dnes
Čtvrtek - zatazeno
6°C
zítra
Pátek - obcasny-dest
5°C
pozítří
Sobota - prehanky-snih
3°C
Historickou Fantovu kavárnu na Hlavním nádraží si pronajme indický kavárenský řetězec
Fantova kavárna po rekonstrukci. Foto: Øyvind Holmstad / Wikimedia Commons

Historickou Fantovu kavárnu na Hlavním nádraží si pronajme indický kavárenský řetězec

Fantovu kavárnu na Hlavním nádraží si pronajme kavárenský řetězec z Indie Café Coffee Day. Nájemce pro historickou budovu sháněla Grandi Stazioni spravující pražské hlavní nádraží od konce roku 2013, kdy dokončila opravu střední části Fantovy budovy. Oznámila to firma Grandi Stazioni. Kavárna by se pro veřejnost měla otevřít letos začátkem léta.

„Nového nájemce Fantovy budovy jsme vybírali velmi pečlivě," uvedl Martin Hamšík, mluvčí tuzemské pobočky italské Grandi Stazioni. Kromě kávy a další klasického kavárenského sortimentu bude nový nájemce na hlavním nádraží nabízet například bagety nebo saláty.

Hodnotu kontraktu a délku pronájmu Grandi Stazioni neuvedla. V minulosti jednala s trojicí zájemců, oficiálně ale odmítala sdělit jejich jména. V zákulisí se diskutovalo například o pivovarnické společnosti Heineken.

Hlavní nádraží v Praze patří k nejvýznamnějším secesním památkám v Česku, je národní kulturní památkou. Kavárna byla původně odjezdová hala, později sloužila jako místo k posezení cestujících při čekání na vlak.

Je charakteristická vysokou kupolí, jejíž stěny zdobí secesní motivy a sochy připomínající česká města, do nichž v době vzniku nádraží vedla dráha z Prahy. Interiéry vyzdobili sochaři Stanislav Sucharda a Ladislav Šaloun, autorem celé historické budovy je architekt Josef Fanta.

Rekonstrukce odbavovací haly stála přes miliardu

Italská společnost Grandi Stazioni prostory hlavního nádraží opravuje od prosince 2006. Ve vstupní hale vystavěla nové odbavovací centrum, eskalátory, výtahy a řadu obchodů. Výměnou za rekonstrukci hlavního nádraží získala od Českých drah možnost budovu nádraží komerčně využívat po dobu 30 let.

Ve výběrovém řízení na obnovu nádraží zvítězila v roce 2002. Rekonstrukce odbavovací haly měla podle společnosti vyjít na 1,15 miliardy korun, práce na Fantově kavárně si dosud vyžádaly desítky milionů korun, dodal Hamšík.

Kromě odbavovací haly a středního traktu s kavárnou má Grandi Stazioni povinnost zrekonstruovat i boční trakty budovy, které dosud využívají České dráhy. Kvůli posunutí termínu z původního podzimu 2016 o dva roky přijel letos na jaře jednat s vedením Českých drah šéf mateřské společnosti Ferrovie dello Stato Italiane Group Michele Mario Elia.


Další články
Nahoru