k rozšíření zón placeného stání v oblasti Hradčan a Vokovic.

Kvůli závadě nejezdilo na soupravě nejezdilo metro na části linky B

15. května 2024 v 09:37

Technická závada na jedné ze souprav přerušila ve středu od 6:45 na půl hodiny provoz metra na lince B v úseku mezi stanicemi Českomoravská a Černý Most. Cestující mohli v době omezení využít autobusové a tramvajové linky, dopravní podnik jejich trasy prodloužil.

Setkání veřejnosti k plánovaným změnám křižovatky Táborská a Sezimova

13. května 2024 v 08:03

Praha 4 zve obyvatele na veřejné setkání k plánovaným změnám na křižovatce ulic Táborská a Sezimova. Dlouholetým problémem je zde přechod u základní školy, místo je nepřehledné a rizikové.

Uzavření Lednické ulice

11. května 2024 v 10:54

V termínu od 13. do 22. května bude obousměrně uzavřena Lednická ulice v úseku mezi nádražím Kyje a Morušovou ulicí. V celém úseku se bude opravovat povrch vozovky a mostní konstrukce.

Další články
Nahoru