
Historický vlak a parník mezi Prahou a Davlí připomenou dvě významná jubilea
16. září 2020 09:17
Jízdenky jsou v prodeji u všech pokladních přepážek Českých drah. Cestující si při nákupu jízdenky zvolí, zda pojedou do Davle vlakem a zpět lodí nebo naopak. O jízdy je velký zájem, v prodeji jsou ještě jízdenky na parník s odplutím v 8:30 a ve 14:25 z Rašínova nábřeží a na vlak s odjezdem v 15:16 z Masarykova nádraží. V Davli si vždy cestující přestoupí na druhý dopravní prostředek a vrátí se do Prahy. Cestovat je možné pouze s povinnou místenkou.

Jubilejní trať i parník
Jízdy připomenou 120. výročí takzvaného dolního Posázavského Pacifiku a 80. výročí parníku Vltava, který provozuje Pražská paroplavební společnost. Poslední stavební úsek Posázavského Pacifiku, tedy tratě mezi Prahou, Davlí a Čerčany, byl uveden do provozu 1. května 1900 v úseku mezi Jílovým u Prahy a Skochovicemi. Vlaky tak mohly začít jezdit v celém úseku mezi Prahou a Čerčany.
Trať vede mezi Davlí a Čerčany údolím řeky Sázavy, které překonává několika tunely a mosty. Díky malebné krajině jsou vlaky na této trati vyhledávány mnoha cestujícími z řad turistů, vodáků, ale i chalupářů ze zdejších rekreačních osad.
Restaurační kolesový parník Vltava je poslední ze dvou historických parníků na Vltavě. Tím druhým je parník Vyšehrad. I po několika kompletních rekonstrukcích si zachovává své historické kouzlo. Na vodu byl spuštěn v roce 1940 v pražských loděnicích jako osobní loď.
V roce 1991 bylo toto plavidlo přestaveno na restaurační parník a jeho poslední modernizace proběhla v roce 2009. V roce 2013 byl tento parník slavnostně zapsán mezi kulturní památky České republiky.
Plavidlo má částečně krytou vyhlídkovou palubu a je v něm k dispozici restaurace, kavárna, vinárna, bar a salonek. Parník pohání parní stroj, přičemž strojovnu je možné si prohlédnout.
Ve vlaku i na parníku bude možnost občerstvení. V Davli můžou cestující navštívit muzeum spolku Vltavan, které se nachází vedle přístaviště.
Podrobnosti o akci jsou na stránkách www.cd.cz/vlakemnavylet.